Moonlight ( Part 17 )
Malam ini,hidangan didorm Exo semuanya mewah kerana tetamu yang diundang oleh Suho begitu istimewa iaitu Taeyeon.Semua member begitu gembira menikmati makanan diruang makan dan berbual-bual seperti biasa.Suho sibuk bercakap dengan Taeyeon dan hanya dianggukkan oleh Taeyeon dan pasti mata Taeyeon tertuju pada seseorang iaitu Baekhyun yang kini sedang duduk berhadapan dengan dia sekarang dimeja makan dan berbual dengan Chanyeol.
Taeyeon Pov
"Apa yang Suho cakapkan kepada aku semua aku tidak dengar,aku hanya anggukkan sahaja pertanyaan dia."batin Taeyeon.
Dia mengalih pandang kehadapan untuk melihat Baekhyun.
"Sepertinya dia tak pernah berubah,gembira bila bercakap dengan Chanyeol.Aku jadi cemburu,tapi aku mesti dapatkan Baekhyun juga walaupun mungkin melukakan hati Jihyo eonni"batin Taeyeon.
Tiba-tiba ada yang menepuk bahunya,dia menoleh kepada orang itu yang ternyata Suho.
"Tae,apa kau mendengarku?"kata Suho kepadaku.
"Su...dah tentu oppa"tipu aku.
"Urm,kau pasti tidak mendengar takdikan"tanya Suho kecewa.
"Mian oppa,aku sibuk jadi aku harus balik dulu"dusta ku.
Taeyeon bangkit untuk pergi,tapi aku dapat lihat semua member memandangku aneh.
"Biar aku hantarkan,ini sudah lewat"tawar Suho tiba-tiba.
Tanpa sempat aku membalas kata-kata dia,dia menarikku untuk pergi dari dorm ini.Semasa kepergian mereka,Baekhyun hanya tersenyum.
Kini Taeyeon berada didalam kereta Suho yang terletak diluar dorm EXO.
"Oppa,kalau kau ingin aku pergi.Kau boleh cakap,tak perlu tarik aku seperti ini"kata Taeyeon sambil memegang pergelangan tangannya yang memerah akibat tarikan paksa Suho.
"Mian"kata Suho lalu mengelus pergelangan Taeyeon yang sakit itu.
Taeyeon rasa bagaikan berjuta kupu-kupu berterbangan didalam perutnya saat ini.Wajahnya benar- benar memerah.Suho yang melihat itu lalu mencium bibir Taeyeon sekilas.Taeyeon terkejut.
"APa yang..."ucapan Taeyeon terpotong oleh Suho.
"Akukan namjachingu mu sekarang chagi,kau sendiri mengatakan ya ketika aku menanyakan padamu sebentar takdi"kata Suho lalu bersiap menghidupkan enjin kereta.
Taeyeon masih berlongak tidak percaya.
"Patutlah Baekhyun oppa tersenyum"batin Taeyeon lalu tersenyum miris.
***
Didorm EXO,Baekhyun duduk disofa ruang tamu dan melihat sekelilingnya yang sepi kerana semua member kini berada di dapur kerna makanan yang Suho beli takdi masih banyak.Selepas berasa selamat,dia mengeluarkan telefonnya dan mencari nama seseorang yang dia sangat rindukan.
"Nuguseyo"kata gadis diseberang sana dengan suara mengantuknya.
"Ya,apa kau tidak merinduiku ooh chagi"kata Baekhyun memekik.
Jihyo menjauhkan telefonnya dari telinganya kerana suara Baekhyun mungkin boleh memecahkan gegendang telinganya.
"Mian,aku banyak kerja dirumah takdi.Oppa baik- baikkan"kata Jihyo lembut.
Baekhyun membentuk satu senyuman."ne chagi oppa baik- baik sahaja.Tapi mian,aku tidak dapat memaafkanmu chagi"
"Mwo"kini giliran Baekhyun perlu menjauhkan telefonnya dari telinganya."Apa yang harusku lakukan agar kau boleh memaafkan yeojachingumu ini Baekki oppa"kata Jihyo sepertinya mengajuk.
"Akan aku fikirkan hukuman yang sesuai untukmu chagi,chagi.Aku pergi dulu ya.Esok aku ada latihan jadi kena bangun awal"kata Baekhyun sambil melihat jam didinding.
"Ne,fikirkan baik-baik.Okey,goodnight oppa"
"Night chagi,Saranghae"kata-kata Baekhyun menyebabkan jantung Jihyo berdebar laju lalu dia terus mematikan panggilan Baekhyun.
Baekhyun berasa kesal dengan Jihyo.
"Akan aku berikan dua hukuman untukmu nona Song"kata Baekhyun dengan smirk khasnya.
Baekhyun dapat mendengar sayup-sayup suara hyung dan dongsengnya.
"Sepertinya mereka mengintipku"batin Baekhyun.
Duk... Semua member yang mengintip Baekhyun terjatuh selepas acara tolak menolak yang dilakukan mereka.
"Sudah puas mengintip"kata Baekhyun dan member yang lain hanya tersenyum kekok membalas.
"Memangnya apa hukuman yang hyung berikan pada Jihyo?"kata Sehun polos.Baekhyun smirk lagi.
"Semoga Jihyo akan selamat bila bersama Baekhyun nanti"batin semua member EXO.
Dipagi yang cerah ini,Baekhyun bangun dari tidurnya menuju bilik mandi untuk bersiap.Tiba-tiba,sesosok tubuh Suho memanggilnya.
"Baekhyun,ada yang ingin hyung bicarakan"kata Suho.
"Memangnya tentang apa?"kata Baekhyun bingung.
"Apa kau masih mencintai Taeyeon?"kata Suho perlahan tapi dapat didengar oleh Baekhyun.
Baekhyun diam sejenak,memikirkan soalan Suho lalu.
"Tidak"kata Baekhyun dengan penuh keyakinan.
"Apa kau yakin"kata Suho ragu.
"Aku kini sudah ada Jihyo,aku tidak akan lepaskan dia jadi aku harap kau seperti itu hyung."balas Baekhyun lalu tersenyum kearah Suho.
Suho memeluk Baekhyun dan mengucapkan terima kasih kepada Baekhyun.