Moonlight ( Part 19 )

844 34 4
                                    

Moonlight ( Part 19 )

Setelah kejadian dikafe hari itu,Jihyo tidak pernah mahu bertemu dengan BaekHyun mahupun Taeyeon.Sekiranya BaekHyun datang kerumahnya,dia akan pergi dari rumah dan pergi ketaman.Jika diKolej,Jihyo selalu ke perpustakaan ataupun ketaman belakang untuk menghindari Taeyeon.Minho lah yang selama ini selalu menemani Jihyo ketika yeoja itu memerlukan teman.Buktinya kini,Jihyo sedang berada ditaman bersama Minho.Minho menceritakan segalanya yang dia tahu dan menurutnya lucu tapi hanya dibalas senyuman kecil dari Jihyo.Jihyo melihat langit,hampir malam.

"Oppa,aku rasa aku perlu pulang"kata Jihyo dengan suara perlahan tapi dapat didengari Minho.

Minho memandang mata Jihyo,ada garis hitam dibawah matanya dan matanya juga bengkak.

"Apakah setiap malam kau asyik menangis dan tidak dapat tidur hanya kerananya?"kata Minho dingin dan membuatkan Jihyo terkejut.

"Si...siapa kau maksudkan?"

"Lupakan dia,Lupakan lelaki itu dan kembali kepadaku Hyo ah~"kata Minho meminta.

Jihyo hanya menunduk dan kemudian tanpa disedari air matanya jatuh.Minho menyedari itu lalu memegang bahu Jihyo dan menuntut Jihyo agar kepalanyanya berada diatas bahunya.

***

Minho datang pagi pada hari ini,dia ingin mengajak Jihyo untuk bercuti bersamanya dam Yuri.Ketika sampai didepan pintu rumahnya Jihyo,nyoya Song yang menyambutnya.

"Anneyong"kata Minho sambil membungkuk sedikit badannya.

"Anneyeong Minho ah~Jihyo ada dibiliknya sekarang"kata nyonya Song dengan senyumannya.

"Ne,gomowo ajumma"

Minho naik ketingkat dua dimana bilik Jihyo terletak.Ketika dia sampai didepan pintu bilik Jihyo,dia berhenti disitu kerana mendengar tangisan seorang gadis.Tangisan itu tidak lain adalah tangisan Jihyo.

"Kau jahat Tae,dulu kau mengambil Minho daripadaku dan sekarang BaekHyun.Kenapa kalian harus membohongiku seperti aku ini tidak beerti apa-apa untuk kalian?Aku sangat mencintaimu BaekHyun ah~"tangisan Jihyo yang Minho dengar sangatlah memilukan.

Minho membuka tombol pintu bilik Jihyo dan bertambah pilunya dia apabila melihat sedang menyembunyikan wajahnya disebalik kakinya dalam keadaan terduduk diatas katil.Minho datang mendekati lalu memeluk Jihyo dengan sangat erat seperti tidak mahu kehilangan.

"Jihyo ah~lupakan dia.A..aku mencintaimu"kata Minho lirih dan itu menyebabkan tangisan Jihyo semakin menjadi-jadi.

****

BaekHyun dan member EXO yang lain tidak dibenarkan membuat kerja yang lain selain dari latihan kerana konsert solo mereka akan diadakan tidak lama lagi.

Sejak kejadian dikafe hari itu,BaekHyun selalu keluar pergi kerumah Jihyo untuk menemuinya tetapi hasilnya.Jihyo selalu tidak ada dirumah,ketika Baekhyun telefon Jihyo tidak pernah mengangkat panggilannya.

Dan betapa sialnya Baekhyun,kerana melihat Baekhyun yang tidak fokus telah menyebabkan BaekHyun tidak dibenarkan keluar dari bilik latihan sehingga tamat dan telefonnya dirampas oleh manager hyung sehingga konsert itu akan dijalankan.

Kini BaekHyun dan EXO sedang berlatih dengan lagu baru mereka "Love Me Right" dengan gigih.Setelah latihan selesai,Baekhyun merebahkan tubuhnya diatas lantai tempat mereka menari takdi.Fikirannya kini sedang runsing memikirkan Jihyonya.

"Jihyo ah~"tanpa disedari BaekHyun.Dia meyebut nama Jihyo dan itu disedari Kai.

"Apakah hyung sangat merindukan Jihyo?"kata Kai dengan kuat.

"Memangnya kau ada masalah dengan Jihyo,Baekhyun?"kata Suho.

"Ne,dan ini semua salahku"kata BaekHyun dan menghembuskan nafasnya dengan kasar.

"Aku tidak pernah segila ini ketika bersama Taeyeon,bahkan jantungnya lebih lajunya ketika kau bersama denganku tapi kenapa cukup sulit untuk kita bersama.Aku mencintaimu Jihyo ah~saat pertama kali melihatmu mungkin aku kelihatan tidak peduli padamu tapi berlainan dengan kata hatiku yang mengatakan kau sangat unik berbeza dengan yang lain sehingga kau benar-benar mencuri hatiku Jihyo.Song Jihyo,akan ku jadikan kau sebagai Byun Jihyo tidak lama lagi.Aku janji aku akan memperbetulkan semua ini.Aku janji aku tidak akan pernah membiarkan sesiapa menyentuhmu terutama lelaki yang bernama Minho itu"batin BaekHyun.

"Baekhyun sambung latihan,kau fikirkan apa ah?"kata Chen.

"Ani,aku datang"kata Baekhyun langsung berdiri.

***

Taeyeon menghempaskan dirinya diatas katil.Fikirannya kacau kerana masalahnya.Entah mengapa dia sangat merindui sosok Jihyo,yang selama ini selalu ada untuk dirinya,membantu ketika susah dan selalu mengusap tangisnya dan ada disisinya.

"Apakah aku mementingkan diri?"batin Taeyeon.

"Aish"teriakan Taeyeon.

Dia lantas bangkit dari tempat tidurnya lalu pergi kearah almari kecil dan mengambil sebuah album dimana hanya dia dan Jihyo berada disana.

"Waktu berlalu begitu cepat unnie"kata Taeyeon sambil tersenyum.

Ketika dialihkan ke helaian lain.Tiba-tiba ada sepucuk surat yang agak lama terjatuh.Taeyeon melihat itu lalu membukanya.

~•••

"Taengoo ah~Aku senang ketika kau menganggapku sebagai eonni mu.Taengoo,apakah engkau tahu selama ini aku menyukai Minho oppa?pastinya kau tidak tahu kerana difikiranmu hanya bermainkan?Taeng,aku sanggup lakukan apa sahaja asalkan dapat melihatmu bahagia.Seandainya aku mencintai seseorang,aku harap dia akan mencintaiku dengan tulus dan tidak akan meninggalkanku.Tae,jika dikehidupan selanjutnya.Aku benar-benar berharap aku akan menjadi orang yang paling berharga untukmu kerana kau sudah ku anggap seperti teman anneyo sebagai keluarga.Jadi berbahagialah Kim Taeyeon.Aku akan ada disisimu selalu.Saranghaeyo"

•••~

Betapa sakitnya hati Taeyeon sekarang.Air matanya tidak berhenti mengalir.Dia rasa bersalah kerana sebagai adik mahupun teman,dia tidak pernah cuba untuk membahagiakan Jihyo yang dia sudah anggap sebagai Eonninya sendiri.

"Aku harus betulkan keadaan ini"batin Taeyeon.

***

Sudah dua minggu sejak kejadian itu berlalu.Taeyeon mahupun Baekhyun tidak pernah menampakkan diri mereka didepan Jihyo lagi.Itu menimbulkan rasa pelik Minho kepada Taeyeon kerana Taeyeon bukan Idol seperti Baekhyun

"apakah dia punca rancangan lain" fikir Minho.

Jihyo dan Minho kini berada ditaman,taman adalah tempat yang disukai Jihyo sejak akhir-akhir ini.Minho memegang tangan Jihyo erat tapi tidak diperdulikan oleh Jihyo.

Bersambung***

MoonlightWhere stories live. Discover now