"kebahagian?"itulah yang difikirkan Jihyo apa yang dimaksudkan Baekhyun kepadanya semalam.
"aish,Baekhyun benar-benar buat aku gila"kesal Jihyo.
Hari ini,dia tidak ada kuliah.Jadi dia putuskan untuk berada dirumah dan tidak mengikut kedua orang tuanya kerumah teman mereka.Jihyo bergolek kekanan kekiri diatas katilnya.
"Hari ini aku tidak mahu berpisah denganmu sayang,hanya kau yang kucinta"ucap Jihyo memeluk lalu mencium bantalnya.
Tapi,sepertinya impian Jihyo harus dipendam dalam-dalam kerana tiba-tiba telefonnya berbunyi menandakan ada pesanan masuk dan dengan malasnya Jihyo mengambil telefonnya dan membuka pesanan itu.Alangkah terkejutnya Jihyo apabila,Taeyeon yang menghantar pesanan tersebut.
"Eonni,kedua orang tuamu memintaku untuk menemanimu hari ini.Mereka baru sahaja menyampaikan pesan kepadaku bahawa mereka tidak dapat pulang hari ini kerana kereta rosak dn mereka akan menetap dihotel.Mulanya aku ingin mengajak Suho tapi EXO sibuk dengan latihannya,aku tidak mahu kacau.Maaf menganggumu wahai puteri tidur"-Taeyeon
Jihyo yang membaca pesanan Taeyeon itu tiba-tiba rasa kesal kerana ibu bapanya tidak akan pernah membiarkan puterinya tidur.
"Aish,sepertinya acaraku hari ini terpaksa dihentikan sayang.Maafkanku kerana membatalkannya"ucap Jihyo kepada bantalnya lalu turun diatas katil.
10 minit kemudian,Jihyo selesai mandi dan berpakaian lalu turun kebawah.Tepat ketika dia melangkah pada anak tangga terakhir,bunyi loceng mengejutkannya.
"aigoo,nasib baik aku tidak ada serangan jantung"ucap Jihyo mengelus dadanya sebentar lalu meluru kearah pintu dan membukanya.
"eonni"teriak Taeyeon gembira ketika melihat Jihyo kini berada dihadapannya sekarang lalu memeluknya erat.
Jihyo yang kaget lalu tersenyum gembira apabila Taeyeon memeluknya.
"aigoo,eonni kau sangat cantik"kata Taeyeon selepas melepaskan pelukannya.
"kau ini ada saja pendek"kata Taeyeon pura-pura marah.
"eonni,akukan cakap hal yang betul dan aku bukan pendek!"kata Taeyeon pura-pura merajuk.
Jihyo tergelak dengan aksi Taeyeon.
"Eonni,tapi kau betul-betul cantik.Seperti akan menjadi pengantin baru tidak lama lagi"goda Taeyeon.
pipi Jihyo memerah. "Kim Taeyeon"teriak Jihyo.
kini giliran Taeyeon tergelak puas dengan aksi balas dendamnya. "Baekhyun harus menikah cepat dengan eonni"kata Taeyeon dengan suara besar lalu cepat-cepat ditutup oleh Jihyo.Jihyo lalu menarik paksa Taeyeon masuk kedalam rumah walaupun Taeyeon cuba untuk melepaskannya.
Selepas masuk kedalam rumah,Jihyo melepaskan Taeyeon lalu Taeyeon memberi pandangan maut kepada Jihyo.
"salahmu mengatakan dengan kuat"ucap Jihyo lembut.
"tapi itu memang betul eonni"kata Taeyeon membela diri.
Jihyo tersenyum lembut.
"aku tahu,tapi aku rasa Baekhyun mahu merahsiakan lagi hubungan kami"kata Jihyo lalu menunduk.
"eonni,maaf"lirih Taeyeon.
Jihyo memandang Taeyeon lalu menatap lembut Taeyeon.
"aku tahu kau tidak sengaja"kata Jihyo lembut tapi tiba-tiba Jihyo ketawa besar.
Taeyeon memandang aneh Jihyo.
"kau kenapa eonni?"tanya Taeyeon risau dengan keadaan Jihyo.
"mukamu sangat lucu Taengoo,seperti itik"kata Jihyo lalu kembali ketawa.