"oppa,aku akan dinikahkan oleh kedua org tuaku"kata Taeyeon tanpa menatap kedua mata namja yg amat dicintai olehnya selama ini.
selang beberapa minit kemudian,Baekhyun berbicara."apakah kau tidak lagi mencintaiku?"kata Baekhyun dengan mata yang berair dan terus menatap mata yeoja yang amat dicintainya selama ini.
****
Setelah hampir 3 tahun hubungan Baekhyun dan Taeyeon putus hanya kerana fikiran kedua orang tua Taeyeon yang kolot sehingga membuatkan Baekhyun dan Taeyeon yang saling menyintai antara satu sama lain harus berpisah.Tetapi setelah hampir 3 tahun berlalu,eomma kpd Baekhyun yang kasihan melihat anaknya menderita telah menjodohkan Baekhyun dgn seorang yeoja yg bernama Song Jihyo.Baekhyun terpaksa menerima Song Jihyo sebagai kekasihnya atau lebih tepat tunangannya demi menjaga maruah dan hati keluarganya.
Dorm Exo***
"Baek...apa yg sdg kau fikirkan ah?"kata Chanyeol yang dari takdi ada dibilik itu bersama Baekhyun.
"Takde apalah,hanya fikir ttg masa lalu.Eh,mana yg lain?"kata Baekhyun cuba mengalih topik.
"ooohh,mereka pergi ke restoran disbbkan Tao yg asyik merengek mcm bayi sbb lapar..."kata Chanyeol mengeluh.
"Tao...Tao...Tao...,ooohhh ya Hyung...agaknya kau datang tak untuk pesta minggu dpn?"kata Baekhyun dgn semangat."siapa yang akan kau bawa?"sambungnya...
"urm...Kau?Jihyo?"kata Chanyeol mengangkat kening kanannya keatas.
"Ooouuh,Jihyo...tentulah dia akan datang bersama aku"Kata Baekhyun yg menjawab berbasi-basi.
"Baekhyun,kalau Hyung tanya ni jgn marah ya?"kata chanyeol penuh hati-hati.
"apa dia ya Hyung"kata Baekhyun kebingungan
"Sebenarnya,apa perasaanmu mana Jihyo?sepertinya kau tidak menyintainya?malah kau tidak pernah memanggilnya dengan perkataan manja...urm ialah...kau tahukan"
"Hyung,engkau sendiri tahukan.Aku dan Jihyo ditunangkan atas sbb eomma ku yg beria2 mahu jodohkan aku dgn ank nyonya Song.Jadi aku akn cuba sebaik mungkin untuk menjaga hati keluarganya Jihyo dan aku juga akn cuba utk bljr menyintainya Hyung."Kata Baekhyun penuh semangat
****
Jihyo Pov
lapangan terbang***
Hari ini,aku akan kelapangan terbang untuk menjemput temanku yg belajar di Amerika.Sudah lama aku tidak bertemu dgnnya,selama ini kami hanya saling berutus-utus surat,membalas email dan menelefon utk menanyakan khabar.Agak2nya bagaimana mukanya ya.Sambil menunggu sahabat aku sampai,aku telah membelikan 2 utas rantai.Satu,pastinya untukku dan satu laginya untuk temanku.
"Eoonni.....JiHyo....."Aku menoleh kebelakang dan...ya itu teman ku...tapi bagaimana dia dapat mengenaliku?...
"Ya~Kim Taeyeon..."Aku terus memeluknya dengan erat.Ya,aku sangat merindukan Taeyeon.Mungkin kerana terlalu rindu,aku terus menitiskan air mata tanpa menhiraukan org sekeliling yg memandang kami dengan pandangan yg aneh.
Lalu aku melepaskan pelukan itu...
"Urm...Taeyeon,bagaimana engkau masih mengenali eonni lagi...sudah 3 tahun kita tidak bertemu..."kata Jihyo kebingungan
****
Taeyeon Pov
"Urm...Taeyeon,bagaimana engkau masih mengenali eonni lagi...sudah 3 tahun kita tidak bertemu..."kata Jihyo eonni yg nampak kebingungan.
aku terus memukul bahunya eonni"pabo,eonni...Aku baru pergi 3 tahun bukannya 300 tahun...mana mungkinlah eonni akan berubah jadi nenek tua pulak kan?"kata aku sambil ketawa terkekeh kekeh.
"A,ah...pabo...Jihyo"kata Jihyo sambil memukul kepalanya sendiri kerana menanyakan soalan bodoh ini kepada Taeyeon.
Aku yg melihat eonni berkelakuan seperti budak -budak ketawa kerana melihat kelakuan lucu Jihyo.Tiba2,terlintas difikiran Taeyeon untuk bertanya.
"Eonni,kira2 kau?bila kau boleh kenalkan tunangan kau itu kepada aku?kata Taeyeon sukses membuatkan kegiatan Jihyo terhenti
Agak lama aku menunggu jawapan dr eonni tp setelah 9 saat kemudian eonni terus mengajak aku kerumahnya.
****
Setelah Baekhyun dan ahli Exo yg lain selesai membuat persembahan,telefon Baekhyun berdering.
Baekhyun Pov
"ahhh panggilan dari Jihyo,patut ke aku menjawabnya?"tanya Baekhyun dalam hatinya.
tapi setelah hampir 3 kali Jihyo menelefon,aku mengambil keputusan utk menjawabnya.
"Hello,Jihyo ada apa kau menelefon ku.Sekarang ini aku sibuk,aku takde masa layan benda hal yg tak penting skrg"kata Baekhyun dgn sedikit penekanan pd akhir kalimatnya.
"ouh...oppa sibuk,maaf kerana menganggu Oppa.Oppa,Eomma nk berjumpa dgn ajumma dan ajushii malam minggu dpn.Mungkin ingin membincangkan ttg hal kita"Kata Jihyo sayu.
aku agak terperanjat mendengar kalimat akhir Jihyo,mungkinkah keluarganya dan keluarga Jihyo ingin mempercepatkan pernikahan kami.
***