Moonlight Part 4

1.2K 55 2
                                    

Moonlight Part 4

@Jihyo House

Jihyo sekarang berada diruang dapur bersama ibunya."Eomma,aku rasa Baekhyun oppa takkan setuju dengan rancangan Eomma dan Appa nya untuk mempercepatkan pernikahan ini"sambil bermain dengan jarinya.Eomma JiHyo iaitu Puan Song memukul manja kepala puteri tunggalnya itu."Eomma dan Appa inginkan cucu JiHyo.Kami sudah tua,lagipun kami yakin Baekhyun dapat menjagamu dengan baik"kata Eomma Jihyo panjang lebar.Jihyo mengeluh.

JiHyo Pov

"Aku inginkan perkahwinan ini eomma tapi aku tidak sudi jika orang yang harus bernikah denganku tidak akan menyintaiku.Itu terlalu menyakitkan.Tapi,aku akan berusaha supaya dia sedar aku amat menyintainya dan akan terus mencintainya"Air mata JiHyo mengalir.Puan Song yang melihatnya lantas memeluk JiHyo kepangkuannya.Bukannya dia tidak tahu perasaan Jihyo,tapi pernikahan mereka memang telah diaturkan sejak mereka kecil lagi.Jihyo terus menangis teresak2.

@Generation Cafe

Taeyeon memesan hot chocolate kerana ia memang minuman kegemarannya sejak dari dulu.Taeyeon termenung,dia berasa sangat bosan.Dia mahu menelefon Jihyo untuk menghiburkannya tapi Jihyo mematikan telefonnya."Seoul,tak banyak berubah"kata Taeyeon melihat kelilingnya.Dia sedar dia menjadi pusat pemerhatian orang kerana hanya dia yang datang ke kafe ini tidak berteman.Taeyeon tidak suka menjadi tatapan perhatian umum lalu putuskan untuk keluar."Ceh,apakah mereka tidak tengok manusia yang sendiri"gerutu Taeyeon.Taeyeon berjalan-jalan ke taman bunga di tempat pertama kali dia dan Baekhyun bertemu.

FlashBack***

Seorang Yeoja yang sedang dalam keadaan kelam kabut untuk menyelesaikan tugas yang telah diamanahkan oleh Prof.nya.Didalam hati,dia memaki hamun sahabatnya Jessica kerana disaat akhir tidak dapat datang ke tempat yang mereka janjikan.

"Jessica....Jessica....Jessica,kalau aku bertemu dengan kau sekarang mahu sahaja aku marah padamu"gerutu Taeyeon.

Taeyeon yang dari takdi asyik mengomel dan mengutuk Jessica dalam hati tidak sedar bahawa dia kini berada ditaman bunga mega yang menempatkan banyak kekasih yang sedang berkencan.Orang melihat sekeliling melihat Taeyeon dengan tatapan aneh.Taeyeon tidak pandang kehadapan kerana asyik menyumpah rakan baiknya itu tiba-tiba terlanggar seseorang dan menyebabkan barang Taeyeon terjatuh berselerak.Didalam hati,Taeyeon mengutuk-gutuk orang yang telah melanggarnya saat ini.

"Maafkan saya noona"Kata lelaki dihadapannya sambil membantu Taeyeon mengutip semula barang kepunyaannya yang jatuh.

Tiba-tiba tangan mereka menyentuh antara satu sama lain dan mereka saling berpandangan.

"Namja ini,tampan sekali ya"Batin Taeyeon

"Yeoja ini cantik sekali ya"Batin Baekhyun.

Akhirnya mereka sedar bahawa mereka masih berpegangan tangan lalu melepaskannya serta merta.

"Jantungku kenapa berdegup laju sekali ya"Batin Taeyeon dan Baekhyun bersamaan.2 minit mereka saling memandang antara satu sama lain,Baekhyun berdehem.

"Namaku Baekhyun,Byun Baekhyun.Kamu?"kata Baekhyun sambil menghulurkan tangannya.Taeyeon menyambut tangannya"Namaku Taeyeon,Kim Taeyeon.Selamat berkenalan"sapa Taeyeon dengan ramah.

Sejak itulah mereka mula berteman dan akhirnya menjadi pasangan kekasih.Sesudah peristiwa itu,Taeyeon mengucapkan terima kasih kepada Jessica kerana tidak datang dan menyebabkannya dapat bertemu dengan Baekhyun.

FlashBack End***

Taeyeon tersenyum sendiri,baginya.Peristiwa itu sangat indah dan tak mungkin dia dapat lupakan.Disinilah semuanya bermula.

MoonlightWhere stories live. Discover now