Moonlight Part 13
Baekhyun duduk diruang tamu menonton tv sedangkan Jihyo sedang berada didalam biliknya.5 minit kemudian keluarlah Jihyo yang berpakain cukup cantik menyebabkan Baekhyun tidak boleh mengalihkan perhatiannya kepada benda lain selain Jihyo.Jihyo berdehem setelah mendapat tatapan seperti itu dari Baekhyun
"Sepertinya ada orang yang sedang bertemu janji"kata Baekhyun cemburu.
Jihyo pandang kearah Baekhyun dan tersenyum.
"Apa kau cemburu?"
"Tidak,aku tidak cemburu."Nafi Baekhyun.
"Okey,kalau begitu bye.Mungkin aku pulang lewat ne"Kata Jihyo gembira.Tepat saat dia ingin membuka pintu,ada satu tangan yang melingkar dipinggang rampingnya.
"Kau pergi dengan siapa"kata Baekhyun sambil meletakkan kepalanya dibahu Jihyo.
"Aku pergi bertemu dengan adikku yang sudah lama aku tidak jumpai"
Jihyo dapat mendengar Baekhyun mengeluh.
"Lelaki atau perempuan?"tanya Baekhyun
"Perempuan"Jawab Jihyo cepat.
Baekhyun menghela nafasnya lagi.Lega bercampur tidak suka,lega kerana itu perempuan,tidak suka kerana mengganggu waktunya dengan Jihyo.
Jihyo kadang-kadang aneh,kadang-kadang mereka seperti musuh,kadang-kadang seperti pasangan kekasih.Jihyo rasa serba salah dengan Baekhyun.
"Urm apa kata kau lepaskan dulu aku dan kau temankan aku,bagaimana?"kata Jihyo
Baekhyun yang takdinya sedih kini ceria kembali.
"Tunggu aku"kata Baekhyun melepaskan pelukan mereka lalu mencium pipi Jihyo sekilas.
"Ya,Byun Baekhyun"marah Jihyo.
Baekhyun lari untuk bersiap dan ketawa bersamaan.
Lotte Park
Taeyeon menunggu Jihyo ditaman biasa yang mereka selalu datang pada waktu kecil.Disana ada sebuah pokok yang besar dan indah,Taeyeon bersandar pada pokok itu sambil memejamkan matanya.
"Ya Tae"ucap Jihyo dari jauh.
Taeyeon tetap memejamkan matanya dan tersenyum.
"Taengoo ahhh"ucap Jihyo lagi kali ini dengan lembut.
"Kau lambat eonni"rajuk Taeyeon
"Mian...aku membawa seorang teman kerana itu aku lambat"ucap Jihyo
Taeyeon menaikkan alis kanannya.
"Maksudku,orang yang telah ditunangkan denganku"sambung Jihyo.
Taeyeon ingin ketawa tapi niat itu tergendala apabila muncul seorang lelaki yang Taeyeon amat kenali dan rindui.Taeyeon dan Baekhyun membeku sementara.Jihyo yang melihat itu rasa aneh tapi hanya membiarkan.
"Taeng,kenalkan ini Baekhyun.Baekhyun ini Taeyeon"kata Jihyo.
"Ohh"ucap mereka berdua.
"Kalian ingin merenung sampai bila?apa kalian saling kenal?macam seorang kekasih yang ditinggalkan kekasihnya yang lain akhirnya bertemu semula dengan keadaan ada orang ketiga"ucap Jihyo.
"Hurf...aku yakin kekasihnya itu benar-benar sakit hati"sambung Baekhyun lalu melihat Jihyo.
Taeyeon hanya tersenyum miris.Taeyeon dan Baekhyun terkejut kerana Jihyo menarik mereka pergi.
"Eonni,kita mahu kemana?"tanya Taeyeon yang masih gelisah dengan tatapan Baekhyun.
Jihyo menatap Taeyeon."ketempat yang selalu diidamkan olehmu selama ini Taengoo"ucap Jihyo.
Tempat itu tidak jauh dari taman yang mereka tempati takdi.
"Ini dia"tunjuk Jihyo pada sesuatu tempat yang penuh dengan benda yang berwarna putih.
"Ini"kata Taeyeon lalu memandang Jihyo.
"Ne,bulu swan.Eonni tahu ini yang kau inginkan ketika hari perkahwinan kau kan?tapi mianee...eonni mungkin tak dapat"kata Jihyo terpotong kerana Taeyeon langsung memeluknya.
"Terima kasih eonni"ucap Taeyeon.
Baekhyun memandang tempat ini datar.Dia ingin lupakan kisah lalunya.Akhirnya dimendekati insan yang sedang berpelukan itu.
"Chagi,aku lapar"rengek Baekhyun pada Jihyo tanpa memperdulikan Taeyeon.
"Berhenti memanggilku dengan itu Byun Baekhyun."cakap Jihyo.
Itu membuatkan Baekhyun ketawa besar.Taeyeon melihat itu hanya tersenyum miris.
"Sepertinya kau benar-benar bahagia Baek"batin Taeyeon.
Disisi lain,tanpa disedari mereka bertiga.Minho mengintip dan mengekori Taeyeon sejak takdi.