Moonlight Part 8
@LoVeTe Restaurant
Suho dan Taeyeon memilih tempat yang paling hujung sekali yang agak sedikit sepi tapi nyaman untuk keduanya bercakap nanti.Suho menarik kerusi Taeyeon dan mempersilakan Taeyeon duduk.Selesai mereka memesan makanan Taeyeon memulakan bicara.
"Bagaimana keadaan oppa?"ucap Taeyeon
"Masih seperti dulu,tapi agak sibuk.kenapa?"Kata Suho."Bagaimana keadaannya?"Kata Taeyeon perlahan."Apa kau masih sayang padanya?"Kata Suho meneka.Taeyeon hanya mengangguk,mereka larut dalam fikiran masing-masing.
***
Setelah kembalinya Minho ke Korea,Yuri adalah orang yang paling gembira dan senang ketika Minho kembali.Kerana itu,Yuri meminta Minho untuk menemaninya ke Namsan Tower.Dalam perjalanan kesana dengan menaiki kereta Minho,Minho menanyakan kepada Yuri sebab kenapa dia ingin kesana. "Yul,boleh oppa tahu kenapa kau mahu kesana?"Yuri tersenyum."Aku cuma berharap suatu hari nanti aku boleh mencari seorang teman lelaki yang memahami dan menyayangiku sebagai mana oppa,appa dan eomma menyayangiku"jawab Yuri senang.Minho hanya tersenyum dengan kata-kata tulus adiknya.Sesampai mereka disana,mereka tidak lupa membeli satu pasang mangga.Perkara tersebut membuatkan Minho teringat akan kisah lalunya.
"Oppa"teriakan dua orang gadis kecil kerah seorang namja kecil.Mereka sibuk bermain air dihalaman belakang rumahnya Taeyeon.Selepas lama bermain,Minho terbaring dibawah sepohon pokok.Taeyeon dan Jihyo kecil itu pun berlari kearahnya lalu turut berbaring disampingnya."oppa"kata Jihyo manja.Minho hanya mampu tergelak kecil melihat aksi lucu Jihyo yang comel."Eonni,aku juga mahu manja dengan Minho oppa"rengek Taeyeon.Itu membuat Minho bertambah menyayangi mereka.Tapi selama mereka berkawan,Minho amat menyukai Taeyeon.Tapi setelah dia mengetahui Taeyeon mempunyai kekasih,terus dia putuskan untuk pergi dari Seoul.Disitulah bermulanya,Minho mengetahui bahawa ternyata Jihyo juga mempunyai perasaan cinta kepadanya."Oppa"rengek Yuri membuat Minho kembali kealam nyata."Ne,aku datang"kata Minho berlari ke arah Yuri.