Moonlight Part 11
Kelihatan seorang lelaki yang tampan dan hebat sedang tertidur di atas katilnya.Lelaki itu tersenyum dalam tidurnya.Tiba-tiba,terdengar satu ketukan pintu yang cukup kuat membuatkan lelaki yang sedang tertidur nyenyak itu terbangun lalu terjatuh diatas katilnya.
"Auhhhh...appo"ringis Baekhyun sambil memegang kepalanya yang sakit akibat terkena pada bucu katil.Baekhyun terus meluru kearah pintu tersebut dengan malasnya.
"Yah,apa kau buat?kenapa begitu lama?"tanya Jihyo.
"Pagi-pagi jangan bisinglah...sakit telinga tau"kata Baekhyun.
Jihyo memutar bola matanya "Apa kau tak mahu makan?Kalau kau mahu aku sudah siapkan"tanya Jihyo lembut.
"Macam itulah"kata Baekhyun sambil tersenyum dan sukses membuatkan Jihyo terpaku.
***
Diruang makan,Baekhyun dan Jihyo bersarapan sama-sama sambil berbual sedikit.
"Jadi,kenapa kau mahu bertunang denganku Baekki oppa"tanya Jihyo terus.
Baekhyun terkejut tapi cepat-cepat menghilangkannya."Aku cuma mahu menjadi seperti orang lain"
"Maksudmu?"tanya Jihyo yang tidak mengerti.
"Aku rasa aku telah menyukaimu"
Deg...hati Jihyo seperti ingin berteriak tapi dia tidak yakin dengan ucapan Baekhyun.Dia rasa Baekhyun hanya cuba mempermainkannya lalu meninggalkannya seperti apa yang terjadi dulu.Jihyo bangkit dari duduknya dengan berwajah datar.Baekhyun yang melihatnya bingung.Bukankah ayat ini yang selalu dinantikan oleh Jihyo.Walaupun semalam pertemuan mereka tidaklah baik tapi Baekhyun yakin Jihyo adalah masa depannya.Baekhyun terus bertindak memegang lengan Jihyo berniat untuk menahannya dari pergi tetapi Jihyo menepisnya dan menuju kekamarnya.Tanpa Baekhyun sedari,setitis air mata membasahi pipi Jihyo.
***
Didorm Exo,Baekhyun menceritakan masalah itu kepada D.O.
"Aku buntu Kyungsoo,aku tidak tahu adakah aku telah menyakitinya"tanya Baekhyun.
D.O menepuk bahu Baekhyun tujuan untuk menenangkan Baekhyun.
"Sabar,aku rasa lebih baik kau bertanyakan hal ini kepadanya"jawab D.O
"Bagaimana dia marah?"gusar Baekhyun.
"Kau berhak tahu Baek,kau bakal suaminya"jawab D.O
Baekhyun hanya tersenyum miris.
"Tapi dia tidak pernah mengangggap ku begitu"balas Baekhyun.
D.O tidak mampu untuk membalas ucapan Baekhyun.Tiba-tiba,Xiumin datang.
"Apa kalian lakukan disini?Tak pergi latihan?"tanya Xiumin.
"Baekhyun punya masalah hyung"kata D.O tanpa basi-basi.Xiumin lalu mengeluh lalu mengambil tempat disebelah Baekhyun.
"Jihyo?"kata Xiumin.Baekhyun hanya mengangguk.
"Kaukan akan tinggal dengannya selama beberapa hari ini.Kenapa tidak dalam tempoh itu kau cuba mengambil hatinya"cakap Xiumin bijak.
"Tapi hyung"
"Kalau dia memang sudah terciptakan untukmu,dia tidak akan pernah lari dari jauh darimu dan apa yang penting kau harus berusaha dulu.faham?"
Baekhyun tersenyum lalu mengangguk untuk membenarkan apa yang telah dikatakan oleh Xiumin sebentar takdi.
***
Minho berjalan-jalan ke Sungai Han River,semasa dia sedang berjalan dia tidak melihat kedepan malah lebih memilih kebawah.Tanpa Minho sedari ada seorang yeoja didepannya melakukan hal yang sama sepertinya.6saat kemudian mereka berdua terjatuh.
"Oppa"
"Taeng"kata mereka berdua bersamaan.