Moonlight ( Part 18 )
Jihyo bangun lewat kerana semalam dia baru menyelesaikan kerja kuliahnya sampai lewat malam dan hari ini,kuliahnya dibatalkan kerana gurunya sedang sakit.Jihyo turun kebawah untuk sarapan dan tiba-tiba terhenti apabila mendengar ayahnya sedang bersama-sama seorang lelaki.
"Oppa"panggil Jihyo lirih.
Lelaki yang Jihyo panggil sebagai oppa itu pun menoleh dan tersenyum.
"Minho oppa"kali ini Jihyo tidak dapat membendung air matanya lagi.
Ayah Jihyo tidak dapat membaca situasi yang sedang berlaku diantara keduanya.
"Hyo ah~ Minho sudah balik nak.Apa kau tidak merindukannya?"kata si ayah.
Jihyo lalu berjalan kearah mereka lalu menempatkan diri duduk disebelah Minho.
"Ajushi,boleh tak aku ingin mengajak Jihyo makan denganku?"kata Minho semangat.
"Baiklah,hati-hati ya"
Minho lalu menarik tangan Jihyo mengikutinya.Jihyo hanya menurut.
***
EXO baru selesai mengadakan fanmeeting bersama peminatnya.Kini mereka didalam van untuk pergi kekedai makan sebelum pulang kedorm.Semua member sibuk dengan hal masing-masing tapi Baekhyun masih sibuk dengan telefonnya menunggu seseorang untuk menelefonnya.
Baekhyun POV***
"Song Jihyo,kau benar-benar membuatkan seorang Byun Baekhyun gila.Apa kau sudah melupakanku"batin BaekHyun.
Tiba-tiba,telefon BaekHyun berdering tanda ada mesej masuk lalu dia dengan segera membuka mesej itu dan dia berasa sangat kecewa kerana yang mesejnya sekarang bukan Jihyo tapi Taeyeon.
From:Taeyeon
Baekhyun,boleh kita bertemu sebentar pada pukul 10 di Kafe Love?Aku mohon Baekki~
"Kalau aku terima,kalau Suho hyung tahu matilah aku"batin Baekhyun.Baekhyun perlahan-lahan mendekati Suho.
"Hyung"dengan perlahan.
Suho menoleh,dan matanya seolah-olah mengatakan ada apa.Baekhyun langsung menunjukkan mesej yang dihantar Taeyeon kepadanya.Suho membulat matanya tanda terkejut tapi tiba-tiba dia menunjukkan senyuman kepada Baekhyun dan mengangguk.BaekHyun terbelalak terkejut tapi dia terus kembali keposisi asalnya takdi.
"Apa hyung ku sudah gila?"batin Baekhyun.
***
Jihyo dan Minho berjalan ditaman tapi tiada siapa yang memulakan percakapan walau sedikit pun.Setelah 15 minit mereka berjalan,akhirnya mereka sampai ketempat yang hendak ditujuinya.
"Hyo ah~ Kajja kita ketempat itu"kata Minho sambil menunjukkan kafe Love yang berada didepan itu.
"Eh~"
Minho lalu memegang tangan Jihyo menuntut Jihyo agar mengikutinya dan Jihyo hanya pasrah.
"Selamat datang~"kata pelayan wanita yang menyambut tetamu didepan pintu.
Jihyo hanya menganggukkan kepalanya.Minho membawa Jihyo ketempat paling hujung sekali dikafe itu.
***
Jihyo terlalu bosan setelah hampir 15 minit mereka disini,mereka sudah habis sarapan dan air juga sudah habis.
"Oppa,memangnya kenapa kau memanggilku kesini?"Kata Jihyo
Minho hanya tersenyum dan meletakkan jari telunjuknya kebibir Jihyo
"Jangan banyak bicara chagi,sebentar nanti kau akan lihat sendiri"Kata Minho dengan smirknya.
Jihyo hendak protes tapi terbantut kerana mendengar suara pintu terbuka tanda ada tetamu yang lain yang masuk.Jihyo tertarik dengan seorang wanita yang Jihyo agak mengenalinya dengan baik.
Jihyo terus memerhatikan pergerakan Taeyeon yang sudah duduk dibahagian hadapan kafe.Tiba-tiba,ada seorang lelaki yang datang ke Kafe itu dengan memakai cermin mata gelap dan topi menghampiri Taeyeon.
"Baekhyun~"kata Taeyeon memanggil lelaki terbabit.Jihyo sempat terkejut tapi dia mahu mengambil langkah selamat dengan hanya berdiam diri dan melihat situasi.
****
Baekhyun PoV
Aku mendengar ada yang memanggilku.Aku menoleh dan mendapati Taeyeon sedang melambai tangan padaku dan tersenyum.Seandainya aku dan dia masih bercinta,pasti senyuman itu paling indah yang pernah dia lihat.Aku perlahan-lahan mendekati mejanya itu dan duduk.
"Oppa ingin makan apa?minum apa?"kata Taeyeon setelah aku sampai kesini.
"Aku tak mahu"balas ku singkat.
Dia kelihatan sedih tapi aku tidak boleh masuk kelubang perangkap yang sama Taeyeon.
"Jadi katakan kenapa kau mahu bertemu ku"kataku dengan dingin.
"Oppa,aku tahu kau masih cintakan ku.Aku mohon kau kembalilah padaku dan tentang Jihyo,kita boleh lari ke Amerika atau apa-apa sahaja asalkan kita bersama oppa.Aku mohon~"kata Taeyeon sambil menahan air matanya.
****
Hati Jihyo remuk apabila mendengar ucapan Taeyeon.Dia sudah tidak kuat mendengar semuanya lalu dia berlari sekuat hati keluar dari Kafe tersebut tapi nasib tak menyebelahi Jihyo apabila di sampai digagang pintu,dia terlanggar dengan seorang lelaki dan menyebabkan kakinya sakit.Jihyo menangis,dia menangis bukan kerama sakit pada kakinya tetapi hatinya.Baekhyun dan Taeyeon menoleh kearah sumber suara termasuk Minho.
"Chagi"kata Baekhyun lalu menghampiri Jihyo tetapi dihalang oleh Minho.
"Kau jangan pernah sentuh dirinya lagi"kata Minho lalu mengangkat Jihyo perlahan agar boleh berdiri lalu merangkul bahu Jihyo dengan mesra tetapi Jihyo,dia masih terus menangis walaupun perlahan.Dia hanya mengikuti kehendak Minho.