Moonlight (Part 26)

696 30 2
                                    

Moonlight Part 26

"hyung,apa kau gila?"tanya Sehun ketika EXO sedang makan malam.

kesemua memandang Sehun aneh kecuali D.O dan Suho.Sehun yang mengerti pandangan hyungnya lalu menghela nafas.

"Hyung tahu tentang hubungan hyung telah disahkan oleh agensi kita bukan?"tanya Sehun menatap lurus Suho dan Suho hanya tersenyum.

"Mwo?"teriak member EXO tidak percaya.

"Hyung?,bagaimana dengan fans kita?"tanya Baekhyun.

Suho memandang Baekhyun lama.

"Aku mengerti pasal perasaan mereka kerana tanpa mereka siapalah kita sekarang tapi kitakan manusia biasa yang inginkan teman hidup!"kata Suho lalu sambung makan ramen yang dibuat oleh D.O.

"Apa aku boleh mengambil kesempatan dalam kesempitan hyung?"tanya Baekhyun tiba-tiba menyebabkan semua member memandangnya.

"Maksudmu Jihyo"jawab Chen spontan dan dapat anggukan darinya.

"Aku faham perasaan Jihyo,dia pasti ingin bercinta seperti orang lain tapi aku tidak boleh"lirih Baekhyun.

Suho tersenyum"kalau itu yang ingin kau lakukan,lakukanlah.Tunggu saat yang sesuai untuk mengatakannya Byun Baekhyun"ujar Suho bijak.

Baekhyun tersenyum,dia rindu dengan Jihyo tapi dia harus menahan hasratnya kerana kesibukannya sebagai artis.

"Akan aku fikirkan"kata Baekhyun.

×××

Keesokan harinya,sebelum Jihyo sampai digerbang pintu masuk kuliahnya.Ada orang lain yang tengah berjalan disampingnya.Jihyo yang merasa ada orang disebelah,menoleh dan betapa terkejutnya dia apabila Avian kini berjalan disampingnya.Jihyo memandang kearah depan.

Jihyo risih dengan pandangan perempuan disekitarnya,kagum,benci dan cemburu ketika melihat Jihyo berjalan dengan Avian.

"Buat apa kau disini?"tanya Jihyo dingin tanpa mengalehkan pandangannya dari depan.

"Menemani yeojachinguku"kata Avian lalu mengendeng bahu Jihyo agar lebih rapat dengannya.

Jihyo hanya boleh pasrah dengan kelakuan Avian padanya.

~~skip time

Sewaktu dikantin,Jihyo ingin masuk kekantin tapi dihalang oleh beberapa peminat Avian.

"Kau,kenapa kau boleh menjadi kekasih Avian?"tanya seorang wanita yang Jihyo yakin cantik.

"A...aku dan dia"kata Jihyo tergagap lalu ucapannya terpotong kerana gadis cantik yang diyakini berdiri dihadapannya sekarang sudah mendorongnya jatuh sehingga ada seorang siswi yang membawa makanan yang datang dari belakang jatuh kerana Jihyo didorong dan menyebabkan makanan dan air terjatuh diatas badan Jihyo.

"Yah,apa yang kalian lakukan"teriak Yura dan Victoria bersamaan setelah melihat Jihyo dibuli oleh Jiyeon.

Jiyeon bersmirk jahat.

"Apa yang aku lakukan?"tanya Jiyeon.

"Ini"sambung Jiyeon sambil mendekati Jihyo lalu meletakkan sos dibadannya.

"Perempuan gila"teriak satu suara yang kuat.

Avian jalan mendekati Jihyo dan menuntunnya kebilik rawatan.

Skip time~~

Mereka sampai dibilik rawatan.Sebelum itu Avian sudah menyuruh Jihyo untuk mandi dan menukar pakaian.

Jihyo kini duduk termenung diatas katil dan Avian yang melihat itu rasa serba salah.

"Jihyo,mian.Seharusnya kau tidak"kata Avian tapi dipotong cepat dengan tindakannya.

MoonlightWhere stories live. Discover now