Moonlight part 28
Sinar pagi mengusik tidur seorang Song Jihyo.Jihyo bangkit dari katilnya,matanya melihat sekitar dan mencerna apa yang berlaku semalam.Kerana tidak dapat mengingat dengan baik,Jihyo turun kebawah lalu menemui dua orang lelaki sedang tertidur diatas sofa rumahnya.Jihyo memerhatikan kedua mereka.
"Baekhyun dan Suho,apa mereka lakukan dirumahku?"tanya Jihyo perlahan kepada dirinya sendiri.
Jihyo memutuskan untuk kedapur kerana mendengar ada orang yang sedang memasak.Jihyo mengintip.
"Taeyeon ah?"ucap Jihyo apabila mengenali postur tubuh seorang wanita yang dia kenal dengan baik.
Taeyeon yang merasa namanya dipanggil lantas menoleh kearah sumber suara lalu tersenyum.
"Eonni,kau sudah bangun?"tanya Taeyeon lalu meletakkan makanan itu diatas pinggan.Jihyo lalu mearik kerusi dan duduk dimeja makan.
"Taeyeon ah?kenapa kepalaku sakit sekali ya?kenapa Baekhyun oppa dan Suho oppa berada disini?"tanya Jihyo bertubi-tubi.
"Rasanya sakit dikepalamu membuatkan eonni tidak dapat mengingat hal semalam ya"
"Memangnya apa yang terjadi semalam?"Tanya Jihyo menuntut.
Flashback********
Setelah Suho membawa Taeyeon pergi,mereka berjalan-jalan kearah rumah Jihyo.Tapi tidak disangka ada seorang ssaeng fans Suho mengikut mereka dari belakang.Dia melemparkan kasut kearah Taeyeon kearah Taeyeon,Suho cukup terkejut tapi dengan cepat dia menarik Taeyeon kearahnya jadinya dia yang memeluk Taeyeon.Fans wanita gila itu pun kembalikan melemparkan kasutnya yang satu lagi tapi malang tidak berbau,Baekhyun dan Jihyo yang kebetulan datang diarah berlainan terkejut apabila Jihyo tiba-tiba dibaling oleh kasut dan membuatkan Jihyo pingsan.Baekhyun dengan cepat menangkap tubuh gadisnya dan digendongnya masuk kerumah.Suho memandang marah kearah fans gila takdi,dia menarik tangan Taeyeon lalu berlari mengelilingi taman perumahan Jihyo bagi mengelirukan fans gila itu untuk mengetahui lokasi Baekhyun.Setelah dipastikan fans gila itu tidak mengejar lagi mereka,Suho memutuskan untuk kembali kerumah Jihyo.ketika mereka pulang,Baekhyun baru sahaja turun dari kamar Jihyo.
"yah,kenapa Jihyo yang harus terkena"marah Baekhyun kepada Suho dan Taeyeon.
"takdi ada sasaeng fans mengejar kami"balas Suho.
"yah,Baek.Aku rasa dia gila"Kata Taeyeon tiba-tiba berasa ngeri.
"apa kata kalian malam ini kalian tidur disini sahaja,langkah berjaga-jaga"sambung Taeyeon sambil melihat kita berdua.
Suho tersenyum jahil. "kita tidur berdua ya chagi"dan dihadiahkan sebuah ketukan dikepala Suho oleh Taeyeon.
"kalian tidur diruang tamu sahaja"sambung Taeyeon.
"wea"protes Baekhyun dan Suho kepada Taeyeon.
"aku punya pekerjaan,aku tidak mahu membangunkan eonni.pergi sana ambil dibilik penyimpanan ada bantal dan selimut lebih"kata Taeyeon dan tangannya mengusir kedua-dua mereka pergi.
Flashback end************
"sepertinya itu terlalu sakit sampai aku hilang ingatan untuk sementara"Ucap Jihyo lalu mengusap kepalanya yang tiba-tiba sakit.
Baekhyun dan Suho yang bangun dari tidur,mereka langsung kearah dapur kerana bau makanan yang begitu mengoda perut mereka berdua.Jihyo dan Taeyeon terkejut dengan kedatangan keduanya dan mereka berdua hanya mampu menggeleng dengan tingkah laku namjachingu mereka.
*************
Setelah makan,Suho dan Baekhyun harus kembali ke dorm mereka.Jihyo dan Taeyeon hanya mampu menghantar mereka didepan pintu masuk rumah Jihyo.