Moonlight ( Part 20 )
Setelah lama Jihyo dan Minho berjalan,mereka berhenti di bangku yang berhampiran mereka.Mereka duduk disalah satu tempat duduk yang diatasnya terdapat satu pokok besar.Minho asyik memerhatikan Jihyo dari sisi.
"Kenapa yeoja ini nampak menyedihkan?"gumam Minho dan dapat didengari oleh Jihyo.
"Aku ingin pulang"kata Jihyo lirih dan langsung bangun sehingga membuatkan Minho terkejut.
Ketika Jihyo ingin pergi meninggalkan tempat itu.Minho dengan cepat memegang tangan Jihyo dan memeluknya.
"Apa kau buta Jihyo ah~aku ada disini untuk mencintaimu.Bisakah kau melupakan namja itu"kata Minho lirih.
Plak***
Satu tamparan dipipi kanan Minho ketika Jihyo berhasil melepaskan diri dari pelukan Minho.
"Kau tak layak mengatakan semua itu Choi Minho"Mata Jihyo sudah dipenuhi dengan linangan air mata sambil memandang Minho tajam.
"Bahkan Baekhyun,dia lebih baik daripadamu.Sebenarnya lelaki tidak berguna adalah kau"tutur Jihyo sambil menunjuk kearah Minho.
Minho kesal dengan Jihyo,dia mencium bibir Jihyo tanpa kebenaran dan itu membuatkan Jihyo terkejut dan cuba untuk melepaskan diri tapi kekuatan Jihyo tidak sebanding dengan kekuatan Minho.
"Apa kalian seronok oh~ bercium ditempat awam"kata seorang lelaki dari belakan mereka dengan dinginnya.
Minho menghentikan aksinya dan melihat kearah lelaki tersebut.
"Siapa kau?"kata Minho dengan emosi
"Ba...BaekHyun?"kata Jihyo setengah berbisik tapi dapat didengari Minho.
"Aku datang hanya untuk meminta maaf atas kejadian tempoh hari.Bahkan aku korbankan masaku hanya untukmu berharap kau akan memaafkanku tapi"kata BaekHyun lalu memandang Minho.
"Ternyata kalian sedang seronok berdua"sambung BaekHyun dingin.
"Baek"kata Jihyo lirih.
"Ne,kau mengganggu kami Tuan Byun.Ku mohon pergilah"balas Minho dengan smirknya.
"Baek"panggil Jihyo lirih.
"Oh,kalau begitu aku pergi dulu.Sambunglah aktiviti kalian yang tertunda keranaku.Mian"kata Baekhyun cuba bertenang.
Baekhyun berlalu pergi dengan hati yang sakit.Jihyo masih kaku ditempat dia berdiri,memandang Baekhyun pergi sehingga akhirnya benar-benar menghilang dipandangan Jihyo.
Setelah itu Jihyo berlari sekuat hati sehingga sampai kerumahnya.Air matanya tidak henti-henti turun.
***EXO DORM
BaekHyun masih duduk diberanda,menikmati angin segar dipagi hari.Hati dia masih lagi sakit kerana melihat calon isterinya berciuman dengan orang lain.Tapi,hal itu hanya diketahui oleh dirinya sendiri.Tapi,BaekHyun masih lagi mengharapkan yeoja itu meminta maaf dan berjanji untuk tidak mengulanginya lagi tetapi sebaliknya,sejak kejadian kemarin Yeoja itu tidak pernah menelefonnya.
"Baekhyun"tiba-tiba Suho datang dari belakang.
"Ne"balas BaekHyun singkat.
"Bagaimana hubungan kau dan Jihyo?"tanya Suho.
Baekhyun hanya tersenyum dan membiarkan angin yang menjawab pertanyaan Suho.
***
"Hyung,telefonmu berdering"kata D.O ketika mereka semua sedang berkumpul dimeja makan untuk makan malam kepada BaekHyun.
BaekHyun bangkit dari tempatnya dan mengambil telefonnya.Dia rasa ragu-ragu untuk mengangkat panggilan itu kerana sekarang ini Jihyo lah yang sedang menelefonnya.Tapi akhirnya Baekhyun mengalah kerana terlalu rindu mendengar suara yeoja itu.
"Yeoboseyo"ucap BaekHyun.
Selama 3 minit masih tiada jawapan dari Jihyo.BaekHyun makin risau kalau ada sesuatu terjadi pada Jihyo tapi akhirnya Jihyo bercakap.
"Esok temui aku ditaman belakang rumah pada jam 9 pagi.Kita harus selesaikan semua ini Byun BaekHyun"kata Jihyo dengan dingin.
"Ne"Jawab BaekHyun dingin dan dia terus mematikan panggilan.
*** JiHyo side
Jihyo berbaring diatas katilnya.Lalu mengeluarkan air mata.Selepas BaekHyun memutuskan talian mereka,Jihyo mengeluh.
"Mungkin ini satu-satunya agar semua kembali normal dan biarlah aku yang tersakiti"gumam Jihyo pada dirinya sambil menatap keatas siling.Jihyo tersenyum miring,hatinya sakit.
Sebenarnya bukan hanya BaekHyun,tapi Jihyo menelefon Taeyeon dan Minho dengan ucapan yang sama.
"Tenanglah BaekHyun,Taeyeon dan Minho.Semuanya akan berakhir dan kalian tidak akan sakit lagi."
*** Taeyeon side
"Aku menghilangkan diri seketika dihadapan Jihyo unnie dan BaekHyun.Aku tahu aku menyakiti hati mereka tetapi yang membuatkan aku terkejut Jihyo unnie menelefonku dan suruh aku bertemu dengannya esok"batin Taeyeon.
"Eonni"lirih Taeyeon.
*** Minho side
"Aku rasa semuanya harus diselesaikan dengan segera.Aku ingin ianya diakhiri dengan baik"Senyuman Minho yang begitu tulus.