MOONLIGHT Part 3
Diawal pagi,mata Taeyeon sembab kerana menangis seharian suntuk didalam bilik.Dia berasa sangat menyesal dengan apa yang telah dilakukannya pada mantan kekasihnya "Baekhyun" kerana untuk menyelamatkan perusahaan ayahnya yang hampir bankrup.
Taeyeon Pov
"Maafkan aku kerana telah mengkianati janji kita,aku sangat menyintaimu oppa tapi aku tidak mampu melakukan apa"Air mata Taeyeon mengalir dipipi mulusnya."Apakah kau masih menyintaiku oppa?"kini esakan Taeyeon semakin kuat.
Dorm Exo
"Baek"panggil Luhan yang sejak takdi duduk disebelah Baekhyun. "Ye Hyung"jawab Baekhyun datar."Bagaimana dengan acara makan malam semalam dengan keluarga Song?maaflah,kami sudah maklumkan pada manager hyung yang semalam kau ada acara yang penting tapi peminat sepertinya mengingankan sangat akan kehadiranmu disana"kata Luhan dengan muka menunduk kerana rasa bersalah.Bukannya apa,dia dan ahli yang lain bermati-matian menghalang managernya dari menghantar pesanan kepada BaekHyun tapi nampaknya Manager tidak peduli.Baekhyun yang melihat Luhan sedang termenung melambai-lambai tangannya didepan muka Luhan.Luhan yang terus tersedar terus menunduk."Hyung,aku tak kisah.Lagipun acara makan semalam bosan untung saja manager hyung sms"kata Baekhyun dengan senyuman tulus dia."Bagaimana dengan Jihyo?dia tak kisah?"Baekhyun terfikir sejenak.Ya,memang selama ini dia tidak memikirkan perasaannya Jihyo kerana dia tidak pernah mencintai JiHyo.
Sebenarnya,pertunangan mereka berdua telah dirancang oleh kedua ibu bapa mereka sejak kecil.Tapi,untungnya Jihyo dan keluarganya berpindah ke Amerika selama 3 tahun dan pada masa itu Baekhyun masih menjalankan hubungannya dengan Taeyeon.Bila mengingatkan yeoja yang bernama Taeyeon,hati Baekhyun betul-betul terluka."Hyung,aku rasa tak sihat.Aku kebilik dulu ya"kata Baekhyun yang meninggalkan Luhan.
BaekHyun Pov (Di Bilik)
"YA,aku harus menerima Jihyo.Lagi pula keluarga mereka terlalu baik dengan ku"Kata Baekhyun pada dirinya.
TING Ting
Pentanda ada pesanan masuk.Rupanya ia dari Jihyo,Baekhyun membukanya.
"OPPA,kau apa khabar?bagaimana dengan persembahan semalam?oppa,apa kau dah makan?apa kau sihat?"
Ternyata Jihyo sangat mengkuatirkan Baekhyun kerana Baekhyun sepertinya semalam tidak dalam kondisisi yang baik.Baekhyun tersenyum,memang ia harus akui dia sudah mula menerima Jihyo tapi tidak sepenuhnya kerana hatinya masih dimiliki oleh orang lain.Baekhyu membalas pesanan itu.
"Oppa baik2 sahaja Hyo,terima kasih kerana mengkuatirkan ku"
Baekhyun menuju ke laci almarinya mengambil sebuah album gambar yang melihatkan seorang yeoja dan seorang namja yang sedang bahagia ketika kencan pertama.Baekhyun tersenyum..."Aku harus melihat kehadapan,masa laluku Taeyeon dan masa depanku Jihyo.Aku harus segera melupakan Taeyeon"kata Baekhyun didalam hati.