Moonlight Part 9
Jihyo pov
Jihyo memandang keluar jendela diruangan biliknya "Kita kini ada jalan laluan hidup masing-masing oppa.Aku merindukan bahkan sempat menyintaimu tapi kau tidak pernah melihatku walaupun sekali"kata Jihyo pilu sambil menatap sebuah gambar iaitu seorang lelaki dan dua orang perempuan."aku berharap kau akan tetap bahagia walaupun dimana jua kau berada"air mata Jihyo mengalir perlahan.
Kring Kring Kring
Jihyo melihat layar skrin telefonnya tertera nama Taeyeon. "Anneyong eonni"kata Taeyeon diseberang sana."Ne,ada apa kau menelefonku?"soal Jihyo."eonni,sejak kali pertama aku datang kekorea kau tidak pernah mahu menemani aku jalan-jalan.Asyik Jessica sahaja yang menemaniku.Aku jadi rindu dengan eonni"renggek Taeyeon.Jihyo hanya ketawa kecil.Betul juga,sejak kali pertama dia Taeyeon datang ke Korea.Dia tidak pernah menemani Taeyeon.Tanpa basi-basi Jihyo setuju.Taeyeon gembira...
***
Jihyo berlari kearahnya Taeyeon."Taeyeon ahh...kau dimana?"kata Jihyo sambil sedaya upaya menghirup udara sebanyak mungkin."Aku tersesat takdi eonni,aku lupa sama tempat ini""Dasar pabo"Jihyo menjitak kepala dongseng kesayangannya.Taeyeon berpura pura sakit."Appo eonni dan memegang kepalanya akibat dipukul oleh Jihyo""Lain kali jangan buatku risau tahu tak"kata Jihyo tegas."Ne"kata Taeyeon girang.Mereka berpegangan tangan.
***
Selesai sahaja pertemuan Jihyo bersama Taeyeon.Jihyo langsung meluru kerumahnya.Saat dia ingin memutar tombol pintu,ada orang lain yang membukanya dari dalam.Tertonjollah muka Ibunya Baekhyun"Oh Jihyo"kata Ibunya Baekhyun sambil tersenyum.Jihyo membungkuk didepannya nyonya Byun."Jihyo,ada sesuatu yang mahu appa dan eomma bicarakan"kata appa Jihyo."Ne appa"Jihyo membungkuk sekali lagi tanda memberi penghormatan lalu masuk kedalam rumahnya."Aku harap,Jihyo dapat mengubah hati Baekhyun dan mereka akan saling mencintai antara satu sama lain"batinnya nyonya Byun dan tersenyum lalu beredar dari situ.
***
Jihyo memecah keheningan diantara dia dan keluarga."Appa sebenarnya apa yang berlaku?kenapa eommanya Baekhyu datang?"dari takdi soalan itu asyik berlegar-legar dipemikiran Jihyo."Jihyo sebenarnya....."kata appanya panjang dan menarik nafas panjang-panjang"kau akan disegerakan menikah dengan Baekhyun secepat mungkin"Jihyo melopong mulutnya tanda tak percaya dengan kata appanya.Dia memandang eommanya,eommanya hanya mengangguk."Baekhyun juga sudah menerima semua ini"sambung appanya Jihyo.Jihyo lagilah susah nak percaya,bukankah Baekhyun tidak menyukai pernikahan ini.Kenapa sekarang mahu mempercepatkannya.
DiDorm Exo
Baekhyun duduk dikerusi sambil tangannya masih tidak berhenti menatap layar skrinnya"Hahahahah"suara Baekhyun tergelak didengar oleh Kai."Hyung,apa kau gila sekarang?"kata Kai serius.Baekhyun yang melihatnya langsung melemparkan bantal sofa kepadanya."yah hyung,aku bertanya pun salah"kata Kai membela diri."Aku cuma senang Kai""kenapa kau senang?""Begini"....Kai yang mendengarnya turut gembira.Akhirnya Baekhyun yang selama ini selalu menutup hatinya buat yeoja Akhirnya boleh menerima Jihyo sebagai peneman hidupnya.