Moonlight (Part 16)
Selepas membantu D.O menyelesaikan kerja didorm dan membantu menguruskan para member yang lain.Tepat pukul 10.00 malam,Suho masuk ke biliknya yang dikongsi bersama Sehun si maknae.Suho meluru mengambil telefonnya dan mencari nambor Taeyeon lalu menekan tombol hijau di telefonnya lalu berbaring diatas katilnya.
"Yeoboseyo?"ucap orang diseberang sana.
"Yeoboseyo,Taeyeon ini Suho oppa"Jawab Suho.
"Oohhh...Oppa,kenapa kau menelefonku?"kata Taeyeon.
"Ani,a-aku.."kata Suho tergagap.
"Aku apa oppa?"tanya Taeyeon.
"Aku ingin menjemput mu makan malam di dorm EXO"kata Suho
Suho menanti jawapan Taeyeon 15 saat kemudian Taeyeon membalas
"Baiklah,kalian masih tinggal didorm yang dulukan.Akan aku datang tapi minggu depan kerana aku banyak kerja yang perlu diselesaikan. pukul 8malam"
Kata Taeyeon menyebabkan terukirnya senyuman Suho.
"Baiklah,Selamat malam Tae"
"Malam oppa"
***
Sudah seminggu Baekhyun tinggal bersama Jihyo.Meskipun susah untuk keduanya berpisah tetapi mereka harus.
"Chagi"kata Baekhyun sedih.
"Urm"Jihyo juga hanya menjawab pendek kerana dia tidak mahu air matanya jatuh.
Kini mereka berdua berada didepan rumah Jihyo,sehinggalah keduanya sangat yakin itu adalah manager EXO.Mereka berpandangan,tiba Baekhyun memeluk Jihyo.Jihyo terkejut tetapi akhirnya dia membalas pelukan Baekhyun.
"Aku akan merinduimu Chagi"kata Baekhyun lalu melepaskan pelukan mereka lalu menatap kedua mata Jihyo.
"Aku mencintaimu Chagi dan"Baekhyun mendekatkan wajahnya kearah Jihyo lalu memiringkan kepalanya agar bibirnya boleh mengapai bibirnya Jihyo.Ciuman itu sangat lama sampailah manager EXO itu berdehem.
"Sudah saatnya Baekhyun"kata manager oppa.
Baekhyun benar-benar sedih,tetapi dia akhirnya masuk kedalam van.Sebelum dia masuk,dia berbisik ketelingga Jihyo
"Aku mencintaimu,lepas semuanya selesai kita bernikah dan jangan cuba mencari lelaki lain" lalu mengucup pipi Jihyo sekilas.Pipi Jihyo memerah tetapi Baekhyun sudah masuk kedalam van dan pergi.
***
Didorm EXO,tentunya mereka sedang sibuk mengurus tentang hal malam nanti.Suho memanggil member yang lain untuk berkumpul diruang tamu,dia menginginkan sesuatu yang akan membuatkan Taeyeon semakin suka padanya tetapi cadangan Suho ditolak mentah oleh Kai.
"Tidak,aku tidak setuju"kata Kai.
Semua mata memandang kearahnya,Kai mendengus lalu menyambung
"Hyung jadilah diri sendiri,kalau benar dia menyukai hyung dia akan suka dengan siapa diri Hyung yang sebenarnya"semua member mengangguk setuju.
Sedang sibuk mereka berbincang,tiba-tiba ada suara loceng pintu ditekan.
"Siapa itu?"kata Sehun pada hyungnya.Mata hyungnya mengarah pada Sehun.Sehun seolah memahami,bingkas bangun untuk melihat siapa yang datang.
Ketika Sehun membuka pintu,alangkah terkejutnya dia apabila mendapati Hyung yang dia rindukan telah pulang.
"Baekki Hyung"kata Sehun dengan semangat lalu memeluk Baekhyun.
"Ya..!Jangan menjerit pabo.Sakit telinga aku"Kata Baekhyun tidak kalah kuat dengan teriakan Sehun takdi sampai-sampai Sehun perlu menutup telinganya.
"Ya..!sampai bila kau ingin aku disini Oh Sehun"
Sehun lalu melepaskan pelukannya pada Baekhyun lalu mengajaknya masuk.ketika Baekhyun masuk,dia pelik dengan suasana didalam dormnya yang tiba-tiba bersih dan teratur.
Baekhyun pov
Sehun menghantar aku keruang tengah dimana tempat mereka berkumpul dan aku dapat melihat Chanyeol dan Suho hyung agak terkejut.
"Ada apa ini?"kata aku penuh penasaran
"Suho hyung mengajak seseorang yang dia cintai datang kedorm kita"jawap D.O.
"Memangnya siapa?"kata aku dingin,aku pernah tahu Suho hyung masih cintakan Taeyeon.Hubungan aku dengan Taeyeon dulu hanya diketahui oleh manager hyung,Suho dan Chanyeol sahaja.
"Taeyeon"jawap Suho singkat tapi terkesan dingin.
Baekhyun pov end....
Para member langsung melihat kearah mereka.Baekhyun langsung berbalik untuk pergi kebiliknya.
"Aku ingin kau berhati hyung,aku cuma tidak ingin kau terluka"kata Baekhyun lalu pergi meninggalkan member yang lain yang masih tidak faham dengan sikap Suho dan Baekhyun kecuali untuk Chanyeol.
***
Malam itu,Taeyeon bersiap untuk pergi ke dorm EXO.Pada mulanya Suho ingin menjemput tapi Taeyeon melarang kerana takut diketahui wartawan.Kini dia disini,didepan pintu dorm EXO.
"Aku harap Baekkie ada disini"batin Taeyeon.
Taeyeon dengan hati-hati menekan loceng pintu dan dia dapat mendengar bunyi tapak kaki seseorang sedang membuka pintu.Taeyeon terkejut mendapati yang membuka pintunya itu Baekhyun.
"Baekhyun?"kata Taeyeon tidak percaya.