Moonlight (Part 24)

659 35 2
                                    

Moonlight Part 24

Ketika Baekhyun menghantar Jihyo pulang kerumah.Tiba-tiba,Taeyeon yang membuka pintu rumahnya.Baekhyun dan Jihyo sama-sama terkejut.

"Apa kau lakukan disini"tanya Baekhyun dingin pada Taeyeon.

"Aku meminta izin Ajumma Song untuk bermalam disini hari ini oppa"balas Taeyeon takut dengan pandangan mata Baekhyun.

Jihyo melihat itu hanya terdiam hingga dia dapat merasakan ada aura tidak menyenangkan Baekhyun muncul dan Taeyeon semakin takut.

"Kalau begitu ayuh kita masuk"kata Jihyo dan terus masuk tanpa pedulikan mata tajam Baekhyun beralih kepadanya lalu menutup pintu.

Baekhyun yang melihat itu berasa kesal.Lalu membalikkan badannya menuju ke kereta.Dalam 25 saat lagi dia sampai ke kereta.Dia dapat mendengar seseorang berteriak namanya.

"Baekki gomowo Saranghae"

Baekhyun tersenyum lalu beredar dengan hati yang tenang.

***

Jihyo side

Selepas berteriak kepada Baekhyun ditingkap biliknya.Jihyo memandang Taeyeon yang berdiri mematung dihadapan pintu.

"Masuklah"ucap Jihyo sambil tersenyum.

Taeyeon masuk kedalam lalu duduk dipenjuru kerusi belajar Jihyo.

"Jadi?ada apa kau datang kemari Kim Taeyeon?"ucap Jihyo sambil memandang kejendela.

Tiba-tiba,Taeyeon datang dan memeluknya.Bahunya juga turut bergetar kerana menangis.

"Eonni,mian eonni.Aku salah.a...aku tidak ambil peduli pasal eonni.Aku mohon eonni,bolehkah kita seperti dulu?"kata Taeyeon.

Jihyo tersenyum lalu menuntut Taeyeon menatap matanya saat ini.

"Aku sudah lama memaafkanmu Kim Taeyeon"

MoonlightWhere stories live. Discover now