Bab 15

700 44 81
                                    

Mia membelek gaun yang tersarung pada badan kecilnya. Rambut panjangnya diikat separuh dengan dihiasi ribbon berwarna merah jambu sepadan dengan gaun labuhnya yang separas buku lalinya. Untuk sentuhan terakhir, bibirnya dicalit dengan matte lip gloss berwarna rose pink.

Setelah berpuas hati dengan penampilannya, beg tangan jenama Versace yang sudah tersedia di atas katilnya disambar.

Mia keluar dari bilik tidurnya sambil bernyanyi kecil.

"Amboi, lawanya dia. Nak ke mana cik adik? Ada date eh? Untunglah orang tu dah ada boyfriend, tak bagitahu pun!" Inara buat gaya merajuk sambil menikmati asam jeruk yang dibelinya dari gerai yang tidak jauh dari hospital tempatnya bekerja.

"Mana ada date! Dinner biasa je." Bangkang Mia sebelum jarinya laju saja mencuri buah asam milik Inara.

"Ye ke? Dengan sapa?" Inara masih berusaha mengorek rahsia daripada sahabat baiknya itu.

"Abe Thommmmm." Balas Mia dengan bibirnya terjuih ke depan gaya acik-acik bawang yang sedang mengumpat!

Inara kerut dahi!

"Tom? Tom mana pula? Tom tom bak ke, Tom and Jerry?---Argggg!!!" Inara terjerit sedikit apabila bahunya ditepuk lembut oleh Mia.

"Thompson la! Kau ni! Alaaa, yang buat treatment kat rambut aku dulu tu.. Ingat?"

Seketika kemudian, Inara terlopong! Kepalanya dijatuhkan beberapa kali menandakan dia ingat akan jejaka inggeris yang boleh tahan kacak itu! Opss! Tapi tak mampu menandingi ketampanan Aryannya!

"Seriuslah wei! Thompson tu! Dia ada kat Malaysia ke?! Dia buat apa kat sini? Ke....korang sebenarnya pasangan in relationship?" Teka Inara sambil telunjuknya bermain di depan muka Mia! Inara kemudian menarik tangan Mia supaya duduk di sebelahnya.

"Aku takda apa-apa dengan dia lah! Memandai je kau ni tuduh kawan baik sendiri. Dia datang sini sebab ada urusan penting yang dia nak settle kan. Urusan apa, yang tu aku tak ambik port. Alang-alang dah ada kat sini, sekaligus dia ajaklah aku jumpa. Itu je!" Terang Mia panjang lebar supaya Inara tidak salah faham lagi.

Inara mendekatkan wajahnya dengan muka Mia. Pandangan penuh sangsi ditayangkan!

Naik seram Mia melihat Inara yang tampaknya masih tak berpuas hati dengan jawapannya. "Tak percaya sudah! Aku nak keluar ni! Jangan lupa kunci pintu. Apa-apa call aku." Mia terus berlalu meninggalkan Inara sebelum lebih banyak soalan pelik-pelik yang diajukan oleh wanita itu.

Inara cebik! "Dia keluar rumah ke, aku yang keluar? Patutnya yang bagi pesanan tu aku, bukan dia!" Dengus Inara tak puas hati. Sengajalah tu nak mengelak kena soal!

Tiba di depan lift, Mia bertembung dengan seseorang yang tidak disangka-sangka akan muncul di apartmentnya itu.

"Awak buat apa kat sini?" Mia bertanya terlebih dahulu sebelum sang jejaka membuka mulutnya.

"Sayang pakai cantik-cantik ni nak pergi mana?" Soalan dibalas dengan soalan! Mia buat gaya rolling eyes.

"Saya tanya dulu, jadi saya nak awak jawab dulu soalan saya. Awak buat apa kat sini?" Sekali lagi Mia bertanya.

"Abang nak jumpa buah hati abang." Balas Qayyum mudah. Hati Mia terasa membahang mendengar jawapan daripada Qayyum. Qayyum ni memang tak pernah nak berubah! Perempuan sana, perempuan sini!

"Oh macam tu ke! Jadi girlfriend awak tu tinggal kat sini lah ye. Takpa lah kalau macam tu. Awak pergilah jumpa dia! Takut lama pula dia tunggu awak nanti!" Perli Mia dan terus melanggar bahu Qayyum untuk masuk ke dalam lift yang sudah sedia terbuka.

My Love, Dr.Ghamiya Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang