Bab 45

554 45 42
                                    

Qayyum meraba katil disebelahnya dengan kelopak matanya yang masih terpejam rapat. Bunyi deringan telefonnya menandakan ada panggilan masuk membantutkan lenanya.

Calling from, Sayang♥️

Qayyum membetulkan posisi baring yang tadinya terlentang. Badannya disengetkan dengan gaya baring secara mengiring untuk memudahkan telefonnya statik ditekapkan pada telinga tanpa dipegang.

"Helo sayang." Sapa Qayyum terlebih dahulu.

"Hye abang. Buat apa tu? Busy ke? Sorry Mia ganggu abang." Balas buah hati kesayangannya di hujung talian.

"Abang baru bangun sayang. Tak ganggu pun. Kenapa sayang?" Soal Ghazi yang masih terpejam. Ngantuk sangat sebab semalam balik lewat jumpa bussiness partner yang lain.

Lima minit berlalu, Qayyum masih tidak mendengar sebarang jawapan dari Mia. Telefonnya dipandang semula sebelum ditekap kembali. Masih dalam talian. Tapi kenapa takda suara.

"Sayang?" Panggil Qayyum lembut.

"Err sebenarnya Mia saja call. Nak tanya bila abang balik?" Qayyum kerut dahi. Matanya juga turut celik sekaligus segar. Hilang rasa ngantuk serta merta. Kenapa bunyi suara Mia ni semacam? Lain daripada biasanya.

"Kalau tak esok, lusa baru abang balik. Ada satu lagi meeting yang abang kena attend for tomorrow. Why? Do you miss me, hm?" Sengaja mengusik buah hatinya itu meskipun Qayyum yakin pasti ada yang tak kena sekarang ni.

"Erm, rindu." Balas Mia acuh-tak acuh walhal dia kini sedang fokus membuka bungkusan makanan yang diserahkan oleh Reen kepadanya sebentar tadi.

Qayyum ketap bibir menahan senyum. Jarang-jarang dia mendengar Mia mengaku dan meluahkan perasaan kepadanya. Luar biasa betul gadis itu hari ini. Asikkkk!

"S----"

"AAAARRRRRRRRRR!!!!!"

Qayyum menjauhkan handphone dari telinga. Boleh pecah gegendang telinganya mendengar teriakkan Mia yang mengalahkan bunyi siren ambulan.

Jap! Apa yang jadi ni?

"Helo? Sayang? Sayang kenapa ni? Helo? Sayang!" Sekali lagi Qayyum memeriksa panggilan. Setelah jeritan tadi, talian sekaligus terputus. Qayyum cuba membuat panggilan semula, tapi gagal.

Qayyum yang hanya mengenakan boxer pada badan tegapnya mulai bangkit dan bergerak ke koridor sambil mendail nombor Mia berulang kali.

"Damn!" Carut Qayyum geram! Rambutnya diraup kasar. Nafas Qayyum juga turun naik mengenangkan keadaan Mia disana. Entah apa yang berlaku kepada gadis itu dia juga tidak tahu.

"Arhhhh! Angkatlah sayang!!" Tempik Qayyum lantang!

Hatinya mulai resah. Penumbuknya dikepal. Tekanan darah dalam badannya juga mencanak naik apabila hampir berpuluh kali dia cuba menghubungi nombor yang sama sejak tadi tapi langsung tidak diangkat.

Untuk yang ke tiga puluh kali, jika masih tiada respon dari Mia, Qayyum buat keputusan untuk pulang saja ke Malaysia.

"Ya abang?"

Fuhhhh! Lega. Serentak itu juga tubuh Qayyum melorot ke bawah dan tersandar pada dinding kaca yang menjadi penghadang di ruangan balkoni itu. Rasa nak tercabut saja jantungnya terkeluar dari badan. Kalau hari-hari macam ni, boleh gila dia agaknya!

"Sayang pergi mana?! Abang call banyak kali tak jawab?! Tahu tak abang risau!! Tadi tu bunyi apa? Kenapa secara menjerit?! Ada apa-apa yang berlaku kat sana ke?!" Soal Qayyum bertubi tanpa memberi peluang kepada Mia untuk menjelaskan satu persatu pertanyaannya itu.

My Love, Dr.Ghamiya Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang