BAB 15

233 28 0
                                    

Rifqi mengucap setiap kali lelaki di sisinya membuat belokan. N sempat smirk setiap kali anak mata mereka bertautan.

"Do not play easy guys." Entah dengan siapa N berkata-kata, kenderaan-kenderaan lain mulai memotong McLaren 720S yang mereka naiki.
Hendak terkeluar biji mata Rifqi saat satu demi satu kenderaan melepasi mereka. Ford Mustang, Lamborghini Aventador, Bugatti Veyron, Koenigsegg Regera, Ferrari...

'Banyak sangat woi!' Rifqi memalingkan kepala merenung ke arah N yang sedang tersenyum lebar di sebalik topeng mukanya. Nampaknya anak-anak buahnya benar-benar mendengar kata supaya tidak membenarkan dia menang dengan mudah.

"One move for each question."

"Ha?" Rifqi bertanya sedang anak matanya dibiarkan lemas dalam tenungan sekejap lelaki bermata biru itu.

"Answer each and every question. Let me win the game shall you" Tak sempat Rifqi hendak bertanya meminta penjelasan, N sudah memecut. "Let's start with a size first. Do you prefer big or small?" N bertanya. Kenderaan berjenama Ferrari dengan warna biru di hadapannya dicucuk-cucuk. Sengaja.

"Size of what?"

"Question should be answered not questioned, my dear." N memberi amaran. Rifqi gigit bibir bawahnya kejap. Apa yang dimaksudkan dengan saiz? Besar ke kecil? Saiz radius letupan ke?

"Hurry sayang, we don't have all night." N menggesa lagi. Dalam kelajuannya tadi dia membrek mengejut sehingga Rifqi di sebelahnya terjerit kecil.

"Big." Ah lantaklah! Rifqi jawab terus. Sempat anak mata mengerling ke arah N yang tersenyum senang kepadanya sebelum menyambung pemanduan. Kereta yang tadinya hampir menjadi yang paling belakang, kini sudah berganjak melepasi Ferrari yang diacuh N tadi.

'Gila mantap mamat ni tekan minyak sampai boleh take over semudah ini!'

"Next, high or low?" Kenderaan kedua jadi sasaran. Dikejarnya SCC Tuatara hitam legap dari belakang. Sesekali N tertawa halus."Nice game boys!"

Rifqi tidak membalas. Masih kagum dengan situasi yang disaksikannya.

"Sayang?"

Rifqi menelan liur. Gila! Anak mata N yang merenungnya kini bagaikan berkuasa benar hingga mati terus segala akal Rifqi hendak berfikir.

"Low?" Kereta yang berada di hadapan mereka tadi N potong dengan pantas.

"Be more firm, my dear."

"Bold or soft colour?" N bertanya lagi.

"I love red a lot but soft colour would be nice. Maybe pastel?" Jawapan spontan Rifqi membuahkan tawa besar dari dua ulas bibir N. Rifqi yang baru tersedar mengetap bibir.

"Cute. My initial next to yours should be nice right?" Kali ini dua kereta dipotong. Ngauman McLaren yang menjadi kendara mereka berdua untuk dua lap yang terakhir ini kedengaran garang sedang sorakan penonton  bergema kuat.

"I guess so..." Rifqi menjawab jua sementara N fokus dengan pemanduan. Satu demi satu kereta dipotong dengan mudah.

"That completes my diagnosis. Congratulations, you have unlocked the next level." Kali ini, N tak menyambung lagi. Lap terakhir ditamatkan dengan kemenangan bergaya. N memacu kenderaan ke tengah litar dan membuat putaran beberapa kali.

NEVERMINE | EDITED VER [C]Where stories live. Discover now