24.7. Detektor

49 15 6
                                    

Oliver nemohol spať. Celú noc sa prevaľoval a nedokázal myslieť na nič iné, než na nasledujúci deň. V obave, aby neprespal niečo dôležité, nastavil si budík už na siedmu ráno.

O deviatej, keď mu konečne pípla vytúžená správa, bol nevyspatý a s nervami v koncoch.

Čau, pripravený na nezabudnuteľné dobrodružstvo?

„Ani nevieš ako," vydýchol s úsmevom na perách a naťukal krátku odpoveď. Áno. Tak kedy a kde?

Odpoveď od Mareka mu prišla skôr, než stihol odložiť mobil. Vyzdvihnem ťa o pol hodinu, napíš mi tvoju adresu. Čakaj pred domom.

Oliver s búšiacim srdcom odpísal a vyskočil z postele.

Obliekol sa, hodil do seba rýchle raňajky a do batoha si zbalil pár najnutnejších vecí a jedlo. Netušil, kam ho Marek plánuje vziať, ale nechcel čeliť nervozite s prázdnym žalúdkom.

***

Oliver nakukol do obývačky. „Mami, idem na výlet."

Mama vzhliadla od televízora. „Ideš s Kristiánom?"

„S jedným kamarátom." Len myšlienka na Mareka mu vháňala do líc červeň. Musel len dúfať, že mama si nič nevšimne.

„Nevedela som, že máš kamarátov."

Donedávna ani ja. „Nejakých mám," nasilu sa usmial. „Tak ahoj, prídem asi až poobede, sám neviem."

„Dobre, tak si to uži. Pekný výlet ti prajem."

***

„Čau," usmial sa Marek, keď Oliver pomalým krokom pristúpil k tmavému kombíku, o ktorý sa ležérne opieral.

„Ahoj. To nie je tvoje, že nie?"

„Čo si, veď ešte nemám vodičák. Kamarát sa ponúkol, že nás odvezie. Nie je to problém, že?" dodal, vidiac Oliverove prekvapenie.

„N-nie," vykoktal Oliver, hoci jeho tvár určite hovorila niečo úplne iné. Na detektore lži by totálne zlyhal. Musí sa spamätať a nesprávať sa ako mimoň! „Tak kam ideme?"

„Vlado nás odvezie za mesto a potom uvidíš. Viac ti nepoviem, nechaj sa prekvapiť."

Marekov tajomný výraz vzbudil v Oliverovi vzrušenie. Nech sa bude diať čokoľvek, rozhodne si to užije.

O tom bol presvedčený.



A/N:

Tripple drabble na vynahradenie čakania :)

Snáď sa mi zajtra podarí vydať skôr a zase si niečo dopredu predpísať...

Zachránené prázdniny ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat