„Karin, toto je Marek. Marek, toto je Karin."
„Takže to klaplo?" vydýchol si Marek. Do poslednej chvíle sa obával, že Oliver nedorazí. Veril však, že plán s Karin vyjde.
„Jasné! Keď otec zbadal Karin, úplne onemel, aj zabudol, že sa chcel so mnou hádať. Vzala mu vietor z plachiet. Nemohol povedať ani ň, keď videl, že idem von s dievčaťom."
„Tak super, som rád, že môžeme byť spolu." Marek sa spokojne zazubil a omotal ruky Oliverovi okolo pása.
„Je ti ale jasné, že to nie je riešenie natrvalo, že?" zamumlal Oliver do Marekovej hrude. Nechcel kaziť čaro okamihu, ale bolo nutné vymyslieť záložný plán prv, než nebude neskoro. „Karin o pár dní odíde domov a otca nepresvedčím, že za ňou idem na druhý koniec republiky."
„To je pravda. Tak budeš chodiť von len keď nebude doma."
„Pravda, aj tak býva často preč. Akurát od tvojej návštevy sa rozhodol, že bude na mňa dávať pozor." Alebo skúsim nájsť spojenca v mame...
Karin zvedavo hľadela striedavo raz na Olivera, raz na Mareka. Hoci už vedela, že Oliver nie je na dievčatá, aj tak ju prekvapila zmena v jeho správaní. Úplne ožil. Usmiala sa, spokojná s tým, že Marekov plán vyšiel.
„Tak ja pôjdem, chalani," ozvala sa a chcela sa pobrať na odchod,
„Nie, ostaň," zastavil ju Marek. „Ak s tým nemá Oli problém, mohli by sme všetci traja zájsť do kina."
„Problém s tým nemám, len nie, prosím, zase na Mission impossible. Druhýkrát to už nemusím prežiť."
„Chudáčik," ozvalo sa dvojhlasne.
„Si moja krvná skupina," zasmial sa Marek a s Karin si tľapol.
Oliver neveriacky preskakoval pohľadom z jedného na druhého. „Vy ste sa proti mne spikli!"
„Ty vole, to je čo za debilná anketa?" hundrala si Karin popod nos, keď cestou do kina prechádzala sociálne siete.
Olivera to zaujalo. „Aká?"
„Vraj: používate v esemeskách diakritiku, alebo nie? Koho už len trápi, ako ľudia píšu esemesky?"
„Ja ich píšem veľmi málo, ale keď už, tak ju nepoužívam," ozval sa Oliver. „Šetrí to znaky."
„Ja áno, som lenivý a šetrím čas. Nechce sa mi zakaždým bojovať s autokorekciou," zasmial sa Marek. „A čo ty, Karin?"
Karin sa úprimne zasmiala. „Tiež ju používam. Takže je to dva k jednej za používanie diakritiky."
„Fajn, a teraz nechajme diakritiku tak a švihnime si. Dúfam, že budú dávať nejaký dobrý horor, mám chuť na poriadny krvák."
Oliver sa zhlboka nadýchol. To zvládne. S Marekom vedľa seba určite.
ČTEŠ
Zachránené prázdniny ✔️
Genç KurguPrázdniny môžu byť občas nuda. Svoje o tom vie aj sedemnásťročný Oliver. Očakával, že ako každý rok, aj tohtoročné letné prázdniny strávi doma, medzi štyrmi stenami. Namiesto priateľov obklopený knihami a počítačom. Všetko sa zmenilo vo chvíli, keď...