Avluda çok büyük bir kargaşa vardı Boran Abim sevdiği kız Dilan'ı kaçırmıştı ve Dilan'ın bütün ailesi konağın önünde ellerindeki silahlarla babamı bekliyorlardı.Koşarak aşağı indim ve Dilanın babası ya abimi öldürüceklerini ya da "BERDEL" yapıp kan dökmeyeceklerini söyledi.O sırada annem bana doğru döndü ve neler olduğunu detaylıca anlattı.
Berdel, ailelerin karşılıklı olarak kızlarını birbirine gelin vermeleriymiş.
Ve o gelin verilecek kız ben ve Dilanmışız.Tabiki bunu kabul edemezdim çünkü sevmediğim ve tanımadığım biriyle evlenemezdim.Ama annem ve babamın bakışları bu iş olacak,olması lazım gibiydi.Eğer olmazsa abimi öldüreceklerdi.Babam Haşmet Ağa'ya 1 gün süre vermesini rica etti,Haşmet Ağa "1 günden daha az süren var Yılmaz Ağa ya kızın Berfin'i oğlum Baran'a verirsin yada oğlun Boran'ı bir daha göremezsin düşün taşın ve akşama kadar bir karar ver"diyerek eli silahlı adamlarını alıp konağı terkettiler.Ben o esnada ağlayarak babamın önüne çöktüm,böyle birşey yapamazdı,beni böyle bir tehlikeye atamazdı ama babam çok kesin ve net bir cevap verdi"Abine bir şey olmasını istemiyorsan katlanmak zorundasın"dedi ve yukarı çıktı.Ağlayarak odama çıktım ve annem arkamdan geldi.Uzun bir süre konuştuktan sonra annem abimsizliğe dayanamayacağı için kabul etmek zorunda kaldım.Kendimi o kadar çaresiz hissediyordum ki keşke yarına bu evden gelinlikle değilde kefenle çıksam diye içimden düşünüyordum.
Tanımadığım bir adamla sonsuza dek aynı evde yaşamak zorundaydım,aynı odayı,aynı yatağı paylaşacaktık,sevdiğim biri olsa bu kadar zor olmazdı ama ben Baran'ı tanımıyorum.Tek sorun buydu hiç görmemiştim bile ailesi ile çok yakındık ta ki abim Dilan'ı kaçırana kadar.Çaresizce ağlayarak yatağıma uzandım ve yarın olacakları kaldıramıyacaģımı bile bile gözlerimi kapattım.Bu evde ve bu yatakta son uyuyuşumdu sanırım...●Bu ilk hikayem yani daha yeniyim.Yanlışlarım olabilir ama zamanla düzeleceğine inanıyorum:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
'BERDEL
RomanceBerdel sonucu zorla bir ağayla evlendirildim.Güzel bir evlilikti ta ki beni bırakana kadar...