"Zoals jullie weten is de liefde van mijn leven 8 maanden geleden overleden." Begint Matthy.
Ik krijg een lach op mijn gezicht als ik 'de liefde van mijn leven' hoor. Matthy is echt het allerliefste, en allerbeste vriendje dat iedere vrouw kan wensen.
"Ja Matt we missen haar allemaal." Zegt Raoul.
Oh little did they know.
"Ik stuur haar nog steeds appjes in de hoop dat ze gaat reageren maar dat gebeurd natuurlijk niet." Zegt Milo.
"Ja ik ook." Zegt Koen.
"Maar wat sturen jullie dan?" Vraagt Robbie.
"Jane en ik hadden een ding samen dat we openingszinnen aan elkaar vertelden, dus ik stuur haar openingszinnen als ik een nieuwe lees of hoor."
"Jane en ik vertelden elkaar altijd flauwe moppen. Ik stuur haar dus allemaal flauwe moppen."
"Maar dat is niet waarom we hier zijn. Matt ga naar je punt." Zegt Raoul.
"Ja sorry. Nou goed, Jane." Gaat Matthy verder.
"Jane is omgekomen in een auto-ongeluk. Dokter Kramer, de dokter die zo aardig was, zit nu voor 9 jaar in de gevangenis voor poging tot doodslag."
"Huh hoezo?" Vraagt Robbie.
"Wat?" Vraagt Milo.
"Ik snap het niet. Hoezo?" Vraagt Koen.
"Jongens stil Matthy was aan het praten." Zegt Raoul.
"Dankje Roel." Zegt Matthy.
Hij gaat weer verder met zijn verhaal.
"Eergisteren zag ik een filmpje van een vrouw in de sportschool op de loopband die verdacht veel op Jane leek."
"Ja ik ook maar ik wou hem niet naar je sturen omdat je anders misschien verdriet zou krijgen." Zegt Robbie.
Robbie is echt een schatje. Nee ik ben niet verliefd op hem. Matthy is mijn mannetje.
Robbie is mijn beste vriend. Ik kan alles aan hem kwijt.
"De vrouw was gefilmd vanaf de andere kant van de sportschool dus scherp was het niet.
Eergisteren was het ook 8 maanden geleden dat Jane was overleden. En zoals jullie weten ga ik elke avond naar haar graf. Zo ook deze avond.
Ik liep tussen alle graven door en kon een beetje kijken over het kerkhof heen. Zoals jullie weten is het een groot kerkhof.
Er stonden trouwens geen auto's op de parkeer plek, dus was er niemand anders.
Op het bankje van Jane haar graf zag ik een vrouw zitten. met bruine haren.
Ik zag alleen haar rug. Maar ze was nog zo ver weg dik niet kon zien wie het was.
In eerste instantie dacht ik dat het Jane was maar dat kan natuurlijk niet.
Ik liet het zakken met de gedachtes dat het waarschijnlijk een oude vriendin was van Jane, en liep verder naar het graf van Jane.
Hoe dichter bij ik kwam, hoe meer de vrouw op Jane begon te lijken.
Ik stond 5 meter van haar vandaan en toen kwam ik tot het besef dat Jane daar zat.
Ik hallucineerde niet. Het was echt.
Ik liet de bos bloemen die ik vast had vallen uit shock. Ze draaide zich om en ik zag haar. Ik zag Jane.
Ze rende op me af en we knuffelde." Zegt Matthy maar hij word onderbroken door Milo.
"Matt, we weten dat je het zwaar hebt met haar verlies maar je hoeft geen verhalen te verzinnen. Sorry dat ik het zeg maar accepteer het. Jane is dood. Ze is hier niet meer."
"Milo! Niet doen. Laat Matt zijn verhaal afmaken." Zegt Raoul.
"En bedankt Milo." Zegt Matthy.
"Jane vertelde me dat dokter Kramer haar heeft kunnen wekken uit de coma waar ze in lag terwijl haar lichaam daar niet aan toe was.
Daarna heeft ze Jane gedrogeerd waardoor Jane terug in een coma kwam.
Door de drugs is ons kindje overleden.
Vandaag, 18 dagen geleden werd ze wakker. Eergisteren, dus 8 maanden geleden dat ze was overleden, was ze 16 dagen daarvoor wakker geworden uit haar coma.
Ze moest voor eventjes opnieuw leren lopen, omdat ze haar benen bijna 8 maanden niet heeft kunnen gebruiken.
Als eerst ging ze naar Britt. Toen gingen ze samen naar haar tante, Sven en Nora toe.
En tot eergisteren was haar plan om naar mij toe te gaan. Haar plan was om mij te meeten bij haar graf.
Oh ja en ik heb je laatste openingszin gelezen Milo. En Koen jouw grap ook." Zegt Matthy.
"Nee Matt nu moet je stoppen. Ze is dood. Accepteer het." Zegt Milo.
"Milo ik weet het niet hoor. Het klinkt enorm geloofwaardig." Zegt Robbie.
"Wat was mijn laatste openingszin dan die ik heb gestuurd?" Vraagt Milo.
"Ben je een spooroverweg want je bent een lekker ding-ding." Zegt Matthy.
"En mijn grap?" Vraagt Koen.
"Het staat in de wei en helpt tegen de menstruatie? Een tampony." Zegt Matthy.
Ik hoor Robbie lachen.
"Ja dat is echt precies een grap die Koen zou maken." Zegt Robbie al lachend.
"Maar waar is ze nu dan?" Vraagt Raoul.
"Ja ik wil haar zien!" Zegt Robbie.
-----------------------------------
Woensdag 26 juli
807 woorden
JE LEEST
De perfecte tour // Het Perfecte Leven vervolg // Ft. bankzitters
FanfictionVervolg op Het Perfecte Leven! Matthy is er kapot van. Jane mocht niet dood. Hij deed wat Jane hem had gevraagd en ging weer mee doen met bankzitters opnames. Of was dit allemaal een illusie? Hij komt een filmpje te zien van een vrouw met bruine ha...