H64💛

254 8 38
                                    

Ik word wakker.

Ik lig in de hotel kamer.

Wat?

Matthy zit naast me.

Dit was een droom?

Hij is niet vreemd gegaan?

Ik check mijn telefoon.

22 augustus 2025.

Wat?

Ik heb grote error.

Hoezo voelde het zo echt?

Wat de fuck was dit voor droom?
Een hele rare.

Hoezo de fuck heb ik gedroomd over dat Matthy was vreemd gegaan met Britt?

Wat de kaolo?

Ik moet er niet te veel over piekeren.

Hoe laat is het eigenlijk?

Ik kijk opnieuw op mijn telefoon.

05:27.

Wacht eens even. Mijn droom begon in mei. Dat is de 5e maand.

En het was 2027.

Wat is dit?

Huh?

Ik heb echt mega error. Ik zit half recht op in bed en kijk voor me uit om te kunnen verwerken wat al dit was.

"Jane? Hallo? Aarde aan Jane?" Zegt Matthy.

"Huh wat?"
Ik schiet op uit gedachtes. 

"Jane wat was er? Waar droomde je over? Hoezo checkte je direct je telefoon? Waarom hoorde je me niet? Hoezo schreeuwde je 'nee Matthyas stop'?" Vraagt Matthy.

"Ik heb echt geen idee. Ik droomde dat het 2027 was en jij ging vreemd. Met Britt. Het was zo raar. En super realistisch. Echt super raar. Daarna maakte ik een liedje dat je een verrader was, en ging naar het Met Gala in een 'revenge' look zodat jij je schuldig zou voelen dat je vreemd bent gegaan. Toen ging ik naar een podcast waar ik geïnterviewd ben. Ook ging ik met Robbie, Jamie en Nora naar de Malediven. Het was echt super raar." Zeg ik.

"Schatje je weet toch dat ik nooit zou vreemd gaan? En al helemaal niet met Britt."

"Ja ik weet het maar alsnog. Het was zo realistisch."

Hij neemt me in zijn armen voor een knuffel.

Na een minuutje zegt hij: "laten we maar weer gaan slapen. Vanavond heb je een vermoeiende avond. Je hebt goed rust nodig."

Ik knik en ga uit zijn armen. Ik ga weer liggen en hij ook.

Zo vallen we weer in slaap~

~~

Ik word wakker door geklop op mijn deur. Matthy sliep ook nog maar beide zijn we nu wakker.

"JANE!" Word er geroepen.

"JANE PAK JE SPULLEN! WE MOETEN WEG HIER. LAAT ONS BINNEN! SNEL!" Het is een onbekende stem.

Ik sta snel op uit bed om een trui en trainingsbroek aan het doen. Ik doe even snel mijn haar goed met mijn handen en kijk dan door het kijk gaatje van de deur.

Robbie, Koen, Raoul, Milo, Tante Linda, Rieneke, Joyliana, Britt, Nora en Sven. Iedereen staat voor de deur.

Ik doe de deur open.

"Wat? Wat gebeurd er?" Vraag er verward.

Iedereen loopt snel mijn hotelkamer binnen.

Matthy heeft ondertussen ook een broek aan.

Wat is hier gaande?

"Jane doe snel de deur dicht." Zegt Robbie snel.

"Wat is er aan de hand jongens?" Vraag ik terwijl ik de deur sluit.

"Iemand online heeft iedereen die met je mee is op tour uitgevonden en nog iemand anders heeft je dit hotel binnen zien lopen. Paparazzi is overal aan het zoeken. Naar jou. Maar ook naar Matthy. En naar iedereen hier." Legt Raoul uit.

Dus iedereen weet dat Nora mee is, Sven, Milo, Raoul, tante Linda, enzovoort, mee zijn? Kijk, van Britt, Matthy, en Robbie had je kunnen verwachten dat ze mee waren.

Ik kijk de kamer rond en zie Nora in tranen.

Ik loop naar haar toe. Ze zit op een stoel. Ik ga hurkend voor haar zitten.

"Noor? Wat is er gebeurd?" Vraag ik.

"De paparazzi klopten op de deur van de slaapkamer van mij en Sven. Ik deed open en ze kwamen echt onze kamer binnen gestormd. Ze beukte mij omver en ik viel op de grond. Ik stond snel weer op maar er begonnen hele persoonlijke vragen ook te komen." Snikt Nora.

Ik geef haar een knuffel.

Nora was nog vrij onbekend. Sven ook hoor daar niet van. Maar dit is echt een shock. Vooral nog zo jong.

Ik pak mijn telefoon van mijn nachtkastje en kijk hoe laat het is.

14:27.

"IS HET AL ZO LAAT?!" Roep ik.

"Ik kom potverdomme net m'n bed uit." Zeg ik er achter aan.

Iedereen begint te lachen. Ik en Matthy pakken beide een setje kleren en lopen naar de badkamer om ons aan te kleden.

Ik heb mom jeans met mijn favoriete t-shirt erbij aan; het licht blauwe bankzitters shirt.

"Fancy," Zegt Matthy zodra ik het aan heb. Hij heeft hetzelfde shirt aan met een spijkerbroek.

We matchen!

We lopen de badkamer weer uit.

"Maar hoe gaan we dat nu doen? In verband met paparazzi enzo? Want iedereen hier is zijn of haar kamer soort van uitgejaagd door de paparazzi." Vraagt/zegt Britt.

"Ik zou zeggen negeren. Voor Britt mij en Matthy zal dit misschien makkelijker gaan omdat wij er al een tijdje mee hebben leren leven. Maar don't let them get to your head. Negeer ze. Kijk ze aan en beantwoord geen enkele vraag. Het personeel van dit hotel handelt ze wel. En misschien als het te erg word kan ik altijd nog de politie bellen. We geven niet op. Nooit niet." Zeg ik.

"Gesproken!" Roept Milo er tussen door.

Ik glimlach.

~lange tijd later~

Ik sta weer op het podium hoor.

Mijn liedje Radio is net klaar. Wat betekent door naar de volgende.

——————————

Dinsdag 10 oktober

892 woorden

De perfecte tour // Het Perfecte Leven vervolg // Ft. bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu