Ik loop naar de kassa en zeg dat ik een reservatie heb gemaakt onder de naam Bakker.
"WOW. Casper?" Vraag ik. "Hey Jane."
Hij is veranderd. Enorm. In bijna een jaar.
Hij heeft zijn haren blond geverfd, en heeft een baardje. Ook heeft hij arm spieren gekregen."So jij bent veranderd." Zeg ik. "Ja, vond het tijd." "Je ziet er goed uit." "Dankjewel."
"Tafel 22 weer he?" Vraagt Casper. "Jij snapt hem."
"Hey Casper!" Zegt Britt. "Hey Britt! Tijd geleden."
"Ja voor ons alle drie een tijd geleden hè."
"Ja want ik was dood." Zeg ik er tussen door.
"Oh ja. Gecondoleerd nog." Zegt Casper.
"Ja dankjewel." Zeg ik.
Alle drie barsten we in lachen uit.
Casper lijd ons naar onze tafel. "Willen jullie iets te drinken? Of moet ik direct een Cola en een Sinas pakken? Tenzij jullie een Rosé of een rode wijn willen." Vraagt Casper.
Hij kent ons weer veel te goed.
"Ik rij." Zeg ik.
"Doe mij maar de Rosé." Zegt Britt.
"Een cola en een Rosé. Komt voor de bakker." Zegt Casper.
Hij loopt weg om onze drankjes te halen.
"Soo hij is echt veranderd." Zegt Britt.
"Zeg dat wel ja."
"Blonde haren staat hem wel goed." Zeg ik eerlijk.
"Ja maar jij valt op blond."
"Ja no shit Sherlock."
Britt en ik moeten lachen.
Dan komt Casper aan met onze drankjes. "Dankje Casper." Zeg ik.
"Hey Uhm, ik heb over een kwartiertje pauze, kan ik bij jullie komen zitten? Dan kunnen we even bijkletsen." Vraagt Casper.
"Ja tuurlijk!" Zegt Britt.
Casper knikt. "Geniet ervan." Zegt hij. We bedanken hem en hij loopt weer weg naar de bar.
Britt en ik praten over alles.
"Hey wat nou als ik een nummer maak in een hele andere genre muziek?" Vraag ik. "Welke genre?" "Rap."
"Ja het is een verandering maar proberen kan geen kwaad toch. Waar wil je dat het liedje over gaat?" Vraagt Britt. "Geen idee nog eigenlijk."
"Daar komen we later wel op." Voeg ik er nog aan toe.
Britt knikt.
Even later komt Casper aan de tafel zitten.
"Willen jullie eigenlijk een voorgerecht? Dan kan ik dat nu even snel invoegen." Vraagt hij. "Euh ja lekker doe mij maar een carpaccio." Zegt Britt.
"Doe mij maar een tomaten soep." Zeg ik.
"Okeetjes!" Zegt Casper. Hij loopt weg en voegt het in, in het systeem. Daarna komt hij weer bij ons zitten."Volgens mij hebben we veel om bij te praten." Zegt Casper.
"Ja, maar eerst..." begint Britt. "Heb je geluk in het liefdesleven?" Maak ik af.
"Ja! Ik heb sinds twee maanden een vriend!" Zegt hij blij. "Niet? Echt?! Wat goed! Hoe heet hij, hoe ziet hij er uit, waar komt hij vandaan?" Begin ik.
"Wat doet hij voor werk, waar woont hij, wanneer heb je hem ontmoet, hoe heb je hem ontmoet?" Vervolgt Britt.
We overvallen hem echt met vragen.
"So de tiefes, gaan jullie lekker?"
"Ja heerlijk."
"Wat was de eerste vraag?"
"Wat is zijn naam, hoe ziet hij er uit en waar komt hij vandaan?" Vraag ik."Hij heet Tygo, hij heeft bruine haren, bruine ogen, hij heeft een six pack-"
"OEEHHHHH." Zeg ik enthousiast.
"Ja ja leuk Jane, hij komt uit Apeldoorn. Goed, wat zijn de andere vragen?"
"Waar woont hij, wat doet hij voor werk, hoe heb je hem ontmoet en wanneer?" Vraagt Britt.
"Ontmoet op een dating site. Voor het eerst in het echt gezien 3 maanden geleden, hij woont in Apeldoorn en hij werkt bij T-Mobile."
"Zo zo." Zegt Britt.
"Heb je foto?" Vraag ik.
"Of ik een foto heb van mijn vriend? Hoe kom je daar nu bij?" Zegt hij sarcastisch.
Natuurlijk, stomme vraag. Casper vind het leuk om foto's te maken. Het is zijn hobby.
"Oh ja vergeten dat je graag van foto's maken houd." Zeg ik.
Casper pakt zijn telefoon er bij en laat een foto zien.
"Dat heb je goed voor elkaar gekregen hoor. Applausje voor Casper." Zegt Britt. We moeten lachen.
"Dus Jane, je was dood?" Vraagt hij.
"Ja blijkbaar. Er was een dokter die mij heeft wakker gemaakt uit coma, daarna gedrogeerd heeft, waardoor ik in een nieuwe coma kwam. Toen heeft ze familie en vrienden verteld dat ze is overleden. 8 maanden daarna werd ik wakker van de nieuwe coma. Maar toen dacht de hele wereld nog dat ik dood was. En nu gaat alles op rolletjes." Zeg ik."Maar wie zou zoiets doen?" Vraagt Casper. "Ja geen idee." Zeg ik.
"En Britt, al een vriend?" Vraagt Casper. "Nope, single as fuck." "Ben je wel op zoek?"
"Ja dat wel." Zegt ze."Wat dacht je van Stefan de Vries? Hij is single." Stelt Casper voor. "Ja allemaal wel leuk enzo die Stefan, maar hij is niet mijn type. Sorry not sorry." Zegt Britt. "Oh oké." Zegt Casper.
Voor de rest van de avond kletsen we nog heel veel. Na de pauze van Casper moest hij weer terug aan het werk.
Blijkbaar was hij gepromoveerd tot manager van dit restaurant.
Ook luistert hij naar al mijn muziek. Regelmatig draait mijn muziek ook in het restaurant.
Na het eten wil ik betalen. Casper geeft de bon aan mij.
€91,47. Dat is geen rib uit m'n lijf hoor dus ja.
"Maak er maar 100 van." Zeg ik. "Nou dankjewel." Zegt Casper. Ik glimlach naar hem als antwoord.
We zeggen Casper gedag. Britt en ik gaan weer terug naar mijn huis.
Daar aangekomen gaat Britt ook direct door naar haar huis.
Ik ga thuis op de bank zitten. Met een kop thee in mijn handen. Lekker niks doen.
Ik besluit om in de achtertuin te gaan zitten. Onder de veranda. Het is al september dus het begint steeds kouder te worden.
Ik pak een wit kleedje en ga op het bankje zitten. Mijn kop thee verwarmt mijn handen.
Ik kijk een beetje voor me uit, mijn grote tuin in.
Denkend aan niks.Ik hoor geluiden uit de bosjes komen. Ik besteed er geen aandacht aan.
Ik pak mijn telefoon erbij. Het eerste dat verschijnt is een NL Alert.
'Dodelijke crimineel Kramer ontsnapt uit gevangenis. Ga naar binnen, sluit al je ramen en deuren. Bel 112 als je haar ziet. Ze heeft al eens poging tot moord gedaan. Kijk uit.'
Staat er in.
Oh fuck. Ze komt toch niet achter mij aan? Snel een ik naar binnen en doe ik de deur dicht. Maar het is al te laat.
—————————
Cliffhanger😘
Zaterdag 26 augustus
1072 woorden
JE LEEST
De perfecte tour // Het Perfecte Leven vervolg // Ft. bankzitters
FanfictionVervolg op Het Perfecte Leven! Matthy is er kapot van. Jane mocht niet dood. Hij deed wat Jane hem had gevraagd en ging weer mee doen met bankzitters opnames. Of was dit allemaal een illusie? Hij komt een filmpje te zien van een vrouw met bruine ha...