"Maar hoe gaan we de taart van ons af krijgen?" Vraagt Robbie.
"In de was gooien thuis en gaan douchen." Zegt Milo.
"Ja dat snap ik maar voor in de auto?" Vraagt Robbie.
"Op een handdoek zitten." Zegt Raoul. "Hebben we die mee dan?" Vraagt Koen. "Ja voor als er iemand te nat werd in de Vliegende Hollander." "Oh handig."
"Matt en Jane rijden samen toch? In Matthy zijn auto." Vraagt/ zegt Raoul.
"Ja dat klopt." Zegt Matthy.Ik geef iedereen behalve Robbie en Koen een knuffel en zeg ze gedag.
Inmiddels loop ik ook niet meer mank. Gelukkig maar.
Matthy zegt ook iedereen gedag en wij lopen samen naar Matthy zijn auto.
Onze koffers zitten daar ook in dus is het wel handig.
"Gaan we meteen door naar Ameide of wil je ergens wat eten of drinken halen?" Vraagt Matthy.
"Zal ik eens lekker koken gaan voor ons thuis?"
"Dat klinkt niet verkeerd." Zegt Matthy. Ik giechel een beetje en stap dan de auto in.
We praten veel over vandaag.
Ik hoor mijn naam op de radio.
"Stil eens." Zeg ik tegen Matthy en ik draai de radio harder.
Het is echt een soort van roddel radio.
"Ja je kent Jane Bakker wel toch?" Vraagt een man op de radio. (Vanaf nu heet hij Geert)
"Ja ja zeker!" Zegt een andere man. (Hij heet nu Peter)
"Ja kinderen waren bij haar huis waar ze dus ook haar studio heeft en blijkbaar stond het raam van haar studio open en hebben kinderen een gedeelte van een nummer op kunnen nemen. Het filmpje is viral gegaan." Zegt Geert.
"Oh god nee toch." Zeg ik.
"Heb jij dat filmpje ook hier?" Vraagt Peter.
"Jazeker hoor maar."
"Swinging in the backyard pull up in your fast car whistling my name. Open up a beer and take you all to here playing video games. It's you, it's you, it's all for you, everything I do."
"En meer hebben ze niet kunnen opnemen. Toen deed iemand het raam dicht." Zegt Geert.
"Ja dat was Britt die het raam dicht deed." Zeg ik.
"Echt wat een klote violen zijn het." Zeg ik.
"Moesten ze dit echt uitzenden op de radio? De fucking radio waar sowieso een kwart van Nederland naar luistert." Zeg ik.
"Bekijk het van de positieve kant, dit stukje is het enige wat ze hebben en gelukkig niet het hele liedje." Zegt Matthy.
"Maar dan alsnog hebben ze iets geheims."
"Ja dat is waar." "We kunnen er alleen nu niks meer aan veranderen. En voor de volgende keer als je gaat opnemen, weet je dat je het raam moet dicht doen." Zegt Matthy.
"Hoe doe je dat?" Vraag ik. "Wat?" Vraagt Matthy. "Hoe maak je me altijd zo rustig?" "Ik- ik weet het niet."
Hij legt zijn hand op mijn been. Meteen krijg ik een warm gevoel van binnen.
"Ik hou van je."
"Ik ook van jou Jay."
Oh volgens mij heb ik nog niet uitgelegd waarom iedereen my opeens Jay noemt.
Zoals je weet is mijn name Jane, en als bijnaam heb ik Jay.
Koen heeft m bedacht en nu noemt iedereen mij dus zo. Althans, iedereen waarmee ik close ben.
JE LEEST
De perfecte tour // Het Perfecte Leven vervolg // Ft. bankzitters
FanfictionVervolg op Het Perfecte Leven! Matthy is er kapot van. Jane mocht niet dood. Hij deed wat Jane hem had gevraagd en ging weer mee doen met bankzitters opnames. Of was dit allemaal een illusie? Hij komt een filmpje te zien van een vrouw met bruine ha...