Author Pov.
Aqila memandang mereka dengan mata yang merah dan tajam ditutupi purdahnya.
Purdah nya yang basah itu jelas kelihatan disebabkan Butir butiran air yang keluar dari matanya.
"Qila…"
"Diam intan!!Asal kau orang tak bagitau aku…ha!Hiks…tak layak ke aku untuk tahu!5 years as his wife!and know what he has a fiance!!!"
Air Mata Aqila meluncur laju.Aqila menekankan mukanya ke dalam kakinya.Apa ek orang panggil tu alaa faham faham macam mana orang duduk bila nangis.
Intan menelan air liur perasaan bersalah mulai menguasai diri nya dan Intan terduduk.
Aisya memutar kan mata melihat drama Aqila walau dalam sudut hati nya kesian tapi sakit hati pula tengok kelakuan Aqila ke Intan.
"Qila…kau tak boleh marah diorang buat ni untuk kebaikan kau and lagi satu dia tak pernah tipu kau,kau tak pernah tanya pun…"Aisya menarik nafas sebelum menyambung.
"Dan…aku rasa tak salah untuk Darwisy mencari sebab dia bukan nya tahu status dia and if he even remember about the past he still think you guys already di…"Aisya tak sanggup menyambung lalu mendiamkan diri.
Disaat itu mata Aqila mulai bergelinang lagi "keluar!!keluar!!"
Aisya mulai melangkah keluar lalu menarik tangan Intan yang masih memerhatikan Aqila.
Intan kelihatan tidak mahu keluar tapi hanya menuruti dia betul betul rasa bersalah.
Pap!
Disaat kedengaran bunyi pintu tertutup Aqila mengeluarkan tangisan nya makin kuat.
5 tahun menjaga ikthilat mengingat status mereka tak pernah berubah nampaknya Aqila lupa yang bagi Darwisy status mereka dah berubah.
Aqila menarik nafas dia mulai bangun melepaskan purdahnya berlalu bergerak ke tandas.
Selesai sahaja Aqila bergerak mengambil AL quran lalu melangkah duduk dan membaca.
Al-Quran adalah penyembuh dan benda paling tepat untuk kita healing bukan lagu mahupun tiktok.
Keesokkan nya
Aisya dan Intan memandang Aqila yang masih mendiamkan diri selepas kejadian semalam.
"Haih~aku dah maafkan kau orang tak payah risau…"Ucap Aqila lembut.
Dia bukannya jenis suka marah dan merajuk lama lama sebab itu hanya akan memudaratkan diri dia je.
"Cik dah sampai…"Ucap driver mereka lebih tepat driver Aisya yang dia bawa dari Malaysia ke Itali.
Semua terus keluar dari kereta dan berjalan seperti biasa dia nak lupakan tentang semalam dan tak nak ingat.
YOU ARE READING
OUR DESTINY [C]
Romance𝘔𝘳.𝘋𝘢𝘳𝘸𝘪𝘴𝘺 𝘈𝘮𝘴𝘺𝘢𝘳. "𝑰 𝒑𝒓𝒐𝒎𝒊𝒔𝒆 𝒕𝒐 𝒑𝒓𝒐𝒕𝒆𝒄𝒕 𝒚𝒐𝒖 𝑴𝒚 𝑫𝒆𝒔𝒕𝒊𝒏𝒚" 𝘔𝘳𝘴.𝘈𝘲𝘪𝘭𝘢 𝘏𝘶𝘴𝘯𝘢 "𝑾𝒆 𝒄𝒂𝒏'𝒕...𝒘𝒆 𝒕𝒐𝒐 𝒎𝒖𝒄𝒉 𝒅𝒊𝒇𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒕" 𝐅𝐚𝐭𝐞 𝐰𝐢𝐥𝐥 𝐀𝐥𝐰𝐚𝐲𝐬 𝐛𝐢𝐧𝐝 𝐮𝐬 𝐓𝐨𝐠𝐞𝐭𝐡𝐞�...