Author Pov.
8:50 pagi."Lain macam.so selama ni Aisya dah kahwin lah?"Tanya Arianna memandang bingung Aqila.
Aqila sambil mengusap perutnya hanya mengangguk perlahan.
"Ouhhhh,so korang dua dah tahu tapi tutup mulut?"Tanya Ain dengan suara sinis.
Terdiam Aqila dengan Intan disaat itu lalu tertunduk.
Terlihat 5 perempuan tengah duduk di ruang tamu itu.
"Sorry k lagi pun bab kata pepatah orang tua tua dulu biar pecah di perut jangan pecah di mulut"Ucap Intan membela diri.
Mata Zaiefa mengecil mendengar kata kata Aqila lalu dia menghela nafas perlahan.
"Dahlah weh takde guna bebel pun dah jadi lagi pun diorang memang suka berahsia"Ucap Zaiefa terdengar pasrah Lalu melabuh punggung di atas sofa.
Serentak semua mengangguk setuju lalu menghela nafas perlahan malas nak berdebat.
Nak tahu mana Aisya pergi hmm Dah kena seret balik dengan suami lah apa lagi,keluar dahlah tak minta izin.
"Eh ari!Kau punya persiapan dah siap ke?2 hari lagi kot kau nak kahwin?"Tanya Aqila dengan wajah bingung.
Mendengar soalan Aqila semua turut memandang bingung Arianna yelah kan.
Arianna mengangkat bahu tanda tidak tahu kenapa wajah arianna berubah sayu tiba tiba.
"Asal Ari?"Tanya Ain menyedari raut wajah Arianna yang berubah.
"Kau tau kan aku nak nikmati zaman muda aku walaupun dulu waktu remaja memang akulah dalam diam nak kahwin awal"Kata Arianna.
Semua yang mendengar itu memandang satu sama lain bingung"jadi?"tanya Ain.
"Minggu lepas dia datang melamar. then aku tolak sebenarnya"Ucap Arianna.
Keadaan hening sesaat sebelum"ha!!???"Serentak semua.
"Kau tolak lamaran abang aku!?"
"Jadi kau crush kat dia untuk apa doh!!??"
"Allah Arianna!!??"
"Astaga!!berapa lama lagi nak cipta komunikasi haram!?"
Suara soalan dari 4 perempuan disitu memenuhi ruangan ruang tamu.
"Diam!!"Jerit Arianna.jeritan Arianna menghening kan ruang tamu sebentar.
"Aku tolak sebab aku sayang masa muda aku…"Balas Arianna.
"Astaghfirullahalazim boleh tak aku nak cakap kau bodoh!?"Balas Aqila lalu menepuk dahi.
Rasa senak semacam perut dia bila dengar alasan si Arianna.
Manakala yang lain terdiam cannot brain sebab alasan dia cam tak munasabah.
"Jadi apa yang buatkan kau tiba tiba setuju kawan dengan Daniel?"Tanya Zaiefa.
YOU ARE READING
OUR DESTINY [C]
Romance𝘔𝘳.𝘋𝘢𝘳𝘸𝘪𝘴𝘺 𝘈𝘮𝘴𝘺𝘢𝘳. "𝑰 𝒑𝒓𝒐𝒎𝒊𝒔𝒆 𝒕𝒐 𝒑𝒓𝒐𝒕𝒆𝒄𝒕 𝒚𝒐𝒖 𝑴𝒚 𝑫𝒆𝒔𝒕𝒊𝒏𝒚" 𝘔𝘳𝘴.𝘈𝘲𝘪𝘭𝘢 𝘏𝘶𝘴𝘯𝘢 "𝑾𝒆 𝒄𝒂𝒏'𝒕...𝒘𝒆 𝒕𝒐𝒐 𝒎𝒖𝒄𝒉 𝒅𝒊𝒇𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒕" 𝐅𝐚𝐭𝐞 𝐰𝐢𝐥𝐥 𝐀𝐥𝐰𝐚𝐲𝐬 𝐛𝐢𝐧𝐝 𝐮𝐬 𝐓𝐨𝐠𝐞𝐭𝐡𝐞�...