O~D 37

23 2 0
                                    

Author Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author Pov.
7:49 pagi.

"Abang…yang langgar Rif?"lirih Suara aqila berbunyi.

Dada Aqila berdengup laju tak sangka tapi mustahil tapi betul.

"Heem…"

Dada Aqila makin berdengup laju maksudnya"rif masih hidup?"

"Heem…"

"Abanggg…Jawaplah elok elok!"Desak Aqila.

Menghiraukan rasa geli bila dagu Darwisy ada di atas bahu nya dan tangan Darwisy yang menyusup ke dalam baju lalu mengusap perut dia.

"Heem.dia dah lama bangun sejak 6 tahun lepas…"Beritahu Darwisy.

Badan Aqila menegang tiba tiba ada sesuatu yang muncul di fikiran dia "Rif ke…yang buat abang kemalangan?"

"Wow…My wife very smart"Puji Darwisy perlahan sambil tersengih kecil.

mata Aqila terpejam sesaat sekejap tadi perasaan bersalah muncul kepada Rifki tapi bila mendengar akibat Darwisy kemalangan perasaan bersalah tu semula jadi hilang.

Aqila mulai rasa ada yang salah dengan otak dia sepatutnya dia marah lah Darwisy tapi sekarang dia lebih marah Rifki.

"Why feel guilty because Qila started to hate Rif which qila shouldn't hate"Ujar Darwisy.

Aqila terdiam"heem saya rasa nak marah abang,tapi hilang bila dengar dialah penyebab abang lupa Qila"

"Bila abang mula suka Qila?"Tanya Aqila dia fikir ni mustahil tapi juga tak mustahil.

"8 tahun lepas…"Jujur Darwisy sambil tersenyum kecil memandang Aqila di dadanya.

Aqila terdiam tak mungkin "abang ke…lelaki tu?"

"Wow.you Remember me!"Ucap Darwisy teruja mendengar kata kata Aqila.

"I Thought you die…"Ucap Aqila perlahan.

Kening Darwisy terangkat"how dare You say it like that…"

"Qila nak tahu tak?"

"Apa?"Balas Aqila kepada Darwisy.

"Sejujurnya abang taknak treat diri abang tapi tiba tiba abang jumpa seorang perempuan ni dia bagi janji pada abang yang kalau abang sihat dia akan kahwin dengan abang"Kata Darwisy.

Darwisy terdiam sesaat"lepas je abang keluar dari hospital abang nak cari aqila tapi…abang dapat tahu Qila dah bertunang"

Aqila mengangkat kepala dia dari dada Darwisy lalu berkata bersungguh sungguh kepada Darwisy.

Mata Aqila meluas sambil mengucapkan itu "sumpah!qila minta maaf Qila lupa!!"

Darwisy tersenyum kecil"i know…"

Darwisy menarik kembali Aqila kedalam pelukan dia lalu tersenyum kecil.

Aqila menghela nafas lega lalu meletakkan kepala dia dengan lega di atas dada darwisy.

OUR DESTINY [C]Where stories live. Discover now