EPILOG

44 3 0
                                    

Author pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author pov.
8:00 pagi.

Sebulan telah berlalu dan memori kelam itu mulai menjauh dari fikiran Aqila.

"Allah Risya!!"Kedengaran suara Puan Ruzana memenuhi ruang tamu itu.

Ruang tamu itu dipenuhi oleh suara para para orang tua Darwisy dan Aqila.

Aqila tersenyum kecil sambil tergeleng perlahan.

Dia bergerak berjalan keluar dari dapur dan pergi ke ruang tamu.

Aqila perlahan lahan menghidangkan air teh kepada ibu mertuannya.

"Eh!Qila apa qila buat kat luar ni!?Patutnya kan Qila rehat!"Tanya Puan Maizatul dengan mata membulat.

Aqila yang mendengar itu hanya tersengih kecil.

"Takpelah Ma~Aqila pun letih asyik terbaring je"Balas Aqila lalu mahu bangun tapi ditahan Puan Maizatul.

"Mana Darwisy?Eiii mamat ni selamba badak suruh isteri dia buat kerja waktu masa berpantang"Bebel Puan Maizatul.

"errr tapi ma.."Aqila terdiam melihat pandangan tajam Puan Maizatul.

"Kamu duduk sini rehat biar Darwisy je buat semua kerja sedap je dia rehat"Sambung Puan Maizatul.

Puan Maizatul mulai bangun mencari Darwisy.

"hhahahah bagus ada besan macam ni~!"Ucap Puan Ruzana pula.

Manakala Aqila terkebil kebil kecil"selalunya mama lagi sokong darwisy tak pernah pernah lagi macamni"

"hey~itu sebab waktu tu kamu tak bagi mama cucu lagi!"Ucap Puan Ruzana lalu terkekeh perlahan.

Aqila melongo"Aqila bukan kilang cucu untuk mama ek!"

Menghiraukan Aqila Puan Ruzana menyambung bermain dengan sang cucu kecilnya.

Aqila tersenyum kecil semuanya dah berubah lebih baik.

Pandangan Mata Aqila dari Puan Ruzana dan si kecil Risya beralih pula kepada ayah dia dan ayah mertuanya.

"auuuuu!~ma sakit MA!!"Jeritan Darwisy menarik perhatian orang orang di ruang tamu itu.

Tuan Sunan serta Tuan Kamarul mengemam bibir menahan gelak.

Puan Maizatul hanya menjeling sekilas Darwisy tidak mengalihkan tangannya dari telinga Darwisy.

"kamu tu sedap sedap je suruh qila buat kerja waktu masa pantang dia!Kamu tahu tak bertapa sakitnya melahirkan czer!kamu nilah!!"Bebel Puan Maizatul.

Kening Darwisy terangkat"ha?Qila buat kerja takdelah ma!dia tengah rehat kat bilik k..."

Pandangan Darwisy tertumpu pada sosok yang sedang bersipuh menyorok dan duduk di belakang Puan Ruzana.

Puan Maizatul tercengang perlahan lahan melepaskan tangan dia dari telinga Darwisy.

OUR DESTINY [C]Where stories live. Discover now