O~D 26

20 3 0
                                    

Author Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author Pov.
10:45 pagi

Aqila memandang pelik kearah ke empat empat kawannya bersama kerutan di dahi.

Mata dia tertuju kepada mereka sebelum tertuju kepada meja yang bertumpuk buah buahan serta manisan.

"Apa yang dah sampuk kau orang ni sampai kau…belikan apa yang aku nak?"Tanya Aqila.

Badan mereka terus mengeras mendengar soalan Aqila yang membawa maut tu.

"Ehem!kita orang baik dengan kau pun salah ke?ha!kalau kau tak nak aku ambik lah balik makanan ni!" ucap Aisyah.

Manakala Aqila tersenyum kecil melihat Aisyah yang jelas sangat tengah sembunyikan sesuatu.

"Dah lah weh…kau orang tahu aku tak bodoh sangat kan"Ucap Aqila dengan suara serak basah bersamaan dengan air yang mengalir melalui matanya.

"Qila…"Arianna cuba mendekati Aqila tetapi dihalang oleh intan.

"Semua keluar dululah biar intan yang terangkan dekat Aqila."Cakap Intan.

Arianna yang mendengar itu terus menunjuk muka tidak puas hati sama juga dengan Zaiefa,Ain dan Aisyah.

"Tolonglah…jangan jadi selfish."Ucapan Intan membuatkan mereka memandang dia tajam.

Keempat empat mereka menghela nafas panjang sebelum keluar dari bilik itu.

Bila pintu bilik itu tertutup tangisan Aqila memenuhi bilik VIP itu bersamaan dengan senyuman kecil intan.

Intan kenal sangat Aqila dia tak akan menangis depan mereka tapi dia berani depan intan mahupun Aisya.

"Hiks!…intan…!"Aqila teresak esak sambil memegang perut dia,dia tak lah bodoh sangat bila tengok darah di celah bahagian dia.

Intan mendekati Aqila sebelum mengangguk faham dan memeluk aqila lalu disembah ke perutnya.

Disebabkan kedudukan intan yang sedang berdiri lalu Aqila sedang duduk tu lah sampai perut je.

"Aqila kena jaga tau bayi tu be…" Belum sempat Intan habiskan kata katanya dipotong aqila.

"Apa kau cakap ni!hiks…Hiks!Ni anak haram au macam mana aku nak pandang mak abah aku Hiks" Marah Aqila.

"Tapi Hiks!aku tak sanggup nak bunuh budak ni wehhh…"sambung Aqila disertakan esakan yang kuat.

Intan menghela nafas panjang melihat Aqila Asyik memotongnya "Qila tak nak ke permata pertama Qila dengan suami qila?"

Pertanyaan intan mengheningkan tangisan Aqila,Aqila melepaskan pelukan itu lalu memandang Intan dengan mata meluas.

"Maksud kau?…"Ucap Aqila dengan suara tidak percaya.

"Maksud dia kau tu tengah mengandung anak Darwisy bukan anak haram!"Suara yang tak asing itu mulai terdengar.

Intan dengan Aqila serentak memandang ke arah suara itu,Aisya.

OUR DESTINY [C]Where stories live. Discover now