Author Pov.
10:11 pagi2 hari telah berlalu Aqila memegang tangan Ain dan Aisyah terlihat mereka semua tengah berada dekat lapangan terbang.
"Ain,Aisyah terima Kasih lah jaga aku nak dekat 3 hari…"Ucap Aqila.
"Takyah terima kasih memang patut pun weh lagi pun kita member an kau ucap terima kasih cam tak pernah je…"Kata Aisyah sambil tergeleng kecil.
Ain mengangguk kepala menyetujui kata kata Aisyah lalu tersenyum pada Aqila.
"Kau hati hati naik Flight tu spray semua ada kan?"Pesan Ain sambil memandang beg Aqila.
"Jangan risau lah aku sentiasa bawa.please lah aku dah trauma tak bawa senjata untuk jaga jaga"Ucap Aqila sambil terkekeh kecil.
Tapi lain pula bagi Ain dan Aisyah mereka rasa seperti aqila tengah marah dan kecewa sebab tak dapat jaga dia.
Aqila kerut dahi menyadari raut wajah Ain dan Aisyah yang mulai berubah murung"errr kau orang kenapa?aku ada salah cakap ke?"
"Maaf doh Qila!sumpah maaf kalau aku tak cuai pasti kau tak kena culik!"ucap Ain dengan mata berkaca.
"Eh takyah lah camtu aku dah kena gerak ni tak boleh nak pujuk…"Ujar Aqila risau.
Dah dekat tiga hari pun tak habis lagi kes diorang rasa bersalah dekat dia sedangkan salah dia bukan diorang.
"Tah kau Ain jangan nangis Aqila dah nak gerak ni!"Bebel Aisyah.
Ain mengangguk faham lalu tersenyum kecil kepada Aqila "emmm bye Qila see you next time"
Aqila mengangguk berjalan membawa beg beroda nya itu tidak dilupakan juga untuk melambai kepada Ain dan Aqila.
Sambil berjalan Aqila tiba tiba terfikir perkara yang dia cuba hilang dari fikiran dia.
Sebuah ingatan sekilas tiba tiba memenuhi ingatan Aqila.
1 hari sebelum hari pelepasan Aqila balik ke United States.
Ain menghela nafas lalu memandang Aqila yang termenung ke arahnya.
"Ye cik Aqila kau ada apa apa nak tanya ke?aku dah stress dah ni dengan pandangan penuh tanya kau tu…"Tanya Ain.
Aqila tersengih kecil tak sangka pula dah Ain sedar akan itu.
"Ain nak dekat 2 hari ni aku nampak kau dengan Aisyah je yang jaga aku. mana Darwisy? aku masih tak ucap pun terima kasih kat dia sebab selamat kan aku"Tanya Aqila.
"Asal?kau tak suka aku jaga kau ke…"Tanya Ain dengan kening terangkat.
"Eh tak!bukan cam…"Kata kata Aqila terhenti bila melihat kekehan kecil Ain.
"Hehhehe aku main main jelah.emm tentang Darwisy pula dia balik lebih awal dari kau katanya ada family issue emergency jadi dia tak sempat nak melawat kau…"Beritahu Ain.
YOU ARE READING
OUR DESTINY [C]
Romance𝘔𝘳.𝘋𝘢𝘳𝘸𝘪𝘴𝘺 𝘈𝘮𝘴𝘺𝘢𝘳. "𝑰 𝒑𝒓𝒐𝒎𝒊𝒔𝒆 𝒕𝒐 𝒑𝒓𝒐𝒕𝒆𝒄𝒕 𝒚𝒐𝒖 𝑴𝒚 𝑫𝒆𝒔𝒕𝒊𝒏𝒚" 𝘔𝘳𝘴.𝘈𝘲𝘪𝘭𝘢 𝘏𝘶𝘴𝘯𝘢 "𝑾𝒆 𝒄𝒂𝒏'𝒕...𝒘𝒆 𝒕𝒐𝒐 𝒎𝒖𝒄𝒉 𝒅𝒊𝒇𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒕" 𝐅𝐚𝐭𝐞 𝐰𝐢𝐥𝐥 𝐀𝐥𝐰𝐚𝐲𝐬 𝐛𝐢𝐧𝐝 𝐮𝐬 𝐓𝐨𝐠𝐞𝐭𝐡𝐞�...