Author Pov.
8:12 pagi"Jadi kamu dua orang yang akan jaga saya selepas ini..."Ucap lelaki tua itu dengan loghat arab.
Aqila dan Darwisy terkebil kebil dengar bahasa malayu cacat lelaki tua arab itu.
"Ha?ah ye,...tuan boleh cakap melayu"Ucap Aqila.
"Tidak...tetapi bila saya dapat tahu murid yang datang itu orang malayu saya lekas belajar bahasa melayu untuk kamu berdua tiada peluang mengatai saya..."Beritahu lelaki arab itu.
Kening Darwisy terangkat mendengar kata kata kaku lelaki arab itu.
"Heheh...tak ada nya tuan...",Darwisy terdiam sejenak disebabkan tidak mengetahui namanya.
"Nama saya Musa dan Isteri saya Qaisah..."Beritahu Lelaki arab itu A.K.A Musa.
"Emm baiklah tuan Musa,Tuan bicaralah dengan kami bahasa arab tidak perlu melayu kami faham." beritahu Darwisy.
"Saya tahu.Tapi kamu faham ke bahasa arab pekat saya kebanyakan orang yang dihantar ke saya tidak memahami perbicaraan saya."Ucap Musa.
Darwisy dan Aqila serentak mengangguk.
"Kamu faham tuan."Kata Aqila.
"Maryam ada diluar,dia akan hantarkan kalian ke bilik kalian..." Kata Tuan Musa.
"Tuan pasti tuan ok?"Tanya Aqila untuk kepastian.
Tuan Musa tersenyum kecil sebelum mengangguk"saya Ikat kamu tak perlu risau"
Aqila terkebil kebil sebelum mengangguk faham sambil menghela nafas.
Matanya menunjuk kan pandangan risau akan apa yang bakal jadi.
Darwisy turut memandang dengan risau matanya menunjuk kan patut pergi atau tidak.
"Go...I can take care of my husband. Go change You self First"Arah Puan Qaidah.
Dan barulah Darwisy dan Aqila melangkah keluar tapi sisi mata mereka masih memandang ke belakang.
Author Pov.
Aqila berpusing pusing sambil ternganga melihat rupa biliknya yang sangat astafiruallahalazim.
"Kenapa Aqila?Ada masalah ke?"Tanya Puan Maryam yang tiba tiba muncul.
Aqila menoleh sambil tergeleng kecil walaupun separuh hati tak rela.
"Maaflah ye kalau bilik ni berhabuk sikit, walaupun rumah ni banyak bilik tapi semua tu bilik anak dan cucu Tuan Musa dan Puan Qaidah" Beritahu Maryam.
Aqila terkebil kebil mendengar pernyataan Puan Maryam"dekat rumah ni ada 30 bilik...?"
"Ye 5 bilik stor, l5 pembantu rumah ni,5 bilik cucu,2 bilik untuk tuan dan puan,3 bilik tetamu dan 10 bilik lain bilik anak-anaknya..."Terang Puan Maryam.
YOU ARE READING
OUR DESTINY [C]
Romance𝘔𝘳.𝘋𝘢𝘳𝘸𝘪𝘴𝘺 𝘈𝘮𝘴𝘺𝘢𝘳. "𝑰 𝒑𝒓𝒐𝒎𝒊𝒔𝒆 𝒕𝒐 𝒑𝒓𝒐𝒕𝒆𝒄𝒕 𝒚𝒐𝒖 𝑴𝒚 𝑫𝒆𝒔𝒕𝒊𝒏𝒚" 𝘔𝘳𝘴.𝘈𝘲𝘪𝘭𝘢 𝘏𝘶𝘴𝘯𝘢 "𝑾𝒆 𝒄𝒂𝒏'𝒕...𝒘𝒆 𝒕𝒐𝒐 𝒎𝒖𝒄𝒉 𝒅𝒊𝒇𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒕" 𝐅𝐚𝐭𝐞 𝐰𝐢𝐥𝐥 𝐀𝐥𝐰𝐚𝐲𝐬 𝐛𝐢𝐧𝐝 𝐮𝐬 𝐓𝐨𝐠𝐞𝐭𝐡𝐞�...