O~D 30

20 3 0
                                    

Author Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author Pov.
6:55 pagi

"Sadaqallahulazim…"Selesai sahaja ucap begitu Aqila terus menutup al quran dia.

Aqila bangun lalu meletak Al-quran nya di atas rak meja nya sambil termenung sesaat.

Dia membuka telekung sejadah nya lalu mengangkut nya di tiang penyangkut sebelah nya.

Aqila menghela nafas panjang lalu melangkah keluar sambil melihat sekeliling.

Aqila melangkah memasuki lift lalu sampai sahaja bawah melihat keadaan sekeliling.

"Aik?mana yang lain?"Gumam Aqila seorang diri.

"Qila…"

Dengan laju Aqila berpusing tiba tiba dang!Aqila menegang bila tiba- tiba dirinya dipeluk Aisyah.

"Ais…Aisyah kau kenapa?"Tanya Aqila perlahan dengan bingung sahlah bingung weh.

Mata Aisyah mulai berkaca lalu dia memegang tangan aqila"Qila tolonglah pukul lah aku!tapi tolong tolong maafkan adik aku!"

Aqila terdiam dia dah faham dah apa jadi "pasti something happen semalam".

"Ha?Aku tak faham?"Tanya Aqila lagi sekali.

"An…angel tu adik aku.hiks!aku minta maaf weh!aku tak sangka dia…"Aisyah terhenti tidak sanggup meneruskan kata kata dia.

Aqila memandang ke belakang terlihat kawan kawan dia kecuali aisya semua ada disitu.

"Hmm…boleh.tapi kena janji dengan aku"Ucap Aqila.

"Apa?supaya angel tak sakitkan kau?aku boleh minta tolong agency untuk cari dia!a…atau jauhkan dia dari kau semua boleh!"Ujar Aisyah.

Aqila menggeleng perlahan sambil tersenyum kecil"aku nak kau layan aku macam biasa"

Aisyah menunjukkan wajah bingung"ha?".

"Macam manusia yang aku selalu kenal.tegas.baik.kelakar.well garang sometimes tapi comel Heheh"Kekeh Aqila perlahan.

"A…apa kau tak marah?"Tanya Aisyah dengan wajah terkejut.

"Aku marah aku tak dapat pape pun melainkan aku hilang kawan.Lagi satu minta tolong agency? kau lupa ke kita dah berhenti 4 tahun lepas?" Ujar Aqila sambil tergeleng kecil.

Aqila memeluk Aisyah lalu melepaskan nya sesaat kemudian "jangan risau aku tak akan saman adik kau"

"Kecuali…kalau dia dah melebihi batas.Kau pun faham maksud aku kan"Ucap Aqila dengan suara sayu.

Aisyah tersenyum kecil lalu mengangguk"aku faham maksud kau.Aku akan pastikan dia tak buat masalah"

"Yep betul maksudnya sekarang ni kita kena cari dialah dululah kan kau pun nak sembuhkan adik kau kan?"Tanya Aqila.

OUR DESTINY [C]Where stories live. Discover now