O~D 7

14 2 0
                                    

Author Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author Pov.

Aqila perlahan Lahan melangkah memasuki bilik tu lalu menutup pintu sambil menghirup udara di dalam nya.

Dia hanya melangkah masuk bilik yang gelap itu tanpa membuka lampu.

Itu salah satu cara untuk aqila rasa yang Darwisy ada dalam bilik ni kenangan…

Aqila menyusuri bilik itu dan menyentuh sekeliling sambil tersenyum kecil.

Mata Aqila berkaca mengingat akan kenangan lalu mereka seperti cerita klise dari benci jadi cinta.

Tapi setiap kali kisah dari benci jadi cinta pastinya berakhir baik tapi lain untuk dia berakhir tragis.

Bau kopi bercampur buah buahan merebak di bilik itu bau tu sebijik seperti bau Darwisy.

Aqila benar benar melarang Ezekiel daripada memasuki bilik ini dasyatnya walaupun hampir 5 tahun berlalu bau ini memang pernah hilang.

Tapi Aqila menghidupkan nya kembali dengan membuat minyak wangi ciptaan dia sendiri.

Untuk mengisi hati yang rindu akan si dia.

Aqila tahu itu perkara gila tapi hanya Allah yang tahu bertapa seksanya dia

Tapi yang peliknya di bilik itu juga terbau wangian lavender lebih tepat ramuan khayalan.

Tersenyum kecil aqila "si Ezekiel ni cakap tak ingat tapi still pasang ubat mabuk ni"

Wangian lavender itu lebih tepat wangian untuk merasa kan khayalan yang kita mahu dan merasa seperti realiti.
Aqila selalu meminta Ezekiel untuk memasang nya tapi tak masuk bilik.

Ezekiel masuk bilik tu pun cuma buka pintu lalu letak wangian tu di sudut pintu bilik nya

Yang sedih nya pewangi ni tak pernah menjadi walaupun dia selalu guna

Dan Aqila menyerah untuk apa dia beria betul tak tetapi dia masih pakai nya sebab wangi dia sesuai.
Dang!!

Aqila terkejut disaat tiba tiba ada yang memeluk pinggangnya secara drastik.

Aqila cuba melepaskan diri tapi pelukan lelaki tu terlalu kuat nak jerit pun dia tahu tak guna sebab bilik ni kalis suara.

Tiba tiba badan Aqila dipeluk dan dipusing kan secara drastik oleh orang itu dan ditekap ke dada.

Aqila mulai mahu melawan tiba tiba terhenti saat terbau badan lelaki ni bau.…ni tak asing.

Darwisy.

Kelihatan lelaki itu perlahan Lahan melepaskan pelukan di tangan Aqila lalu memeluk pinggang nya sahaja.

Mata Aqila berair dia menyadari yang ini hanya mimpi mungkin dia pengsan sebab bau lavender itu.

Aqila dengan cepat memeluk lelaki yang berbau Darwisy itu dengan erat dia tahu itu Darwisy.

Tapi tidak tahu sama ada ini realiti mahupun mimpi yang pasti Aqila yakin ni mimpi mustahil Darwisy nak peluk dia macam ni.

OUR DESTINY [C]Where stories live. Discover now