O~D 6

13 3 1
                                    

Author Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author Pov.
22:00(10:00 malam)

Darwisy memandang tepat ke arah gambar polaraid yang ada di depannya.

Terlihat seorang perempuan tapi muka nya hanya kelihatan separuh disebabkan kesan terbakar.

Ezekiel yang beri pada dia 5 tahun lepas selepas saja di kemalangan tanpa sebab.

Entah kenapa keluarga dia betul betul nak sorok gambar ni.Darwisy pernah cakap dan mereka menidak nya.

Gambar polaraid itu menunjuk kan muka dia yang jelas bahagia bersama baju Melayu putih.

Kedudukan mereka berdua yang agak intim itu tu Darwisy tidak mengenal siapa perempuan tu.

Dia yang sedang pegang pinggang perempuan itu dengan rapat.

Tangan perempuan tu yang meletakkan tangannya di dada menahan diri nya daripada tersembam muka.

Wajah perempuan itu separuh ditutup oleh kain yang dikenali sebagai purdah.

Muka nya yang memandang ke sisi camera gambar 3D membuatkan Darwisy tak mengenali perempuan itu.

Tapi Darwisy tahu perempuan tu seperti terkejut dengan sisi matanya yang seperti membulat terkejut.

Darwisy merenung lama gambar tu sebelum menyedari sesuatu Dang!.

Perempuan tu pakai purdah sama macam Aqila husna bayangan suara dia melafazkan nama Aqila Husna terimbas kembali.

Darwisy yang menyedari itu lekas bergerak bangun dan bergerak keluar.

Alhamdulillah mak ayah dia tak ada kat rumah sebab ada event penting dah Darwisy tak suka pergi Event.

Darwisy melihat rumah yang gah berdiri di depannya sekarang ini dia perlahan Lahan memakir kan kereta dia di depan rumah tu.

Dia perlahan Lahan mendekati pagar rumah itu dan menekan bell.

Ting!Ting!

Pintu pagar itu perlahan Lahan terbuka dan kelihatan seorang lelaki lebih tepat Ezekiel.

Ezekiel melipat tangannya lalu merenung tajam Darwisy samb menghela nafas.

Dia dah dapat mengagak kehadiran Darwisy yang bakal muncul di depan rumah.

Memang dia patut bagitau dari awal lagi dia pun tak suka rahsia simpan lama lama hampir 5 tahun kot.

Darwisy melangkah masuk dan mahu mengucap kan hajatnya yang kemari di tengah malam ni.

"Aku dah agak dah kau akan datang
Masuk dulu..."Ucap Ezekiel.

Kakinya bergerak menaiki tangga menuju ke tingkat atas diikuti oleh Darwisy.

Mereka perlahan Lahan bergerak tetapi tiba tiba dahi Darwisy berkerut sebabnya mereka dah melepasi bilik Ezekiel.

OUR DESTINY [C]Where stories live. Discover now