O~D 21

10 2 0
                                    

Author Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author Pov.
9:55 Malam

Tangan Aqila bergerak memegang kepalanya merasakan pening yang bukan main.

Aqila mengeryit mata lalu memandang sekeliling bersama kerutan di dahi.

Biji mata Aqila bergerak memandang sekeliling"aku kat mana ni?hospital ke?jap…apa jadi ek asal aku tak ingat apa apa?"

Aqila perlahan Lahan bergerak bangun dengan bergeser kan badan lalu duduk sambil baring di dinding katil.

Tangan Aqila turut sama mengurut dahi nya sambil memandang sekeliling dengan tertanya dia betul betul lupa apa yang jadi.

Cklek!Bunyi bukaan pintu menarik perhatian aqila.Kepala dia terangkat memandang ke arah pintu.

Manakala orang di pintu itu terkaku lalu matanya membulat besar sambil tangan bergerak menekup mulut terkejut.

"Aqila!!!"Jerit perempuan itu atau lebih tepat Ain.

Ain berlari ke arah Aqila yang berada dalam keadaan duduk lalu memeluknya dengan mata yang berkaca.

Aqila terkebil kebil lalu menepuk nepuk tangan Ain yang memeluk lehernya"uhuk!Ain le…lepas Ain aku…aku lemas ni…"

"Ha!!?lemas!"Spontan Ain melepas kan pelukan dia lalu memandang risau Aqila.

Aqila terkebil kebil lalu memandang Ain dengan keliru lagi lagi tengok mata Ain dah berkaca.

"Errrr kau kenapa ni?…Ok ke?"Soal Aqila risau dia ada buat salah ke ek?.

"Asal kau tanya macam tu sepatutnya kau tanya diri kau tu ok ke tak?!"Ucap Ain.

Manakala Aqila terkebil kebil ok sumpah dia tak faham sebelum mata Aqila terbuka besar.

Ok dia dah faham kenapa Ain nangis"jangan nangis ain…bukan salah kau pun aku kena culik…aku yang cuai"

Ain yang mendengar itu menggeleng kepala laju"tak weh ni semua salah aku…kalau aku tak tinggal kau pasti ni tak jadi…sumpah Aqila aku minta maaf"

Aqila mengangguk faham dengan kata kata Ain dia tak kisah mana pun sejujurnya.

"Tak yah lah nangis sumpah ni bukan salah kau…kau nangis makin buat aku rasa bersalah pula sebab cuai"Pujuk Aqila.

"Maaf…sumpah maaf"Ucap Ain lagi sambil mengelap air matanya.

Aqila tersenyum kecil lalu mengangguk"apa yang jadi Ain?macam mana aku boleh ada kat  sini?purdah aku mana?sapa tukar baju?jap…apa yang jadi sebenarnya?"

Ain kerut dahi lalu mendekati Aqila perlahan Lahan yang tidak mengingat apa apa itu.

"Kau tak ingat ke?…"Tanya Ain bingung.

"Aku ingat…tapi aku tak pasti betul ke tak…aku ingat aku kena culik lepastu aku terbangun kat satu tempat ni…"Aqila terdiam sesaat sebelum sambung.

OUR DESTINY [C]Where stories live. Discover now