O~D 14

19 2 2
                                    

Author Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author Pov.
5:00 Pagi

Aqila perlahan Lahan melangkah turun dari jet peribadi itu.

Aqila memandang ragu tangga jet ni turun sumpah takut tak pasal pasal jatuh kang Naya.

Salah satu sebab Aqila takut nak naik jet peribadi ni sebab waktu naik atau pun turun.

Tangga sisi jet ni tiada pemegang untuk tahan dari jatuh dari jet ni.

Waktu naik tadi dia oklah sikit sebab tiada angin yang kuat meradu ni Allah kuat nok angin dia.

"Qila come down!!!!"Jerit Darwisy dari bawah.

Aqila tahu dia menjerit tapi suara nya kedengaran kecil menjelaskan betapa kuatnya angin tu.

Aqila menggeleng perlahan Lahan takut wehhhh Allah jatuh ni Naya dia dahlah ringan.

Mata Darwisy terpejam stress melihat Aqila yang masih ragu ragu dan takut.

"Emm Darwisy, I think you should help her to get down. I'm also worried who knows if she really fell. Because her clothes gave permission for her to fall down"

Ucap lelaki asing yang tak dikenali berdiri di sebelah Darwisy.

Mata kelabu lelaki asing itu memakai baju berjubah putih bersama kopiah di kepalanya.

Lelaki itu kelihatan berumur 40 keatas janggut yang ada di mukanya jelah menunjukkan nya.

Darwisy terkebil-kebil sesaat sebelum menghela nafas lalu melangkah naik ke atas kembali.

Aqila kerut dahi melihat Darwisy yang berjalan naik atas bersama pandangan tajam.

"Nape dia naik atas"bisik hati kecil Aqila.

"Jom"kata Darwisy disertakan wajah dingin nya.

"Ha???"Aqila memblur badannya terketar ketar melihat Darwisy yang agak dekat dengan nya.

Darwisy menarik nafas panjang melihat muka tertanya tanya Aqila.

"Jom aku teman kau turun kang jatuh kau apa aku nak Jawap kat Dr.Hazel"Datar Darwisy.

Aqila terkebil kebil lalu tertunduk malu.

Darwisy kerut dahi melihat Aqila yang tertunduk tu seperti apa dah tu hanya tergeleng kecil.

"Cepat lah…"Desak Darwisy.

Aqila mengangguk faham lalu dengan terketar ketar turun ke melangkah tangga itu.

Satu langkah dua langkah dah akhirnya Aqila tinggal 5 langkah lagi untuk ke depan.

"Bukan susah pun nak turun kau je yang mengada…"Perli Darwisy.

Aqila yang di belakang menjeling nya dan tanpa sedar terpijak kain jubah nya.

Srek!

"Argh!"dikeranakan terkejut Aqila terjerit kecil lalu perlahan Lahan melorot ke depan.

Mata Aqila tertutup disebabkan terlalu takut akan apa yang bakal berlaku.

Tapi!nampaknya apa yang Aqila sangka bakal berlaku tidak terjadi malahan dia rasa ada benda menahan dia.

Aqila kerut dahi dalam keadaan mata tertutup dia pelik sesaat.

Kenapa?sebab dia tak rasa sakit dan malah rasa empuk dia macam rasa deja-vu.

Mata Aqila terbuka perlahan lalu dia membulat besar melihat apa yang berlaku.

Aqila mengangkat kepala nya mendongak ke atas lalu membulat mata.

Darwisy menahan Aqila dari jatuh dengan menggunakan badannya.

Tangan Aqila yang sedang ada di atas dada Darwisy manakala bende yang tertekup ke muka dia pasti dada Darwisy.

Sekarang itu menjelaskan kenapa dia rasa deja-vu.

"finish watching me…?"Sinis Darwisy.

Mata Aqila membulat dengan Segera menjauhkan diri dari Darwisy lalu menunduk kepala.

"Argh!qila Cuai!cuai! Asal lah kau ni cuai sangat!!huaaa"rungut hati kecil Aqila.

Darwisy mesapu sapu dadanya lalu tergeleng geleng melihat Aqila yang jelas bergetar badan.

"Cepatlah!"Panggil Darwisy agak kasar mengejut kan Aqila.

Lelaki asing mata kelabu itu tersenyum kecil melihat dua suami isteri tu.

Lalu keluar lah sesuatu yang tak disangka dari mulutnya.

"The two of you are a wonderful married couple…"Pujian lelaki asing itu buatkan badan mereka mengeras.

Aqila menelan air liur lalu geleng dengan laju."Uncle Qoiz I think uncle misunderstood we are not husband and wife. I'm sorry, I just don't want any slander(fitnah) to happen"

Muka lelaki asing itu berubah terkejut tapi ada juga muka kecewa.

"Ouh! I'm sorry I didn't mean it. I just saw you two as having similarities, more like a match..."Ucap lelaki asing itu.

"It's okay uncle. Uncle just misunderstood, right?"Kata Darwisy lalu tersenyum kecil.

Senyuman terukir di bibir lelaki bermata kelabu itu lebih tepat Qoiz orang yang bakal tour mereka.

"Yeh…i'm so sorry hmm whatever I think we have to move now, we've been standing here for a long time, you both must be tired and haven't prayed yet, right?"Ucap tua Qoiz.

Darwisy mengangguk lalu menarik beg bergerak ke kereta tapi itu membuatkan Aqila Tercengang.

Aqila berkerut dahi sambil menggaru kepala aik!Darwisy ni buta ke.

Nak tahu kenapa?sekarang ni Darwisy dengan selamba nya tarik beg nya dan galas satu lagi beg dia.

"Eh! Darwisy tak perlu saya boleh bawa!"Bantah Aqila dengan cepat kejar langkah Darwisy.

Darwisy nya dasyat beg dia satu itu pun beg galas dan ringan dasyatnya beg dia Uncle Qoiz.

"Biarlah kau tak reti terima kasih ke?lebih baik kau diam!"Datar Darwisy.

Suara Datar Darwisy membuat kan Aqila terdiam lalu menunduk dan mengikut saja langkah Darwisy.

Dari dia asyik kena marah je semua benda dia buat salah then apa yang betul!.

Aqila memuncung bibir di sebalik purdah nya Hish! sakitnya lah hati dengan jantan batu ni.

Aqila memuncung bibir di sebalik purdah nya Hish! sakitnya lah hati dengan jantan batu ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
OUR DESTINY [C]Where stories live. Discover now