Bazı Ruhlar evvelden bilirler birbirlerini...
∞/6
Sonunda yurda geldiğimiz de Naz artık benimle hiç konuşmuyordu. Evine gideceğini söyledi. Yarın 29 Ekim'di ve sonra 15 tatil olacaktı bende inşallah tatilden dönüşte medresede olacaktım. Yani ilk önce izin almam gerekiyordu ama bu saatten sonra ben zaten oraya aittim.
-Naz bir şey demiyecek misin?
Konușmayacak mıydı yani, iyide ben kötü bir şey yapmıyordum.
-Demeyeceğim. Ayrıca Ailen izin vermesin diye dua edeceğim.
Anlamadım...
Başka bir şey söylemedim çünkü odadan çıktı bende hızlıca hazırlandım çünkü arkadaşım beni bekliyordu.
Medreseye gidecektik.
Annemi arayıp haber verdikten sonra yola çıktık. O kadar heyecanlıydım ki ayaklarım birbirine dolanıyordu. Acaba nasıl bir yerdi genelde böyle yerlerin katı kuralları olurdu acaba orası da öylemiydi?
-Ne düşünüyorsun?
Her şeyi diye bir cevap versem ne diyebilirdi ki.
-Bilmiyorum acaba ailem izin verir mi?
-Bunu senin daha iyi bilmen gerek sence ne derler?
Peki babam kesinlikle izin verirdi ama annem biraz zorluk çıkaracak gibiydi çünkü o doktor yada hemşire olmamı istiyordu, öğretmen olmamı bile beğenmiyordu, kaldı ki hoca olmak isteyecektim.
Çok ama çok uğraşmam gerekiyor.
-Babamdan yana sorun yok ama annem istemeyecektir.
-Olsun önemli olan senin istemen sen kalbini bu yol üzere sabit tut, Allah ona bir adım atana bin adım atar. Rabbine güven.
Sonuçta benim bu yolda yürümeme imkan veren de oydu.
-Haklısın, Allah razı olsun.
-Amin cümlemizden.
Sessiz geçen yürüyüşün ardından sonunda medreseye geldik kapısında Bismillahirrahmanirrahim yazıyordu. Zile bastık ve; Kalbim o kadar hızlı atmaya başladı ki arkadaşım sesini duyuyor mu merak ettim.
Sonunda kapı açıldı,
Her anlamda...Güzeller güzeli yüzünden adeta nur akan bir hoca bana bakıyordu bu benim hocamla ilk göz göze gelişim di. Rabbim ayırmasın. Kendisi o kadar hoş görünüyordu ki nutkum tutulmuştu.
-Selamünaleyküm Hocam.
Arkadaşımın konuşması ile gerçekliğe döndüm ve bende selam verdim.
-Aleykümselam kızlar hoş geldiniz.
O kadar güler yüzlü bir insan ki...
-Hoş bulduk hocam gelebilir miyiz?
-Buyrun.
İçeriye adım attım ve hocamızın yanında birinin daha olduğunu gördüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Vaveyla-L
Художественная проза"Ey Gönül! Şimdi sorarım sana, hangi Aşk daha büyüktür? Anlatılarak dile düşen mi, anlatılmayıp yürek deşen mi?" "Şems-i Tebrizi"