Harry bütün hafta sonunu Ron ve Hermione ile geçirdi, ne pahasına olursa olsun Slytherin'lerden kaçındığının farkında bile değildi. Hermione ne demişti? 'Uyum sağlamaya çalışmalısın.'
Ama zordu. Slytherin'de sürekli dedikoduların konuşulmasına alışkın değildi ve oturma odasına girerken birdenbire biten fısıltılar duyuyordu. Bulanık ve Ölüm Yiyen sözcüklerini her yerden duyabiliyordu. Ve döndüğünde dar bir çizgi halinde kapalı ağızlar ve iri, temkinli gözler görüyordu.
En önemlisi, onunla toplantı yapmayı bırakan Voldemort'tan kaçınıyordu - görünüşe göre ilgisi solmuştu. Harry aynı şekilde devam etmek istiyordu: sıkıcı, vasat ve göze çarpmayan bir öğrenci gibi görünmek.
Pazartesi Harry zamanının çoğunu kütüphanede arkadaşlarıyla saklanarak ve zaman yolculuğu hakkında bilgi bulmaya çalışarak geçirdi. Çok azını yararlı bulmayı başardı, bu yüzden kütüphanecinin gözünde utanmaktan fazlasını hissetti. Ama Hermione'nin söylemekten hoşlandığı gibi, birdenbire dersleri ve bir bitiş sınavı olmuştu.
Ron programı karşılaştırarak, "Birlikte KSKS-mız var," dedi. "Ve İksirler ve Büyüler "
Ve Harry'nin şu anki programı Biçim Değiştirme (Slytherin/Hufflepuff) ve Bitkibilim (Slytherin/Ravenclaw) idi.
Bitkibilim ilkti, bu yüzden Harry mahzun bir bakışla diğer Slytherin'leri seralara kadar takip etti. Cübbesinin alt kısmı yerde sürüklenerek çamurlu çimlere değiyordu - bütün hafta yağmur yağmıştı ve şimdi bölge ıslak ve bataklıktı. Ders, daha önce hiç bulunmadığı yedinci serada yapılacaktı.
İçeri girdiklerinde seranın boğucu nemi onları karşıladı. Harry çevreyi göremeden önce buğulu gözlüklerini çıkarıp cüppesine silmek zorunda kaldı. Bazıları ince ve uzun, tavana kadar uzanan, diğerleri ağaç kadar kalın ve çok daha kısa olan çok sayıda bitki alanın her santimini kaplıyordu. Hepsi, her nefeste birçok yaprağı açılıp kapanan hareketli sarmaşıklara dolanmıştı. Uzun bir tane Harry'ye tehlikeli bir şekilde yaklaştı ve kafasının yakalanmasını önlemek için aşağı eğildi.
"Evde hiç Bitkibilim çalıştın mı?" diye sordu Abraxas Malfoy. Pahalı kıyafetleri ve solgun, aristokrat yüzüyle yanında yürürken, böyle bir ortama hiç yakışmıyordu. Tavuk çiftliğindeki bir kuğu gibiydi.
" Fena halde. Çoğunlukla teori okuyor ve yakınlarda yetişen zararsız bitkileri inceliyorduk" Harry yüzünü buruşturdu, o kasvetli zamanlara geri dönüyormuş gibi yaptı ve Abraxas anlayışla başını salladı.
" Bu yıl etçil ağaçları öğreneceğiz. Hatta birkaç tanesini parçalamaya çalışacağız." Seranın arkasındaki beş koyu renkli ağacı işaret etti. Kabukta, içinden yapışkan yeşil bir maddenin sızdığı ve dalların bir yel değirmeninin bıçakları gibi çırpındığı derin kesikler görülüyordu.
Harry ağaçlara bakmakla o kadar meşguldü ki profesörün girdiği anı kaçırdı. Abraxas'tan bir sarsıntı hissederek döndü ve öğretmene baktı, onun yaşlı, yıpranmış yüzünü ve tamamen geriye taranmış gri saçlarını fark etti.
"Dikkat, öğrenciler! Bugün ağaçlarla devam edeceğiz," dedi yaşlı adam eğilmeden sertçe. "Profesör Slughorn'un bir an önce zehire ihtiyacı var."
Harry'i görünce bir an durdu.
"Yenisin, değil mi? Etobur ağaçlarla uğraşacağız. Sorusu olan?" Harry başını sallayınca, profesör diğer öğrencilere dönerek hemen devam etti, "Bugün hepinizin maskeye ihtiyacı olacağını hatırlatırım."
Ejderha derisi maskeleri ve eldivenler taktılar. Profesör Beery asasını namluyu kesmek için kullandı ve bu kesinlikle Harry'nin işini kolaylaştırdı. Tam olarak iki metre uzakta durmak ve sürekli dalları izlemek zorunda kalıyordu: Çaresiz titremeleri nedeniyle, tek bir inçlik ağaç kabuğu görünmüyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
RUHLAR NEDEN OLUŞUR // TOMARRY ÇEVİRİ
Ficção AdolescenteTAMAMLANDI Bellatrix'in mahzenindeki gizemli bir eser, Harry, Ron ve Hermione'yi geçmişe götürür.