-23-

442 39 5
                                    

"İşe yaramaz" dedi Hermione hayal kırıklığıyla. "Yani, gerçekten..." Saçını yüzünden çekti.  Gerçekten ruhumu nasıl bir araya getireceğimi bilmediğimi mi düşünüyorlardı?" Açıkçası bu mümkün değil. Tom Riddle'ın fazladan bir parça yapmış olması veya yanında taşımak için başka bir madalyon satın almış olması pek olası değil!"

Ron homurdandı ve Harry alaycı bir şekilde sırıttı.

"Yani..." yüksek sesle nefes aldı. “Yalnızca üç seçeneğimiz var: ölüm laneti, basilisk zehri ya da cehennem ateşi."

Saatlerdir kütüphanedelerdi. Bir zamanlar düzenli olan kitap yığını artık masanın üzerine dağılmıştı; bir yığın antika folyoyu, kırık kalemlerden ve kullanılmış parşömenlerden oluşan bir armadayı zar zor tutuyordu. Harry kendine en az üç fincan kahve koymuştu ama kafası hâlâ zonkluyordu ve kelimenin tam anlamıyla ikiye ayrılıyordu.

Ron esnemesini bastırarak yavaşça ona döndü ve tamamen sakin bir şekilde sordu:

"Yani zehirlenerek ölmeyi mi yoksa diri diri yakılmayı mı istiyorsun? Eski güzel Avada muhtemelen sende işe yaramayacak. Evet, ilk seferde işe yaramamıştı"

"Ah, çok komik," diye homurdandı Harry. “Ve evet, zehirlenme kulağa daha iyi geliyor. Muhtemelen hiçbir şey hissetmeden bayılacağım."

Ron ciddi bir şekilde başını salladı.
"Üzülme. En iyi arkadaşın olarak kafana sopayla vurabilirim ve her şey biter."

Hermione: "Ron! Hiç komik değil…'

Ron: "Öyle mi? Bir ölüm laneti onu hayatta tutar mı sence?"

Onlar tartışırken, Harry pencereye döndü. Hagrid'in kulübesi uzakta hafifçe parlıyordu; buzlu camın arasından bulanık görünen sarı bir ışık vardı. Kütüphanedeki masalarının üzerindeki küçük çobanpüskülleri, parıldayan şamdanın çevresine yumuşak bir şekilde dolanmıştı.

"Hagrid'i ziyaret etmeliyiz.'

Hermione ve Ron tartışmayı hemen bırakıp ona döndüler.

"Öhöm, bu..." Ron'un kaşları çatıldı. "Onu çok korkutacağımızın farkındasın, değil mi? Şu anda sadece on beş yaşında."

"Biliyorum." Harry başını salladı. “Ama bugün Noel ve çok yalnız olmalı. Ayrıca..." Kalbi bir anlığına göğsünün içinde sıkıştı. "Hagrid tatil boyunca Hogwarts'ta kaldı, bu da babasının çoktan öldüğü anlamına geliyor."

Hermione'nin rengi soldu.

Ron öfkeli bir şekilde, "Vay canına dostum, gerçekten çok iyisin," dedi. "Başka moral bozucu haberin  var mı?"

Harry onu görmezden geldi.

"Onu resmi olarak temize çıkaramayız," dedi acı bir ifadeyle, "Çünkü elimizde fiziksel kanıt yok. Ve kabul edelim ki kimse bu davayı tekrar gündeme getirmek istemez. Ama onunla konuşabilirdik; onu bir tür canavar ya da ucube olarak görmediğimizi açıkça belirtebilirdik. Kimsenin onu sevmediği korkusunu ortadan kaldırabilirdik ..."

Hermione'nin bakışları yumuşadı.

"Bu iyi bir fikir, Harry," diye onayladı, çoktan bir yığın parşömeni çantasına koyarken. "Neyse, Hagrid'siz bir Noel Noel değildir. Onun bizim Hagrid'imiz olmadığını biliyorum  ama belki de onu daha iyi tanımamızın zamanı gelmiştir. Aksi takdirde tüm anılarımız anlamsız kalacaktır."

"Evet, ama büyük ihtimalle ona hıçkırık veririz," diye derin bir iç çekti Ron. “Yarı dev olmasına rağmen isterse bizi bükebilir."

Harry onaylayarak kıkırdadı.

RUHLAR NEDEN OLUŞUR // TOMARRY ÇEVİRİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin