"Evet Burak, yaşlı adam [ 5 ] attı ve sen [ 20 ] attın. Yaşlı adamın +1 bonusu olduğu için toplam [ 6 ] oldu. 20 ile 6 arasında 2 tane 5 olduğu için sonra güç zarı için atacağın zara +2 bonus eklenecek. Biraz karışık ancak sıkıntı yok çünkü bütün hesaplamayı ben yapacağım. Siz de zamanla alışırsınız" dedim ve devam ettim.
"Çektiğiniz bu zarlar çeviklik içindi. Hatırlarsanız karakter oluştururken size verdiğim 3 stat puanını istediğiniz statlara dağıttınız. Millet bana stat puanlarını okur musun lütfen" dedim.
Hasan sanki hep bu anı bekliyormuş gibi ileri atıldı.
"Güç 0
Çeviklik 0
Dayanıklık 0
Zeka 3
Farkındalık 0
Karizma 0"Wow....
Hasanın bu kadar dengesiz bir karakter kağıdının olduğunu bilmiyordum.
Resmen inek karakter oluşturmuş.
Selman, Hasana dönüp "Karakterin büyücü mü?" diye sordu.
Hasan göğsünü kabartarak, "Zekaya verdiğim 3 puan sayesinde mana puanım 40 oldu. Bildiğiniz gibi mana sihir kullanmak için yakıt gibidir. Aynı arabalar gibi mesela tofaş mazot kullanır ama dizel araba..."
Burak sözünü kesti, Hasanın boş konuşmalarına hiç sabredemiyordu.
"Benim stat puanlarım
Güç 2
Çeviklik 0
Dayanıklık 0
Zeka 0
Farkındalık 0
Karizma 1"Selman araya girdi. "Neden çevikliğe hiç puan vermediniz ki. Oyunda en önemli şey çeviklik. O olmazsa hamleleriniz başarılı olmaz. Yaşlı adam bile çevikliğine 1 basmış baksanıza... Mesela benim statlarım:
Güç 0
Çeviklik 3
Dayanıklık 0
Zeka 0
Farkındalık 0
Karizma 0" dediHer neyse, takım oyunlarında bu tarz dağılım fena değildir ancak bireysel düşündüğümüzde dengesiz yapmışlar dağılımı.
Hepsi birbirinin eksiğini kapatıyordu. Ancak Dayanıklılık ve Farkındalığa puan veren yoktu hiç.
Kırılgan ve bir o kadar da yıkıcı bir takım...
Neyse beni bağlamaz.
Sonuçta ben anlatıcıyım.
Bu yaşlı adam sadece başlangıç. Daha krallıkların savaşı var.
O zamana kadar seviye atlayıp açıklarını kapatırlar.
"Tamam beyler sıkıntı yok. Şimdi yaşlı adama dönelim."
Selman, "Ben artık harekete geçebilir miyim?" diye sordu.
Sonuçta o yolda sadece Burak yürümüyordu. Üçü birlikte yürüyordu.
Hasan, "Siz dövüşün ben size tezahürat yapacağım" dedi.
Burak, "Senin zekaya 3 puan basan kafanı sikeyim" dedi.
Hasan, "İleride küçük gördüğün o zeka, aratır kendini çok fena"
Burak hariç hep birlikte "Ooooyyy.." dedik.
Hemen lafa daldım. "Burak yeter! Hamleni yap çabuk, iki saattir yaşlı amcayı dövemedin" dedim.
"Tamam" dedi Burak. "Geri eğilmiştim. Yumruğu atlattıktan sonra vücudumu öne büküp bütün gücümle adama kafa atacağım." Alnının üst ucunu gösterip, "Tam burayla vuracağım" dedi.
Verdim zarı.
Salladı.
Attı.
Yuvarlandı zar.
Sonuç: [ 11 ]
Zarı aldım masadan.
"Yaşlı adam için çekiyorum" dedim.
Selman, "Eğer bu vuramazsa ben de saldıracağım." dedi.
Zarı salladım.
Hasan "Bu saldırırken ben de 'yapabilirsin Burak!' diye bağıracağım" dedi.
Bıraktım
Sonuç: [ 8 ]
Burak zafer edasıyla yumruğunu sıktı. "Önceki turdan +2 bonusum vardı. Yani aradaki fark 5 oluyor. Yaşlı adam 8, ben ise toplam 13... Yani güç zarı için ekstra +1 im var" dedi.
Ben de ekledim. "Güç statına 2 puan vermiştin. O yüzden + 2 puan da oradan gelecek. Şimdi 6'lık hasar zarı çekiyoruz." dedim.
Oyuncu veya değil, her karakterin can miktarı olur.
Normal bir insanın can miktarı 10'dur.
Yaşlı bir adamın ise 8.
Dayanıklık statınıza verdiğiniz her puan, bu can miktarını 5 puan arttırır.
Ancak gruptaki kimse dayanıklılık puanı kullanmadığı için hepsinin canı 10...
Neyse.
Hasar zarı atacağız.
Hasar zarı 6 yüzlüdür.
Burak aldı zarı.
Sırıtarak, "Bakın şimdi adama nasıl da tek atıyorum. 5 atarsam adam tek yiyor." dedi.
Salladı zarı.
Bıraktı.
Zar ŞAK! diye hiç sekmeden yapıştı masaya.
Sonuç: [ 2 ]
"En azından güzel oturdu." dedim.
Diğerleri bana onay vererek kafalarını salladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
20'lik Zar (S.FİNALİ)
FantasiBirlikte "Role Play" adı verilen fantastik kutu oyunu oynayan 4 arkadaş oynadıkları evrenin içerisinde bulur kendilerini. Senaryoyu bitirip gerçek dünyalarına geri dönebilecekler mi? Yoksa uyum sağlayıp keyiflerine mi bakacaklar. Ya da başarısız olu...