Ben yüzümü yerden kaldıramıyorken Akın bey keyifle kahvaltısını yapıyordu, arada ağzıma attığım her lokma sanki taş gibi mideme çökmüştü.
"Dün için kusura bakma, aniden parladım sana. Bir daha dikkat ederim, amacım zarar vermek değil."
Kaşlarını kaldırıp alaylı bir bakış attı yüzüme, ekmeğine tereyağını sürerken keyifli bir sırıtış vardı dudaklarında.
"Adım üzerine bahse girerim ki, ilk kez birisinden kendi isteğinle özür diliyorsun. Sesin tahtadaki tebeşir sesi gibi, zorlanmaktan yüzün kızardı."
Bana bakarak güldüğünde bunu kaçırmamak için kıvrılan koyu renkli dudaklarına baktım, böyle güleceğini bilsem her gün özür dilerim ondan.
Bu adam benim tüm ayarlarımla oynarken, ateşe çekilen pervane böceği gibi her an daha çok çekiliyordum ona. Keyifle balı da sürüp ısırdı ekmeğini, lokmasını çiğnerken bile gülümseyerek bana bakıyordu.
Tam şu an beni vursa gıkım çıkmazdı, karşımda dudaklarındaki içimi eriten gülümsemesiyle silah çekse bana gözüm o dudaklardan kopmazdı.
İki üç lokma yediğim sofrada Akın doyana kadar oturup onu izledim, tatlı tatlı sırıtarak keyifle yiyordu. Gözü elindeki alyansa takıldı bir an, buruk bir tebessüme dönüştü gülüşü.
Sürdüğü ballı ekmeği de bırakıp kalktı sofradan, biraz uzaklaşıp sigara yaktı ve dumanını başını göğe kaldırarak yukarı üfledi. Hipnoz olmuş gibi onu izliyordum, kırdığım pipomun özlemiyle elimi cebime attım. Tabi ki boştu, yenisini bulmak çok zordu.
Bir süre sonra masaya gelip oturduğunda yüzü sıkıntılıydı. Bana bakıp kafasını çevirdi, sonra geri döndü.
"Devran reis, hak veriyorum sana. Beni burada tutmanı da anlıyorum ama bir süre çiftliğe gitmem lazım. Bahçedeki güller solmak üzeredir, dilsiz kulların acı çekmesine sebep olmayalım. Biz gitmesek bile birilerini yollayabilirsin, kuruyacak zavallılar."
Başımla onaylayıp Osman'ı aradım.
"Akın beyin çiftliğe bir bahçıvan tutun, işinin ehli olsun. Bir tek çiçek bile solarsa hesabını bana vereceğini bir güzel anlat adama, anladın mı koçum?"
Cevap vermesine fırsat vermeden telefonu kapatıp Akın'a baktım, yüzünde masum bir gülüş vardı. İçim yanarken çayımdan bir yudum alıp fırtınalı gözlere bakmaya devam ettim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ateşe Ateşle
General FictionTorununun suçu yüzünden kaçırılan Akın Kaçırdığı adama umutsuzca aşık olan Devran