17. bölüm

2.3K 145 3
                                    

Gözlerimi kısarak Osman'ın verdiği kağıda bakıyordum, Akın beyin ölen eşi ile olan bir fotoğrafıydı. Belki kafamda kuruyordum ama hiç öyle mutlu durmuyorlardı. Fotoğraftan bile belli olan bir soğukluk vardı aralarında.

"Gülendam hanıma aşık gibi durmuyor, yüzü düşmanına bakar gibi sanki. Bana mı öyle geliyor Osman, ne sikim çeviriyor bu adam." Osman fotoğraftaki suratsız ve daha genç olan Akın'a baktı.

"Reis, sanki kavgalıdan beter gibi duruşları. Yanlış mıyım?" Kafamı olumlu anlamda salladım.

Evini talan etsem de, karısının bir fotoğrafı bile yoktu evde. Beni daha da bilinmezliğe sürükleyen bu durum canımı sıkmıştı. Osman'ı yollayıp eski bir tanıdığı aradım, Denizoğulları ile ahbaptı.

"Alo, Şevket agam nasılsın, iyisin inşallah? Ben iyiyim, sana bir konuda rahatsızlık verecektim."

"Ne demek can kardeşim, söyle emrin başım üstüne." Kafamı salladım hafifçe.

"Eyvallah agam, bu Denizoğlu Akın hakkında ne biliyorsun? En ufak bir bilgi bile işime yarar, kimdir, nedir, necidir, ölen karısı hakkında bile ne biliyorsan öğrenmem gerek."

İsmini iki kez tekrar etti ve anlatmaya başladı. Ben de içimi ferahlatan şeyleri dinlerken gittikçe sinirim yatışıyordu.

"Şimdi can kardeşim, bu adam babasından devraldığı şirketi borçtan kurtarıp iki sene içinde toparlamış adam etmiş. Yirmi olmadan evlendirmişler iş icabı, aile zoruyla bir de çocuk olmuş. Karısı bunu parası için kullanmış uzun zaman, sonra bu duymuş genç bir adamla karısı... tövbe estağfurullah... işte oğlu falan bayağı serpilmişti. Yolladı karısını ücra bir yere, kadın sinir hastası olmuş orda. İntihar etmiş, yedirememiş parasızlığı."

"Sağol Şevket, torunu hakkında bir bilgin varmı peki?" Bir süre durakladı, bir genç kız sesi geldi.

"Antalya Serik'te ufak bir mahallede kalıyormuş, geçen hafta dönmüş ülkeye." Kafamı salladım hızla.

"Sağol agam, sana borçlandım. Bir ara gel de kuzu çevirelim." Gür bir kahkaha attı telefonun diğer ucunda, onaylayıp gülerek kapattı telefonu.

İyiden iyiye kafam karışırken önce torununu halletmeye karar verip çocukları bilgilendirdim. Pipomu doldurup ateşlerken aklımda binbir tilki dönüyordu.

Ateşe AteşleHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin