(37) Portakal Fidanı

2.5K 139 50
                                    

"Ne ara gerçekleşti bu olay?"

"Yani..."

Muhittin çıldırırmış gibi ellerini kaldırıp kıvırcık saçlarının arasına doğru daldırdı, saçlarını çekiştirerek geri bıraktı ve bakışlarını kısa bir süre bana çevirerek boğazını temizleyip Hasibe Halama döndü.

"Teyzecim aman ablacım... doğru düzgün anlatsana şu olay nasıl oldu?"

Hasibe Halam mala bakar gibi Muho'ya baktı.

"Mal mısın Muho? Sana nasıl çocuk  olduğunu mu anlatayım?"

Gülüşümü saklamak için başımı yana çevirip ağazımı elimle kapattım ama maalesef ki dayanamadım.

Bir anda domuzların seslerini çıkarmaya başladım.🐽

"Nığh nığh hahahha!"

Muhittin ayağındaki pembe tüylü terliği çıkartıp sertçe kafama doğru fırlattı. Tam terlikten kaçayım diyerek kafamı eğerken, kafam masaya çakıldı. Kafamı tutarak geri kaldırdığımda bu sefer de Muhittin'in attığı terlik kafama gelince dengemi şaşırıp oturduğum sandalyeden arkama doğru düştüm.

"Ağğğ! Başığğmmm!"

Bağıra çağıra zırlarken annem bir anda balkona çıkıp yanıma doğru koşuşturmaya başladı.

"Kızığğm! Aslığğ, ne oldu?!"

"Teyze dikkatli ol, yerleri daha yeni sil-"

"Beliğğmm!"

Muhittin söylediğini bitiremeden annemde yanımdaki portakal saksısının üstüne düşmüştü ve Muhittin'in yeni sildiği yerleri mahfetmişti.

"Yaktım çıranı Muhittiğğn!"

Annemin belini tutarak söyledikleriyle ben, Muho, Hasibe Halam mal gibi gülmeye başladık.

Hojam ben anlayamadım.

"Kız Hasibe! Sen hamile değil miydin?"

Annemin bir anda belindeki ağrıyı unutup söyledikleriyle herkes gülmeyi kesip Hasibe Halama döndü. Hasibe Halam anneme lan sende bi s- bakışları atarak boğazını temizleyip balgamını portakal saksısından firar eden toprağın üstüne tükürdü.

Bu ne medeniyetsizlik.

"Evet, öyleyim."

"Kimden gız?"

Muho nerenin olduğunu bilmediğim ağızla Halama o can alıcı soruyu sordu; tabiki kimse cevap vermesini beklemiyordu.

"Şey.. Aslı'yı istemeye gelen getir kuryesi..."

Getir kuryesi aşkı arayayım derken tavuk bokuna basmış aw.

"Ne?"

"NE!"

"NE?"

Muhittin, ben ve annemin verdiği tepkiyle Halam gözlerini kaçırdı.

"Merak etmeyin.. imam nikahımız vardı."

Üçümüz de birbirimize bakıp oh, çok şükür bakışları attık.

"Ama bu suçlu olduğun gerçeğini değiştirmez. Bizden habersiz nikah kıymak da ne demek, deseydin şöyle ahamlı şahamlı düğün yapardık."

Annemin dedikleriyle onaylayan mırıltılar çıkardık, herkesten gizleyebilirdi ama bizden gizlemesini beklemezdik böyle bir şeyi. Ziraa biz ona köstek değil, destek olurduk her konuda. Evlenmek veya çocuk sahibi olmak ayıp değildi; bizim tek kırgınlığımız birisinden hoşlandığını bilmemekti. Tabiki evlenmeden de saçma sapan ilişkilere girmesini önermezdik. Her şeyin bir sınırı vardı; bu özgürlükle alakalı değildi, bu ahlakla alakalıydı bana göre.

"Korktum."

"Kimden, Neyden, niçin korktun Halam? Biz senin yanındayız, söyle canını sıkan bir şey mi var?"

"Mehmet'in annesi, yani getir kuryesi.. işte herneyse. Bizim evlenmek istememize karşı çıktı, bizde gizlice hem resmi nikah hemde dini nikah kıyıp herkesten gizlice evlendik."

Derin bir nefes alarak üzgünce Halama baktım. Ne kadar birbirimizle anlaşamasak da o da mutlu olmayı hakeden milyarlarca insandan sadece birisiydi.

"Üzülme Hasibe, biz senin yanındayız. En doğru kararı vermişsiniz bence, siz sonuçta başkalarını menun etmek için evlenmiyorsunuz."

Annemin burukça gülümseyip söyledikleriyle içim burkulmuştu, ziraa annem bir tarafı kırık bir kadındı. Halamın ve annemin gözlerinden yaşlar süzülürken ikisinide koltuğumun altına alıp sarıldım.

Umarım koltuk altım kokmuyodur. Öğk.

"Canlarım benim..."

Muhittin gözleri yaşlı bir şekilde bize bakarak burununu  sümsürdü ve o da gelip bize sarıldı. 

"Ağlamayın prensesler, ben varım burada, dağ kadar olamasam da."

"Muhittin seni yerim sıçmam çocuk."

Hönkürerek ağlarken birbirimize sıkıca sarılıyorduk, bir anda duyduğumuz çığlık sesiyle neye uğradığımızı şaşırdık.

"Portakal fidanığğm! Anneğğ, portakal fidanımı kırmışlağğr!"

Cevriye'nin bağırarak ortama girip, duygusal anın içine sıçmasıyla sarılmamızdan ayrılıp saksıdaki portakal fidanını iyice toprağından çıkartıp balkondan aşağı attım.

Nereden bilebilirdim ki Cihan'ın kafasına geleceğini...

Bitiş.

Bölüm nasıldı? Mdmxmxm

🦋🧚‍♀️

Mafya'ymış  |  YARI TEXTİNG Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin