(31) Tamirci

3.5K 221 77
                                    

"Sizden adam olmaz!"

Muhittin'le çekirdek çitleyerek sohbet ediyorduk, öyle bir dedikodu anlatıyordu ki dinlerken ağazım açık kalıyordu. Annem de bizim bu hâlimizi gördükçe homurdanıyordu.

"İkinizde bir iş bulup çalışın, ben hangi birinize bakayım!"

"Teyzecim sakin ol, ben ikimize de iş buldum. Hemde maaşı çok iyi."

Muho'nun rahatça söyledikleriyle bakışlarımı ona çevirdim. Bu aşağılık evde benim çalışmak isteyip istemediğimi soran yoktu, ben hariç herkes benim adıma karar veriyordu.

Bugünde bana yakalım aq.

Ters bakışlarımı Muho'ya dikerken onun bu duruma aldırır gibi bir hâli yoktu ama annem bu duruma çok sevinmişe benziyordu.

"Canım yeğenim, ben zaten biliyorum senin içindeki çalışma sevgisini. Sabah erkenden kalkıp gidin!"

Sona doğru sevinçten çığlık atar gibi konuşmuştu. Muho göğsünü kabartarak hafifçe sırıttı; gururlanıyor yirmilik velet.

"Bu arada, nasıl bir iş bu ?"

Muho bir bana bir anneme bakarak yanıtladı.

"Tamircide bir iş buldum, adam iki eleman arıyormuş. Bende kadın işçide olur mu ? Dedim. O da işçi olsun o bana yeter, dedi."

"Güzelmiş, gidin çalışın. Akşama kadar yatmaktan iyidir."

Aslında işi sevmiştim, yani arabaları severdim. Ben düşüncelere dalıp giderken Muho beni sertçe dürttü.

"Bilgilerini söyle de, formu doldurup adama gönderelim."

"Yaz bakayım, küçük."

Ben bilgilerimi söyleyerken Muho telefonuna kaydediyordu...

1 Gün Sonra

"Vidayı iyi sık kızım."

Ustanın söyledikleriyle vidayı daha da sıkılaştırdım ve arabanın altından altımdakini kaydırarak çıktım.

"Tamamdır usta."

Başını sallayarak beni onaylarken Muho mutfaktan elinde kahvaltı mazemeleriyle dolu tepsiyi getiriyordu. Elimi aç olan karnıma koyarak sıvazladım. Çalışmak yoruyor hacı, hele bu sıcağın altında hiç çekilmiyordu.

"Hadi gelin kahvaltı hazıır!"

Muho'nun sanki biz kendini görmemişiz gibi söyledikleriyle gözlerimi devirip yerimden kalktım. Ustayla masanın önüne gelerek-tekerleğin üstüne tahta koyularak yapılmış bir masa- yerdeki kartonlara oturduk.

Elimi yıkamamıştım çünkü asıl vitamin eline bulaşan kirdeydi. Ekmeği ortadan ikiye bölerek bir yarısını kendime alıp ortasını açarak peynir, zeytin ne varsa koydum.

Açlık böle bişi.

"Oğlum, genelde erkeklerin kol kasları daha kuvvetlidir ama senin kaldıramadığın tekerleği hanım kızım hiç zorlanmadan kaldırdı..."

Maşallah de usta, mezardakilerin yarısı nazardan...

Sırıtarak bizim çelimsiz Muho'ya baktım, koyunun gözleri gibi boncuk boncuk bakıyordu.

Ah Muhittin, çelimsiz kekim..

"Usta öyle deme, kırılıyorum..."

Muho'nun kırgın tavırla söyledikleriyle usta alay edercesine Muho'ya baktı. Bu bakış senden adam olmaz ama.. işte kıramadım bakışıydı.

"Tamam tamam, bir şey demedim. En güçlü sensin.."

Tamam reis, bu kadar abartmaya gerek yok. Anladık sen tehlikesin, tehlikenin içinden geldin, en tehlike sensin.

Ağazım dolu dolu yemeğimi yerken birisinin bağırmasıyla bakışlarımız ona döndü, bir erkekti.

"Buranın sahibi nerede! Burada araba yaptırmaya geldik!"

Tamam reis, bu kadar abartma. Tamam araban var, tamirciye geldin. En arabası olan sensin.

"Geldim geldim."

Usta giderken Muho'yla biz de arkasından gittik, genç yirmili yaşlarda Cihanım kadar olmasa da bir gideri olan yakışıklı bir beyefendiarabasıolanadam dı.

Adamın bakışları ustayı buldu ardından beni ardından da Muhittin'i. Ama bir sorun vardı; gözleri Muho'da çok oyalanmıştı.

Neller geçiyor aklımdan töv-

"Buyurun beyefendi, arabanız nerede?"

Ustanın söyledikleriyle bakışlarını Muho'dan alıp ustaya çevirdi.

"Ha?"

"Arabanız diyorum, nerede?"

"... dışarıda."

Adam anahtarı ustaya uzattı, usta da bize bakıp çay koysanıza ln bakışı attı. O iş Muho'nun olduğu için Muho hemen gidip çay doldurarak geldi. Adam sapıkça masum kekime bakıyordu. Muho çayı verirken adam bilerek Muho'nun eline temas etti.

Tabi bizim mal, hâlâ mesajı anlamamıştı.

"Sevgiliniz var mı?"

Adamın iş ciddiydi galiba xkmckdk. Muho bakışlarını adam çevirdi anlamsızca.

"Evet."

Adam bir süre üzüntüyle Muho'ya bakıp bakışlarını çekerek ustanın yanına gitti.

Bitiş.

🧚‍♀️🦋

You Tube hesabım;

@SrmaBekmezli

Abone olursanız sevinirim, şimdiden teşekkürler. ❤️

Mafya'ymış  |  YARI TEXTİNG Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin