2 Bulan Kemudian
________________Sebuah kereta yang menyusul masuk ke tempat parking di Batalion 19 PGA Cheras. Kereta milik Inspektor Ainul menyusul masuk memarking disitu.
Enjin kereta miliknya dimatikan, dia melangkah keluar daripada keretanya dengan lengkap beruniform celoreng PGA, langkah yang tegap Inspektor Ainul melangkah masuk ke balai itu.
Dua anggota mereka menyapa hormat kepada Inspektor Ainul dan dia hanya mengangguk sapaan hormat itu.
"Selamat Pagi Puan!" Sapa hormat dua orang anggota.
"Selamat Pagi! Macamana dengan kes penyeludupan dadah tempoh hari?" Tanya Inspektor Ainul kepada anggota yang berada disitu.
"Alhamdulilah Puan, semua suspek telah diberkas tetapi ketua mereka tewas."
"Hmm bagus! Tahniah atas kejayaan awak."
"Terima Kasih Puan!"
" Saya minta diri dulu!" Dengan segera Ainul meninggalkan dua anggota yang berada disitu. Langkah tegap Ainul menuju kearah bilik kerja.
Setelah beberapa minit dia berjalan menuju ke bilik kerja, Inspektor Kalisya yang sedang fokus dengan kerjanya ditemani seorang anggota berpangkat L/Koperal.
" Siapkan laporan ini, petang nanti saya nak semak balik!" Sapa Inspektor Kalisya tegas.
Pintu bilik kerja itu dibuka seluas-luas alam menandakan ada seorang yang sedang berdiri disebalik permukaan pintu itu. Mereka menoleh kearah pintu yang dibuka seluas alam itu.
"Assalamualaikum!" Salam diberikan oleh Inspektor Ainul setelah dia melangkah masuk kedalam bilik kerja itu.
"Waalaikumusalam."
"Waalaikumusalam Puan!"
Beg tangannya diletakkan diatas meja kerja itu. Dia melabuhkan punggungnya diatas kerusi dan menggapai laporan yang berada didepan matanya.
"Apa cerita hari ini? Ada apa-apa info tentang kes?" Tanya Ainul tenang. Kalisya bangun daripada tempat duduknya dan melangkah menuju kearah Ainul dan segera dia melabuhkan punggungnya diatas kerusi berhadapan dengan Ainul.
"Nul, aku dengar nanti ada pegawai lelaki baru yang akan diserap dekat sini, betul ke?"
Kening Ainul terangkat apabila Kalisya mengatakan tentang seorang pegawai lelaki baru yang akan diserap ditempat mereka.
Ainul menggarukan kepalanya tidak tahu tentang itu. Siapakah pegawai lelaki yang akan diserap bersama mereka.
"Aikk! Darimana kau dengar berita ni?" Tanya Ainul dengan suara yang lantang. Anggota mereka yang fokus dengan kerja itu memasang telinga mendengar dua pegawai mereka sedang rancak berborak.
"Aku dengar daripada perbualan Dsp Hasif tadi. Katanya daripada Tawau Sabah."
"Tawau? Sabah? Tu diaaa aihh! Tawau nuhh!" Begitu lantang suara Ainul apabila mendengar tentang itu.
"Iyo! Daripado Tawau Sabah."
"Kau rasa hensem tak dia?" Usik Ainul kepada Kalisya. Wajah Kalisya mula berubah kepada serius. Belum apa-apa lagi sudah bertanya tentang pegawai lelaki baru itu.
"Yang kau tanya aku dah kenapa? Aku bukannya girlfriend dia." Bebel Kalisya dengan suara yang lantangnya. Jelingan maut diberikan.
Tiba-tiba Dsp Hasif masuk kedalam bilik kerja mereka dengan wajah serius dan tegas. Dsp Hasif bersama seorang pegawai lelaki baru yang lengkap beruniform PGA.
"Selamat Pagi semua!" Sapa Dsp Hasif tegas.
"Selamat Pagi Tuan!" Sapa hormat mereka semua kepada Dsp Hasif. Seorang jejaka yang segak beruniform PGA berdiri disebelah Dsp Hasif dipandang kosong oleh pegawai dan anggota yang berada disitu.
YOU ARE READING
He's Mine Mr PGA (Inspektor Azreel Huq)
ActionInspektor Azreel Huq X Herlina Ayuni _____________________________________ Azreel Huq seorang pegawai polis berpangkat Inspektor didalam unit Pasukan Gerakan Am di Tawau Sabah. Seorang yang bersikap ramah dan lemah lembut dengan orang sekelilingnya...