Beğenmeyi ve satır aralarına yorum yapmayı unutmayın.
İsteme sırasında konuşulan konulara bile odaklanamıyordum. Hasta olmamı bir kenara bıraktım bedenim korkuyla titriyordu. Ömer bile bendeki değişimi fark edip çattığı kaşlarıyla izliyordu.
"Abe saan diyiler. " Mine'nin beni dürtmesi ile kendime geldim. Muhtarın meraklı bakışlarını görünce zor da olsa kendime geldim.
"Gusura bahmayasın mıhtar. Ne diyidin?" Kahvesinin son yudumunu aldı. Bu arada Samet'in yüzünü buruştura buruştura kahveyi içmeye çalıştığını gördüm. Arada Mine'ye attığı kaçamak bakışlardan tuzun fazla geldiği belli oluyordu.
"Allah'ın emri peygamberin kabriyle kardeşini oğluma istiyorum. Şimdi ufak bir nişan yaparız. Yaza da düğün. " gözlerim korkarakta olsa anneme kaydı. Evin erkeği gibi davransam da değilim ve son söz annemde biter. Evin erkeği olmuş olsaydım büyük ihtimalle ben ne dersem tamam diyeceklerdi.
"Nişanı yapah emma düğün için böyüğü behlemeh doğru gaçar. Bizim oralarda böyüh evlenmeden göçüh evlenemez. " Samet'in gözleri hızla bana döndü. Öyle bir bakıyordu ki elinde olsa şimdi evlendirip önünü açacak. Diliyle dudaklarını yalayıp hızla konuştu.
"Aslında Seda oğlunuza uygun bir gelin. Eğer kız arıyorsanız..." devamını getiremedi çünkü Ömer çocuğun yanını deşti resmen. Bense gözlerimi yumdum. Bu akşamın sonu annemle kavga ederek bitireceğim belli.
"Seda gimdir?" Annemin imalı sesiyle zorda olsa ona baktım. Dudaklarını birbirine bastırıp gözlerini pörtleterek aslında bana mesajı veriyordu. Resmen sen bittin diyordu bana.
"Mahalledendir ana. Mevzu Mine'dir. Vereh mi?" Annem beni umursamadan mıhtara döndü.
"Diyeceğimi diyim mıhtar. Beklisez böyüğü gabul edih. " ensemden akan teri silmemek için kendimi kastım. Gerginlikten düşüp bayılacağım resmen.
"Kabul ediyoruz. " Samet hala bana bakıyordu. Seda'yla aramı yapmayı kafaya koyduğuna eminim.
"O zaman verih gızı. " annemden önce ben atıldım. Sonra arkadan lafım çıkar. Anası bile oğlunu dinlemez diye. Malum erkeklerin olduğu yerde kadınlara söz düşmez diye bir düşünce hakimdi. Oldukça saçma bir düşünce.
Samet onunla yaşımın aynı olduğunu unutup anın heyecanı ile biten fincanını kenara bıraktı ve gelip elimi öpüp alnına koydu. Mine yanımda kıkırdayana kadar Samet yaptığını fark etmemişti bile. Şaşkınlığıma rağmen gülümsedim.
Mine de kısaca büyüklerin elini öptü ve o gün fazla oyalanmadan evden çıkıp gittiler. Geriye annemle kaldık ve ikimizde aynı odada gergince birbirimize bakıyorduk.
"Gızım. " annem sonunda konuşma cesareti bulup seslendi. Halbuki ona bakıyordum. Kendi kafasında ne düşündüyse kaşları derinden çatıldı. "Bah bilim erkeh olmah zorunda galdın emma bu iş böyle devam etmi. Elin oğluyla hep dip dibesin. Seda denen gız gimdir bilmim emma bah adın çıhmış. " susana kadar sadece dinledim. Seda mevzusunda sadece kaşlarım havalandı. Seda'yla adım çıkmış dediği sadece Samet'in saçma zırvalıkları.
"Ben ne yapacağımı bilim ana. Sen gafan yormayasın. " annemin sakinliği buraya kadardı. Erkek evladı olsaydım bu sözümden sonra susacaktı ancak sırf kız olduğum için umursamıyordu.
"Sen ne yapacağını bilmisin. Nerde görülmüş gız gısmının o gadar erkeh içine girdiği. Gahvede işin nedir? Hayde anlim bizi gorumah için girdin bu gılığa emma sen haddini aşisin. " hiddetle oturduğu yerden kalkıp parmağını savura savura bağırdı. Bu mahalleye geldiğimizden beri içinde tuttuklarını kusuyordu resmen.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kırmızı Gül
Narrativa generaleDoğudan kaçıp gelen kızın annesini ve kız kardeşini korumasını anlatan bir kitap. Eski dönemlerde geçen bu kitap hem erkek kılığında dolaşmak zorunda olan kızımızı hem sıcak mahalle ortamını hem de yaşayacağı zorlukları anlatıyor. Gül'ün, Aliş olma...