chapter9♡

9K 253 20
                                    

Megat Adam membuka pintu kereta untuk Qaira . Rayna dan Faliq memandang kedua pasangan tersebut sambil tersengih sweet nak mampos !!

" Amboi Tuan Megat bukan main noh sweet dengan kawan kami ni " ujar Faliq sambil dia menampar bahu Qaira perlahan .

" please don't touch my wife.   " arah Megat Adam dengan nada dingin .

" Garang nak mampoih laki hang Qai " kutuk Faliq kunci di tangan Rayna di ambil dia pergi membuka pintu cafe . Qaira hanya abaikan Faliq yang bersikap tak semengah itu.

" Aku pergi office dulu " ujar Megat Adam kaki panjangnya melangkah ke kereta namun henti akibat Qaira menarik lengan kot nya. 

" Nak salam " ujar Qaira polos . Megat Adam terjungkit senyum kecil bila Qaira menyalam tangannya itu .

" Awak jangan lambat eh . " pesan Qaira tapi sebelum dia melangkah ke dalam cafe Qaira sempat berikan kucupan di pipi Megat Adam lalu terus dia berlari masuk ke dalam cafe .

Megat Adam hanya tersenyum dan geleng kepalanya lalu dia terus masuk ke dalam perut
kereta semula .

" Eeee nasib kau kena kerja kalau tak dah lama aku terkam kau Ameerah . " guman Megat Adam sendirian sebelum dia memandu kereta miliknya ke pejabat.

Setiba sahaja Megat Adam di office terus dia di serang oleh Farah iaitu bekas kekasihnya.   dia dengus geram suka atau tidak kena hadap jugak mesti sebab mesti P.A nya itu pasti ada beritahu yang dirinya cuti kahwin .

" Megat Adam Qhalish!! " jerkah Farah yang muncul entah dari mana .

Semua staff yang ada di lobby memandang ke arah mereka semua . Megat Adam tidak menunjukkan sebarang reaksi atau perasaan hanya dingin dan beku .

" Betul ke u dah kahwin ?! " kuat suara Farah sungguh dia tidak puas hati sekarang ini .

" Yup aku dah kahwin kenapa ? " jawab Megat Adam sinis sambil menunjukkan cincin kahwin ..

" Whaaat!! Sapa perempuan jalang tu hah!! U only mine Megat Adam!!! nobody can get u only me !!  " jerkah Farah yang sudah hilang malu .

Megat Adam hanya ketawa sinis memandang ke arah Farah . Lalu senyum sinis bertukar jadi senyuman penuh makna .

" Wife aku belajar pasal law tau dan dia tu bukan sebarang perempuan je tau setakat perempuan macam kau sekali dia libas ..... " ujar Megat Adam dengan sinis .

" I can do anything as long i got you " ujar Farah lagi mengetap rahang .

" Okay let's see tapi jangan menyesal sebab isteri aku lagi bahaya berbanding aku " kata Megat Adam dengan sinis lalu meninggalkan  Farah yang berdiri di situ .

Megat Adam menuju ke arah lif di ikuti oleh bodyguard . Setiba sahaja dia di ruangan pejabat dirinya disambut oleh P.A nya sambil tersenyum manis semua pekerja sudah tahu tentang perkahwinannya .

" Selamat pagi boss " sapa Kak Diora sambil tersenyum manis itu . Adalah benda hendak dia nak gosip kan .

" Hm . Kenapa tengok saya macam tu kak ? " soal Megat Adam.

" Isteri boss cantik tak ? " laju sahaja mulut kak Diora bertanyakan soalan takde nak dia cover dah .

" Cantik " Megat Adam cuba menyembunyikan senyum yang terukir dia bibirnya.

' manja '

" Nanti bawak la dia ke sini boss , saya pun nak tengok jugak " ujar Kak Diora sengaja mahu sakat boss nya itu .

" Ahem , saya masuk dulu " pinta Megat Adam terus dia melangkah masuk ke ruangan kerja. 

-∗ ࣪ ˖༺ ♡ ༻˖ ࣪ ∗--------------------------------

Milik Tuan Megat [𝒞 ]Where stories live. Discover now