.Tengku Ammar dari tadi lagi kehulu dan kehilir Qaira dan Haisha Maryam pula sudah naik pening risau semacam! Macam lah isteri dia pergi berperang , Megat Adam dan Hud Mikael tiba , tadi mereka terima panggilan daripada isteri mereka tentang apa yang terjadi .
" Little one are you okay ? " soal Megat Adam memandang ke arah isterinya itu. Risau.
" Sayang okay ? " Hud Mikael memandang ke arah Haisha Maryam dengan riak wajah risau jika isterinya turut luka .
" Kami berdua okay . " serentak Qaira dan Haisha Maryam menjawab , Megat Adam dan Hud Mikael senyum kecil sahaja .
" Woi! Bini aku tau yang tak okay sekarang ni . " Tengku Ammar mendengus geram macam diaorang yang terpaling ada isteri . Menyampah!
" Kami risau kot sepupu kau ada cakar isteri kami jugak! " Megat Adam dan Hud Mikael menjawab serentak. Tengku Ammar kecilkan matanya itu .
" Boleh kena darah tinggi layan korang . " Tengku Ammar menjulingkan matanya ke atas malas hendak layan .
" Rendah kan . " selamba Qaira menjawab mereka memandang ke arahnya berkerut kening .
" Okay Qai diam . "
Megat Aiman keluar daripada bilik rawatan dengan wajah tegang sahaja buatkan Tengku Ammar menelan air liur payah , Megat Adam dan Qaira menjungkit kening mahu dengar berita tentang NurAisha.
" Am aku nak bagi tahu yang isteri kau sebenarnya ... " Megat Aiman menarik nafas dalam-dalam kemudian hembus , Tengku Ammar pula sudah bukan main risau yang Megat Aiman boleh pulak buat orang suspen bagai .
" Cepat aiman sebelum along tembak kau . " Megat Adam memandang tajam ke arah adiknya itu . Tengku Ammar memicit pelipis nya .
" Kecil besar , kecil besar je akak tengok Aiman ni tau . " Qaira sudah bercekak pinggang, dia sudah tidak boleh sabar!
" Aku rasa macam nak penyet - penyet adik kau jadi ayam geprek Adam . " Hud Mikael berpeluk tubuh memandang tajam ke arah Megat Aiman .
" Okay! Am isteri kau mengandung! " Megat Aiman memandang ke arah Tengku Ammar. Qaira dan Haisha Maryam bersorak gembira! Megat Adam dan Hud Mikael melopong
" H...huh m.. mengandung? "terkebil-kebil Tengku Ammar mendengar berita tersebut .
" Haah! Taniah selamat menjadi bapa...." tak sempat Megat Aiman habiskan ayat Tengku Ammar sudah pengsan sebab terkejut .
" Ehhhhh , Ammar ... " Qaira cuba menolong tapi Tengku sudah pun rebah ke lantai .
" Tolong angkat! Bawak masuk wad . " arah Haisha Maryam menarik Qaira masuk ke dalam wad NurAisha .
Tengku Ammar di baring sofa sementara itu Qaira dan Haisha Maryam menemani NurAisha yang kini sudah sedar , Megat Adam dan Hud Mikael hanya bersandar pada dinding saja malas nak ikut campur isteri mereka sedang gosip.
" Biar betul Am pengsan sebab terkejut Sha mengandung? " soal NurAisha dengan wajah tidak percaya lalu memandang ke arah suami yang masih lagi terlentok di sofa .
" Haah Sha! Tadi lepas dengar terus dia bum! Pengsan . " bersungguh Qaira menjawab , lepas ni memang dia perli Ammar dan ungkit pasal ni HAHAH!
" Harap je beku tahu bini mengandung terus pengsan terkejut sangat tu . " kata Haisha Maryam sambil ketawa kecil .
" Itu tetiba abang teringat seseorang tu dia pengsan lepas keluar dari wad bersalin " Hud Mikael menjeling ke arah Megat Adam.
PAP!
botol air mineral singgah di kepala Hud Mikael Megat Adam menjeling tajam kearah sahabat nya itu. Qaira bercekak pinggang tidak puas hati .
" Kau diam setan . "maki Megat Adam sakit pula hati kita!
YOU ARE READING
Milik Tuan Megat [𝒞 ]
Romance- my 1st romance story - Megat Adam Qhalish x Nur Qaira Ameerah Nur Qaira Ameerah hanya gadis biasa yang bekerja sebagai barista di sebuah cafe hidupnya sedikit berbeza dengan gadis lain walaupun memegang degree namun dia memilih untuk bekerja seb...